Resident Evil 7, Resident Evil 2 i Resident Evil 3 bez ray tracingu na PC. Capcom nagle usunął ulepszenia
Po dodaniu najnowszej aktualizacji do trzech horrorów z serii Resident Evil japoński producent i wydawca wywołał niemałe zdumienie wśród graczy korzystających z komputerów osobistych. Okazuje się bowiem, że wbrew wcześniejszym zapowiedziom, twórcy pozbyli się na Steam wersji produkcji z ray tracingiem.
Resident Evil jest marką, która cieszy się ogromną popularnością i uznaniem wśród odbiorców – jak dotąd sprzedało się ponad 135 mln egzemplarzy gier rozbudowujących serię, co dla Capcomu jest jasnym sygnałem, że warto inwestować w kolejne produkcje czy odświeżenia. Obecnie jednak przedsiębiorstwo będzie musiało zająć się pewną wpadką...
Capcom wczoraj udostępnił nowe aktualizacje do Resident Evil 7, Resident Evil 3 oraz Resident Evil 2, które wywołały spore wzburzenie wśród graczy. Choć studio niedawno podkreślało, że skasuje z platformy Valve wersje horrorów bez ray tracingu, najnowsze patche przyniosły odwrotny skutek – usunięte zostały wersje gier z DirectX 12 zawierające ray-tracing, przez co obecnie sympatycy IP mogą ogrywać jedynie nieulepszone tytuły. Problemy były już zgłaszane przez graczy na Steam.
Japończycy wypuścili stosowne aktualizacje uwzględniające obsługę rozdzielczości 4K, ray tracing oraz poprawioną liczbę klatek na sekundę w czerwcu zeszłego roku, lecz już w tym czasie informowaliśmy o niemałych kłopotach wielu użytkowników. Wtedy deweloperzy zareagowali dość szybko i zachęcali do przywrócenia wcześniejszych wersji produkcji, by mieć czas na naprawę doskwierających trudności.
Wydaje się niemal pewne, że opisana sytuacja jest zwykłą pomyłką, na którą niebawem odpowiedzą przedstawiciele Capcomu.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Resident Evil VII: Biohazard.