Barbie i Oppenheimer ze znakomitymi wynikami w Polsce! Rekordowe otwarcie
Wczoraj skupiliśmy się na fantastycznych rezultatach „Barbie” i „Oppenheimera” na świecie, jednakże nie powinniśmy zapominać również o polskim rynku. Dystrybutorzy mają się czym pochwalić – widzowie nie pozostali obojętni na rozbudowaną akcję marketingową i ochoczo ruszyli do kin.
Jak podaje serwis Box Office Raport, różowa opowieść w reżyserii Grety Gerwig stanowi rekordowe otwarcie w 2023 roku w Polsce. Film w premierowy weekend zobaczyło 466 294 widzów, co pozwoliło mu uplasować się na pozycji lidera wśród wszystkich produkcji debiutujących w ostatnich miesiącach.
Dotychczasowy rekordzista, czyli „Kot w butach: Ostatnie życzenie”, zgromadził znacznie mniejszą publikę (około 300 tysięcy osób), natomiast na ostatnim miejscu podium znajduje się obecnie widowisko Louisa Leterriera „Szybcy i wściekli 10” (276 423 widzów).
„Barbie” osiągnęła drugi najlepszy start w Polsce od wybuchu pandemii – tylko „Avatar: Istota wody” w pierwszy weekend emisji przyciągnął do kin większe grono widzów (506 970). Zwróćmy jednak uwagę, że zeszłoroczne animacje oraz ostatnia przygoda Jamesa Bonda – „Minionki: Wejście Gru” (około 460 tysięcy), „Spider-Man: Bez drogi do domu” (około 450 tysięcy) i „Nie czas umierać” (440 360) – również mają się czym pochwalić.
Biorąc pod uwagę osoby, które zdecydowały się na seanse przedpremierowe, „Barbie” zobaczyło w Polsce 493 493 widzów. Box Office Raport sugeruje, że różowa historia z przesłaniem może doczekać się aż miliona Polaków na salach kinowych.
Wspomniany „Oppenheimer” również nie został pominięty przez widzów – najnowszy film Christophera Nolana zobaczyło w weekend około 250 tysięcy osób, co daje czwarty najlepszy wynik 2023 roku i najlepsze otwarcie dla projektów doświadczonego reżysera w naszym kraju.