Todd Howard potwierdza: „Starfield będzie miał pełne wsparcie dla modów”. Wolność i kreatywność dla graczy
Starfield, nowa gra RPG od studia Bethesda, będzie miał pełne wsparcie dla modów, potwierdził Todd Howard, dyrektor kreatywny gry. Howard powiedział, że gra będzie miała narzędzia do tworzenia i instalowania modów, podobne do tych z poprzednich gier Bethesda, takich jak Skyrim czy Fallout 4.
Howard wyjawił tę informację w wywiadzie dla portalu IGN, gdzie opowiedział o swoich inspiracjach oraz swojej wizji przyszłości dla tak wielkiego projektu, jakim jest Starfield. Przyznał, że gra jest jego marzeniem z dzieciństwa i że chce dać graczom możliwość eksplorowania ogromnego otwartego świata kosmicznego.
„Chcemy dać graczom możliwość tworzenia własnych historii i własnych przygód w tym świecie. Modowanie jest częścią naszej filozofii i kultury. Uważamy, że to jest coś, co wzbogaca nasze gry i daje graczom więcej wolności i poszerza kreatywność” - powiedział Howard.
Gra będzie miała specjalny tryb dla modderów, który pozwoli im tworzyć i testować mody bezpośrednio w grze. Ma mieć wbudowany system do pobierania i instalowania modów z oficjalnej strony Bethesda lub z innych źródeł.
Starfield to gra z gatunku science-fiction RPG, która pozwala graczom podróżować po różnych planetach i galaktykach. Gra ma być największym i najambitniejszym projektem Bethesda do tej pory. Gra ma mieć bogatą fabułę, rozbudowany system walki i rozwijania postaci oraz wiele frakcji i ras do spotkania - choć jak pisaliśmy wcześniej z pewnymi ograniczeniami.
Gra ma się ukazać 6 września 2023 roku na konsolach Xbox Series X/S i PC. W dniu premiery będzie dostępna także w usłudze Xbox Game Pass.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Starfield.