Dark Souls już nigdy nie otrzyma rozgrywki sieciowej na PC. Twórcy porzucają plany wskrzeszenia serwerów
Już przed premierą Elden Ring mogliśmy natrafić na niepokojące sygnały dotyczące zabezpieczeń infrastruktury gier From Software. W reakcji na doniesienia o możliwości uzyskania nielegalnego dostępu do komputerów graczy, deweloperzy wyłączyli serwery wszystkich odsłon serii Dark Souls na PC.
Od tego wydarzenia minęło już 9 miesięcy, tymczasem studio pracowało nad wdrożeniem niezbędnych zmian. 2 miesiące temu Dark Souls 3 wróciło do życia. Obecnie From Software przekazało kolejną pozytywną wiadomość – ponownie można cieszyć się pełną zawartością Dark Souls 2: Scholar of the First Sin (SOTFS). Twórcy wprowadzili niezbędne poprawki.
„Funkcje sieciowe w wersji PC gry Dark Souls II: Scholar of the First Sin (DX11) zostały reaktywowane.
Funkcje sieciowe podstawowej wersji #DarkSouls II na PC (DX9) zostaną udostępnione w późniejszym terminie.
Dziękujemy za nieustanną cierpliwość i wsparcie”.
Online features for the PC version of Dark Souls II: Scholar of the First Sin (DX11) have been reactivated.
— Dark Souls (@DarkSoulsGame) October 25, 2022
Online features for the base version of #DarkSouls II for PC (DX9) will be made available at a later date.
Our thanks for your continued patience and support. pic.twitter.com/OihQUJOIbu
Niestety, Japończycy nie mają dobrych informacji dla największych entuzjastów pierwszego i oryginalnego Dark Souls: Prepare to Die Edition – produkcja nigdy nie otrzyma już sieciowego trybu. Zapowiedziano, że „usługi online” w tej wersji pozycji nie będą już wspierane, a znaczącą trudnością miał się okazać „starzejący się system” obsługujący multiplayer.
From Software dodało odpowiednie zabezpieczenia, jednakże jak dotąd nie potwierdziło, kiedy debiutujący w 2014 roku na PC Dark Souls 2 doczeka się sieciowego wariantu zmagań. Analizując czas, jaki zespół potrzebował, by przywrócić tryb w Scholar of the First Sin, może to okazać się trudnym zadaniem.