PS5 VRR „nie dorównuje” technologi na Xboksach i PC, ale jest „mile widzianym dodatkiem”
Sony bardzo długo wdrażało VRR do PS5 i choć technologia jest już dostępna, to pojawiły się głosy dotyczące pewnych problemów. Sytuację skomentował John Linneman z Digital Foundry, który potwierdził, że Microsoft w lepszy sposób zadbał o wsparcie Variable Refresh Rate.
VRR to technika zmiennej częstotliwości odświeżania, która jest możliwa dzięki HDMI 2.1. W prostych słowach Variable Refresh Rate zapewni płynniejszą rozgrywkę, a jak potwierdziły testy – gracze mogą liczyć nawet na znaczącą poprawę doświadczenia.
Digital Foundry przygotowało duży materiał na temat VRR w PS5, ale kilka słów postanowił dopowiedzieć John Linneman, który potwierdza, że Microsoft zadbał o lepsze wdrożenie technologii do Xboksów Series X|S.
„Oto bardziej szczegółowe omówienie ograniczeń i zalet VRR na PS5. Spoiler - nie dorównuje PC czy Xboksowi, ale nadal jest mile widzianym dodatkiem. Zauważ, że wspominam o Returnal, ale odkąd go przetestowałem, z jakiegoś powodu załatali cholerną grę USUWAJĄC VRR. Argh”.
Here's a more in-depth discussion regarding the limitations and benefits of VRR on PS5. Spoiler - it's not on par with PC or Xbox but it's still a welcome addition. Note that I mention Returnal but, since testing it, they patched the darn game REMOVING VRR for some reason. Argh. https://t.co/1T24KLTFyp
— John Linneman @dark1x.bsky.social (@dark1x) May 3, 2022
VRR na PS5 może zapewnić dużą poprawę płynności rozgrywki, jednak sporo w tym wypadku zależy od gier oraz samego urządzenia. Według dostępnych informacji Variable Refresh Rate w PlayStation 5 nie działa na niektórych telewizorach, a dodatkowo niezbędne jest, by twórcy opracowywali specjalne łatki, dzięki którym VRR może odpowiednio współpracować ze sprzętem Sony.