Patrick Plourde opuszcza Ubisoft. Twórca Child of Light, Far Cry 3 i Watch Dogs 2 pracował w firmie 19 lat

Gry
878V
Patrick Plourde
Kajetan Węsierski | 17.04.2022, 10:30

Przetasowania w branży gier wideo są czymś normalnym. Co jakiś czas z firmy odchodzi jedna grupa ludzi i zastępuje ich świeża krew. Nie oszukujmy się - wszyscy dobrze wiemy, jak "piekło produkcyjne" potrafi wykończyć nawet najbardziej zaprawionych w bojach deweloperów. Sprawia to, że kariery w jednym miejscu są zazwyczaj stosunkowo krótkie, a pracownicy preferują zatrudnienie u kilku pracodawców w trakcie swojej kariery.

Są jednak wyjątki - o takich zdecydowanie warto napisać. Swoje odejście z Ubisoftu ogłosił ostatnio Patrick Plourde, który pracował tam przez prawie dwie dekady (całe 19 lat). Podczas swojej kariery w studiu miał przyjemność pracować jako dyrektor kreatywny przy takich tytułach jak Child of Light, Far Cry 3 czy Watch Dogs 2, a jeszcze wcześniej działał jako designer przy serii Assassin's Creed. Zdradził jednak, że choć opuszcza załogę, to nie w stu procentach:

Dalsza część tekstu pod wideo

Większość czasu dalej będę pracował z Ubisoftem, ale teraz będzie to stanowisko poza tradycyjną strukturą. Będę mógł bawić się innymi hobby poza grami, bez konieczności pytania o zgodę mojego pracodawcy.

Można zakładać, iż zajmie się teraz zajęciami związanymi z konsultowaniem pewnych projektów - reżyserowanie produkcji przejdzie w inne ręce. Niemniej, zdecydowanie warto mówić głośno o osobach, które potrafiły tak długo działać w jednym miejscu, tworząc przeróżne gry (a biorąc pod uwagę tytuły, przy jakich pracował, możemy mówić o świetnych pozycjach). Jak jednak sam podkreślił, pora poświęcić więcej czasu na inne zajęcia.

Źródło: VGC

Komentarze (9)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper