„Xbox Series S to ziemniak”. Pracownik Rocksteady Studios oskarża XSS o osłabianie całej generacji gier
Po ogłoszeniu, że Gotham Knights zaoferuje na wszystkich konsolach tylko framerate na poziomie 30 fps nasila się krytyka Xbox Series S, które rzekomo ma być odpowiedzialne za słabszą jakość grafiki również na PS5 i XSX.
Jeden z deweloperów pracujących w Rocksteady Studios twierdzi, że winę za „osłabianie” grafiki całej generacji konsol ponosi Xbox Series S. Twórca napisał w wątku o Gotham Knights (gra zaoferuje na PS5 i XSX tylko 30 fps), że problemem jest istnienie na rynku „konsoli current-genowej, która jest niewiele mocniejsza od sprzętu last-genowego”. Według Lee Devonalda największe kłopoty w najbliższych latach sprawiać będzie deweloperom GPU stosowane w Xbox Series S.
„Chciałbym, by gracze zrozumieli, jak wiele tracą na szczegółach graficznych, byśmy mogli zapewnić 60 fps. W szczególności biorąc pod wagę fakt, że mamy na rynku current-genową konsolę, która jest niewiele mocniejsza od last-genowego sprzętu. (...) Problemem jest głównie GPU w Xbox Series S. Tworząc multiplarformowe gry zawsze musimy optymalizować wszystko z myślą o najsłabszej platformie. (...) Series S istnieje a Microsoft nie pozwoli na wydawanie gier tylko na XSX, bez uwzględniania również XSS. Cała generacja gier jest osłabiana przez tego ziemniaka” – napisał Lee Devonald z Rocksteady Studios.
Po opublikowaniu tych wpisów pracownik zespołu Rocksteady, odpowiedzialnego za Batman: Arkgam Asylum i Batman: Arkham Knight, przeprosił za swój ton wypowiedzi, tłumacząc, że chciał tylko obronić atakowanych deweloperów Gotham Knights. Wszystko w związku z burzą, którą wywołało ogłoszenie, że w Gotham Knights zagramy w 60 fps wyłącznie na PC.
W kwestii mocy Xbox Series S, która ma rzekomo osłabiać całą generację, warto pamiętać, że na rynku jest sporo gier, które wyglądają bardzo dobrze właśnie na tej konsoli i nie mają przy tym problemów z zapewnieniem stabilnego framerate'u. O ironio, posiadacze Microsoft Flight Simulator, jednej z najbardziej wymagających technicznie produkcji w historii, mają mniej problemów z wydajnością podczas zabawy na Xbox Series S, niż na Xbox Series X, o czym można poczytać na oficjalnym forum symulatora.