Half-Life: Alyx bez trybu VR. Modyfikacja wprowadza rozgrywkę bez gogli
Od czasu premiery przygody Alyx Vance jak bumerang powracała kwestia ogrywania produkcji bez dedykowanego sprzętu. Zespół modderów niedawno ogłosił, że pracuje już nad ostatecznymi poprawkami, dzięki którymi będzie można sprawdzić pozycję bez zestawu VR.
Half-Life: Alyx zadebiutowało kilka lat temu, lecz trzeba przyznać, że dla wielu odbiorców była to gra zdecydowanie odmieniająca doświadczenie rozgrywki w wirtualnej rzeczywistości. Swego czasu popularność produkcji wpłynęła na zainteresowanie działem VR na Steam i zwiększenie liczby użytkowników sięgających po sprzęt. Nieustannie jednak pojawiały się głosy odbiorców, którzy chcieli w „tradycyjnych” okolicznościach poznać znakomity tytuł.
Jak to często bywa, sprawy wzięli w swoje ręce modderzy. Zespół GB_2_ przez dłuższy czas pracował nad stosowną modyfikacją, dzięki której już teraz można sprawdzić Half-Life: Alyx od początku do końca bez gogli VR. Pamiętajcie jednak, że wcześniejsze zapisane stany gry nie będą kompatybilne z przygotowanymi plikami, a po ograniu moda nie jesteśmy w stanie przystąpić do zabawy z zestawem do wirtualnej rzeczywistości w punkcie, w jakim dotychczas skończyliśmy.
Twórcy informują, że koncentrują się jeszcze na poprawkach i usprawnieniach, wprowadzając zmiany w ostatnich etapach produkcji, jednakże zachęcają graczy do sprawdzenia efektów ich starań.
Z tysiącami grających w Half-Life Alyx NoVR z przyjemnością ogłaszamy naszą największą jak dotąd aktualizację! Zgodnie z nazwą cała gra może być teraz rozgrywana od początku do końca, z w pełni zaimplementowanymi Rękawicami Grawitacyjnymi oraz urządzeniami zapewniającymi ulepszenia broni.
Our biggest update yet is out now!
— Half-Life Alyx NoVR (@HL_Alyx_NoVR) April 9, 2023
The campaign can now be completed from start to finish! Gravity Gloves are working, combine fabricators can be used to upgrade your weapons & much more!
Check the reply for the link that has all the details in an article and a download link! pic.twitter.com/rcxSMgO9Ew
Przypomnijmy, że na początku 2020 roku Tyler McVicker – założyciel Valve News Network – przedstawił grę bez gogli VR, wykorzystując przedpremierowy build produkcji. Deweloperzy z Valve jednak wielokrotnie podkreślali, że bez odpowiedniego sprzętu tytuł nie dostarczy właściwego doświadczenia, a rozgrywka nie będzie już tak satysfakcjonująca.