Garfield otrzyma aż 3 gry. Microids potwierdza prace
W ostatnich latach twórcy coraz częściej czerpią garściami ze znanych IP i przenoszą bohaterów do medium jakim są gry wideo. Microids zamierza wykorzystać markę Garfielda i wrzucić na rynek aż trzy produkcje z gburowatym i narcystycznym kotem.
Prototyp komiksu poświęconego przygodom leniwego, rudego kocura zadebiutował w 1976 roku jako dodatek do gazety „Pendleton Times-Post”. Dwa lata później autor serii – Jim Davis – wybrał dobrze już znany tytuł i rozwijał historię, która doczekała się między innymi kilkunastu filmów telewizyjnych, kinowych oraz seriali. Nadszedł czas na kolejną odsłonę perypetii Garfielda, Odiego i ich mało rozgarniętego pana.
Francuski wydawca podpisał umowę z ViacomCBS Consumer Products, na mocy której powstaną trzy gry bazujące na historii znanego niemal na całym świecie kota. Deweloperzy mają możliwość opowiedzenia zupełnie nowych przygód Garfielda i podkreślają, że otrzymali zielone światło do stworzenia produkcji osadzonych w różnych gatunkach.
Zapewne nie powinniśmy spodziewać się bijatyki, lecz już przygodówka, platformówka, wyścigi czy nawet RPG pasowałyby do klimatu pierwowzoru. Twórcy mogliby wykorzystać markę, by opracować tytuł przepełniony zagadkami – na wszelkie konkrety musimy jednak zaczekać.
„Jesteśmy zachwyceni nową umową z ViacomCBS Consumer Products! Garfield jest dobrze znaną i przyjazną rodzinie marką, która idealnie pasuje do naszego portfolio, składającego się z popularnych franczyz dla wszystkich grup wiekowych. Po udanej współpracy przy Garfield: Wild Ride i Garfield Kart Furious Racing, jesteśmy niezwykle zaszczyceni mogąc współpracować z ViacomCBS Consumer Products nad trzema nowymi grami” – powiedział Alain Milly, dyrektor wydawniczy Microids.
Przedsiębiorstwo zajmuje się serią Syberia, ale w ostatnich latach przygotowało także gry z serii Asterix & Obelix i czuwało nad wydaniem Smerfy: Misja Złoliść.