Sony potwierdza blokadę przedłużenia PS Plus. Firma podaje przelicznik przejścia na PS Plus Extra i Premium

Sony potwierdziło doniesienia graczy – korporacja zablokowała możliwość przedłużenia PS Plus, by użytkownicy nie mogli wykorzystać pewnej luki w systemie i zdobyć PS Plus Premium w bardzo korzystnej cenie. Firma ujawniła szczegóły na swojej stronie.
Wczoraj informowaliśmy naszą społeczność o zaskakującej sytuacji dotyczącej PS Plus. Według relacji graczy – Sony zablokowało opcję przedłużenia abonamentu PlayStation Plus.
Korporacja miała w taki sposób zareagować na działania społeczności, która wykupowała PS Plus oraz PS Now, by zainteresowani w momencie premiery otrzymali dostęp do PS Plus Premium. Jak wcześniej informowaliśmy, nowy PlayStation Plus w najwyższej opcji będzie znacznie droższy od aktualnie dostępnej oferty.




Gracze nie mogli zrealizować kodów i Sony w końcu postanowiło zabrać głos w całej sprawie – firma zaktualizowała FAQ, w którym podkreśliła, że specjalnie zablokowała dostęp do przedłużenia PS Plus. Opcja powróci dopiero w momencie, gdy gracz nie będzie miał aktywnego abonamentu lub na rynku pojawi się już nowy PS Plus.
„Jestem już członkiem PlayStation Plus i/lub PlayStation Now. Dlaczego pojawia się komunikat o błędzie, gdy próbuję zwiększyć czas mojego członkostwa poprzez zakup dodatkowego okresu w PlayStation Store na konsoli/ stronie internetowej/ aplikacji lub poprzez zastosowanie kuponu?
Przygotowując się do uruchomienia nowej usługi PlayStation Plus, wykonujemy pewne prace zakulisowe, aby zapewnić wszystkim naszym obecnym członkom jak najłagodniejsze przejście. W ramach tych prac, do czasu uruchomienia usługi, tymczasowo wyłączyliśmy możliwość łączenia członkostw dla obecnych klientów. Bądźcie pewni, że wasz kod kuponu jest nadal ważny i będziecie mogli go zrealizować albo po wygaśnięciu i dezaktywacji obecnego członkostwa, albo po uruchomieniu nowej usługi PlayStation Plus w waszym regionie, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej”.
Sony podkreśla, że gracze nie będą mogli „doładować” konta i przykładowo zadbać o dostęp do PlayStation Plus na pięć kolejnych lat – wszystkie kupione kody będą działać, ale będziemy mogli je aktywować dopiero po wygaśnięciu obecnego abonamentu.
„Jeśli masz obecnie członkostwo w PlayStation Plus lub PlayStation Now, ze względu na zmiany, jakie wprowadzamy w usłudze przed jej uruchomieniem, nie będziesz mógł zrealizować kodu kuponu na tę usługę do czasu wygaśnięcia i dezaktywacji obecnego członkostwa lub po uruchomieniu nowej usługi PlayStation Plus w twoim regionie, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. Możesz mieć pewność, że Twój kod jest nadal ważny”.
Sony potwierdza także istotny szczegół – jeśli kupicie teraz 10 kodów na PlayStation Plus, to będziecie je mogli aktywować dopiero po premierze nowego PlayStation Plus i w tej sytuacji otrzymacie dostęp do PlayStation Plus Essential, czyli podstawowej wersji usługi.
Gracze jednak będą mogli wykorzystać kody z PlayStation Plus i otrzymać za ich pomocą przykładowo PlayStation Plus Premium, ale... W tej sytuacji za kod na 365 dni (PS Plus) skorzystacie z PS Plus Premium przez 183 dni.
Roczny kod na PlayStation Plus (365 dni) zapewni graczom:
- 365 dni PlayStation Plus Essential
- 219 dni PlayStation Plus Extra
- 183 dni PlayStation Plus Premium (pół roku)
3 miesięczny kod na PlayStation Plus zapewni graczom:
- 92 dni PlayStation Plus Essential
- 58 dni PlayStation Plus Extra
- 46 dni PlayStation Plus Premium
Miesięczny kod na PlayStation Plus zapewni graczom:
- 31 dni PlayStation Plus Essential
- 20 dni PlayStation Plus Extra
- 17 dni PlayStation Plus Premium
Sytuacja będzie wyglądać „gorzej” w przypadku kodów na PlayStation Now – szczegóły znajdziecie w tabelce (kliknij, by powiększyć):