GTA 6 jest krytykowane za grafikę. Twórcy innych gier bronią Rockstar i pokazują swoje projekty
Społeczność ochoczo przystąpiła do analiz materiałów, które zostały wykradzione z serwerów Rocsktar Games, a wielu bardzo negatywnie komentuje kwestię grafiki, jaką odznaczają się poszczególne ujęcia. Niektórzy sympatycy GTA twierdzą, że opracowywana produkcja powinna wyglądać znacznie lepiej.
Rockstar potwierdził włamanie na swoje serwery, z których skradziono dane dotyczące nowego Grand Theft Auto. Zgodnie z nieoficjalnymi doniesieniami mamy do czynienia z wczesną wersją pozycji, a ujęcia podobno prezentują stan gry sprzed 3-4 lat.
Pomimo tego część graczy niezwykle otwarcie narzeka i krytykuje jakość oprawy, mylnie uważając, że pierwszym elementem, który deweloperzy powinni dopracować jest właśnie grafika.
Nie każdy jest w pełni świadomy faktu, że na początku projekty, nawet te najbardziej wyczekiwane i kreowane przez najlepsze studia, wyglądają znacznie gorzej niż ich finalne wersje, dlatego do całej dyskusji w mediach społecznościowych dołączyli pracownicy innych ekip. Paul Ehreth (główny projektant Control) opublikował materiał ukazujący ostatni hit Remedy:
„Ponieważ grafika jest pierwszą ukończoną rzeczą w grze wideo, a CONTROL zdobyło wiele nagród za doskonałą grafikę, oto materiał z początku tworzenia :)
Pełny film tutaj: https://youtu.be/F1RoUTl3gis”.
Since graphics are the first thing finished in a video game, and CONTROL won multiple awards for excellence in graphics, here is footage from the beginning of development :)
— Paul Ehreth ⚓️🌱🌺🥀💀✨ (@bacon_sanwich) September 20, 2022
Full video here: https://t.co/l2g7oPhtk7
🔻 pic.twitter.com/cGnmJZXF5E
Do sprawy odnieśli się także deweloperzy pracujący przy Cult of the Lamb, którzy pokazali, jak prezentował się ich tytuł we wczesnej fazie rozwijania:
„„Grafika jest pierwszą ukończoną rzeczą w grze wideo”
Oto jak wyglądały wczesne wersje Cult of the Lamb”.
"Graphics are the first thing finished in a video game"
— The Goat ⛓️💀🤘 (@cultofthelamb) September 20, 2022
Here's what early versions of Cult of the Lamb looked like pic.twitter.com/F5EyEH6M9r
W Horizon: Zero Dawn nie tylko metalowa bestia wyglądała dość... "plastikowo", co więcej, twórcy wykorzystywali assety z Killzone'a, zatem postać strzelała do wroga z broni palnej.
„Grafika jest pierwszą ukończoną rzeczą w grze wideo”
Oto Thunderjaw z wczesnej wersji Horizon: Zero Dawn”
"Graphics are the first thing finished in a video game"
— Cian Maher (@cianmaher0) September 20, 2022
Here's a Thunderjaw from an early build of Horizon: Zero Dawn pic.twitter.com/Xq6fw5fS0e
Sprawdźmy jak prezentował się prototyp walki Kratosa z ostatniego God of War:
„Oto prototyp pierwszej walki z bossem Baldurem w God of War (2018). Obejrzyjcie do końca, by zobaczyć różnicę. To całkowicie normalne rzeczy - każdy, kto twierdzi inaczej, nie ma pojęcia, o czym mówi”.
Here's a prototype for the first boss fight against Baldur in God of War (2018). Watch until the end to see the difference. This is totally normal stuff - anyone saying otherwise doesn't have a clue what they're on about pic.twitter.com/qVlMnBR74S
— Cian Maher (@cianmaher0) September 20, 2022
Sam Barlow zażartował, pokazując jak IMMORTALITY wyglądało przez pierwsze dwa lata...
„Grafika jest pierwszą ukończoną rzeczą w grze wideo”
FYI, oto jak wyglądało IMMORTALITY przez pierwsze 2 lata, kiedy koncentrowaliśmy się na zbalansowaniu sztucznej inteligencji i rozgrywki w walce w porównaniu z efektem końcowym”.
"Graphics are the first thing finished in a video game"
— Sam Barlow 🧜♀️ Project C & D (@mrsambarlow) September 20, 2022
FYI, here's what IMMORTALITY looked like for the first 2 years where we were focused on getting the A.I. and combat gameplay balanced vs. how it shipped pic.twitter.com/lXoBQeKYUO
GTA 6 jest jedną z najbardziej wyczekiwanych gier ostatnich lat i nie mamy co do tego wątpliwości. Wielu odbiorców uważa więc, że produkcja już 3-4 lata temu powinna charakteryzować się najwyższym poziomem oprawy, co wydaje się całkowicie bezsensowne, ale nie zniechęca niektórych przed krytyką. Część deweloperów jednak zareagowało i próbowało uświadomić obserwatorom zawiłą kwestię prac nad grami.