Sony ujawnia strategię Microsoftu. Japończycy: „Microsoft chce, by PlayStation stało się takie jak Nintendo”
Sony jest przekonane, że głównym zadaniem Microsoftu nie jest wyłącznie przejęcie Activision Blizzard, ale korporacja chce sprawić, by PlayStation było podobne do Nintendo. Wniosek jest zaskakujący, ale Japończycy przedstawili „strategię” producenta Xboksów.
Sony przygotowało 22-stronicowy dokument, w którym korporacja nie tylko ostrzega brytyjskich urzędników o potencjalnej podwyżce cen Xboksów i Xbox Game Pass przez Microsoft, ale podkreśla również... prawdziwą „strategię Microsoftu” (za VGC).
Zdaniem producenta PlayStation – Xbox po transakcji stałby się właścicielem najlepiej sprzedających się strzelanek na konsolach, a w tej sytuacji producent PS5 stałby się „niczym Nintendo” i stracił dostęp do najmocniejszych shooterów dla dorosłych.
„Microsoft twierdzi, że zróżnicowany model Nintendo pokazuje, że PlayStation nie potrzebuje Call of Duty, by skutecznie konkurować. Ale to ujawnia prawdziwą strategię Microsoftu. Microsoft chce, aby PlayStation stało się takie jak Nintendo, dzięki czemu byłoby mniej bliskim i skutecznym konkurentem dla Xboksa”.
„Po transakcji Xbox stałby się jedynym punktem sprzedaży wszystkich najlepiej sprzedających się IP strzelanek na konsolach (Call of Duty, Halo, Gears of War, + Doom, Overwatch), jak wyjaśnia decyzja [dotycząca przejęcia Activision Blizzard – red.], i byłby wtedy wolny od poważnej presji konkurencji”.
Firma twierdzi, że nawet „wewnętrzne dokumenty Microsoftu” opublikowane przez CMA potwierdzają, że tak naprawdę Microsoft dokładniej sprawdza działania PlayStation niż Nintendo. Zdaniem Sony twórcy przygód Mario „nie są obecni w żadnej wewnętrznej ocenie konkurencji” Microsoftu.