Kingdoms of Amalur to preludium dla MMORPG-a

Gry
557V
Kingdoms of Amalur to preludium dla MMORPG-a
Bartosz Dawidowski | 13.08.2010, 00:53

Pierwszy trailer KIngdoms of Amalur: Reckoning wywołał wśród fanów RPG mieszane odczucia. Od gry wiało sztampą na kilometr. Nowa projekt twórcy Obliviona zaczyna jednak powoli wyglądać coraz ciekawiej...

Pierwszy trailer KIngdoms of Amalur: Reckoning wywołał wśród fanów RPG mieszane odczucia. Od gry wiało sztampą na kilometr. Nowa projekt twórcy Obliviona zaczyna jednak powoli wyglądać coraz ciekawiej...xxxxx


Mam dla Was kilka świeżych informacji o Kingdoms of Amalur: Reckoning. Po pierwsze gra tworzona przez 38 Studios będzie czymś w rodzaju preludium do MMORPG-a. Tak, deweloperzy obmyślili sobie Kigdoms of Amalur jako przygotowanie gruntu pod online'owego erpega (którego tworzą równolegle z Amalurem od jakiegoś czasu). Po drugie - w Kingdom of Amalur otrzymamy otwarty, sandboksowy świat do eksploracji. Po trzecie - deweloper skupia się bardzo mocno na aspekcie fabularnym nowej gry. Prace nad RPG-iem rozpoczęły się od stworzenia przez Roberta Anthony'ego Salvatore (sławnego, amerykańskiego pisarza science fiction i fantasy) szkicu wydarzeń dla okresu 10 tysięcy lat. Według 38 Studios Salvatore napisał całą kronikę historyczną dla tego świata fantasy, a wpisy pojawiały się w niej co dekadę (!). Łatwo więc obliczyć, że Salvatore musiał obmyślić ok. 1000 wydarzeń w tym fikcyjnym świecie. Po skończonej pracy autor przedstawił deweloperom z 38 Studios tę fikcyjne annały historyczne i rzekł: "wybierzcie sobie jakiś ciekawy okres w historii tego świata, a ja zajmę się resztą".

38 Studios podkreśla drobiazgowość i pietyzm, z jakim podchodzi do wykreowania scenariusza do Kingdoms of Amalur. I nie chodzi tu tylko o rozległe tło fabularne. Salvatore dba o to, by wszystkie zdarzenia w świecie gry miały swoje realne, logiczne konsekwencje. W rozmowie z redakcją magazynu Edge ujawniono, że ważną cechą fikcyjnej cywilizacji w Amalur jest jej zdobycz naukowa, która pozwala na unieśmiertelnienie duszy człowieka. Poprzez pewien artefakt mieszkańcy "Królestwa" stali się wieczni - ich dusza może przechodzić od jednego ciała w inne. I tak też wyjaśniona zostaje w Kingdoms of Amalur kwestia odradzania się głównego bohatera, w razie śmierci (będzie to rozwinięte w MMORPG-u).

Salvatore nie poprzestaje jednak na prostym wytłumaczeniu jednego z elementów mechaniki rozgrywki. Pisarz zadaje pytania: "co by było, gdybyśmy mogli wyrwać się z pęt śmiertelności? Co zrobiłaby matka, która straciła swojego syna, wierzy w życie pozagrobowe, i jedyną jej nadzieją jest ucieczka ze świata doczesnego, by znowu spotkać się z dzieckiem. Czy przyjęłaby możliwość życia wiecznego na ziemi? Co zrobiłaby taka osoba? Takie pytania chcemy postawić również przed graczem".

Premiera Kingdom of Amalur (X360, PS3) nastąpi na jesieni 2011 r.


 

Dalsza część tekstu pod wideo
Źródło: własne

Komentarze (119)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper