Kary za zbyt długą grę w FFXIV! Serio!
Tego chyba jeszcze nie było - Square Enix wpadło na pomysł jak pogodzić wymagający dużego zaangażowania ze strony gracza gatunek MMORPG z coraz mniejszą ilością czasu na zabawę przy konsoli. Mowa o "systemie zmęczęnia" (fatigue system)!
Tego chyba jeszcze nie było - Square Enix wpadło na pomysł jak pogodzić wymagający dużego zaangażowania ze strony gracza gatunek MMORPG z coraz mniejszą ilością czasu na zabawę przy konsoli. Mowa o "systemie zmęczęnia" (fatigue system)!
Otóż gra będzie karać wszelkich zapaleńców, którzy usiłować będą przegrać swoje życie przy . W jaki sposób? Wraz z przedłużającym się czasem zabawy postać będzie zyskiwać coraz mniej doświadczenia. Po 2 godzinach gry ilość zdobytego exp'a spadnie o połowę, a już po 4 zostanie zredukowana do zera! Wszystko po to, aby dzienny limit 1 godziny zabawy był obowiązującm standardem. Z dwóch powodów - aby nie przeciążać serwerów i dać szansę na zabawę również niedzielnym graczom, którzy nie mają szans wobec online'owych nerdów spedząjących większość życia na pakowaniu swoich postaci. Mało tego - na "regenerację" przyznawanego doświadczenia potrzeba czasu, jeżeli więc ktoś spędzi przy grze np. 2 godziny (czyli za jednym zamachem wykorzysta dwudniową "dawkę") to analogicznie na powrót do normalnego stanu będzie potrzebował 1 dnia całkowitej przerwy! Co jednak z graczami, którzy dysponują większą ilością czasu niż 1 godzina? Square Enix ma gotową odpowiedź:
"Chcemy aby tacy gracze spróbowali innych klas postaci, również tych, które nie są oparte na toczeniu kolejnych pojedynków. Gracze mogą więc poznać grę od innej strony i będą mieć czas, by tworzyć więcej postaci."
Pomysł niesamowicie odważny, który bankowo wywoła burzę wśród graczy. Osobiście mam to gdzieś, bowiem brak czasu i tak nie pozwalałby mi na długą zabawę, jednak nawet dla mnie limit 1 godziny to przegięcie, zwłaszcza, że za grę trzeba będzie płacić i to nie mało. A co Wy powiecie na ten temat?