Twórcy God of War na PC pracują nad nową produkcją dla Sony. Gra-usługa będzie bazować na „flagowym IP”
Jetpack Interactive jest zespołem, który wspierał Santa Monica Studio i współtworzył port God of War na PC. Znakomite przyjęcie pozycji mogło sprawić, że deweloperzy zostali dostrzeżeni przez producenta PlayStation i obecnie przygotowują nową produkcję AAA.
Jetpack Interactive jest mniejszym studiem wspierającym liczącym kilkudziesięciu pracowników, które od 2011 roku systematycznie podejmuje współprace z popularnymi przedsiębiorstwami z naszej branży – Electronic Arts, Bandai Namco, Santa Monica Studio czy Sony Interactive Entertainment. W portfolio ekipy znajdziemy takie tytuły jak Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2, NBA Live, Dark Souls na PC, ale przede wszystkim God of War na PC. Swego czasu dowiedzieliśmy się, że twórcy pomagali także Santa Monica Studio w opracowaniu nadciągającej w listopadzie przygody Kratosa i Atreusa. Najnowsze ogłoszenia o pracę, w których przedstawiane są oferty dla programistów i i inżynierów, są bezpośrednio związane z nowym projektem przygotowanym na zlecenie Japończyków.
Okazuje się, że Jetpack Interactive otrzymało niemałą szansę od Sony i będzie tworzyć nową grę-jako-usługę AAA. Co wydaje się niezwykle istotne, pozycja będzie bazować na „flagowym IP Sony”. Jak dotąd nie poznaliśmy jednak najbardziej znaczącej informacji, a mianowicie, z potencjału jakiej marki planuje skorzystać producent PlayStation.
„Zatrudniamy programistów, którzy dołączą do naszego małego i zwinnego zespołu w JETPACK. Jesteśmy podekscytowani rozpoczęciem tworzenia nowego tytułu live service z Sony - i jesteśmy gotowi do startu. Jeśli jesteś doświadczonym programistą gier i chcesz dołączyć do naszego zespołu, aby dostarczyć tytuł AAA, odezwij się!” – zachęcają przedstawiciele studia.
„Będziesz częścią zespołu tworzącego nową grę, który połączy siły z naszymi partnerami z Sony, którzy wprowadzą tę grę na rynek. W tej roli będziesz pomagał w budowaniu i utrzymaniu modułowego silnika sieciowego obsługującego wiele platform, rozwijał niskopoziomowe funkcje sieciowe i pomagał w ewolucji naszego zestawu technologii sieciowych” – możemy przeczytać w innym ogłoszeniu, tym razem na stanowisko inżyniera oprogramowania sieciowego.
PlayStation od pewnego czasu zdecydowanie zmieniło strategię i wykonało historyczny zwrot – nie tylko w kierunku nowej grupy odbiorców, jakimi są gracze pecetowi, ale ku produkcjom live service. Po ogłoszeniu przejęcia Bungie Jim Ryan przyznał, że Sony otwiera się na nowe możliwości i planuje rozbudować swój katalog właśnie o tytuły tego typu – do marca 2026 roku planowane jest udostępnienie aż 10 gier-jako-usług. Pozycja Jetpack Interactive zapewne wchodzi w skład tego zestawienia, lecz na szczegóły będziemy musieli jeszcze zaczekać.