Xbox Series X Pro nie powstanie? Phil Spencer: „Pozwólmy deweloperom wyciągnąć ze sprzętu jak najwięcej”
Jesteśmy już niemal 3 lata po premierze konsol obecnej generacji, co wzmaga plotki dotyczące ulepszonych modeli Xboksa Series X czy PlayStation 5. Szef Xboksa po raz kolejny zaprzeczył wszelkim doniesieniom na temat wydania bardziej dopakowanej edycji urządzenia.
O Xboksie Series X Pro czy PlayStation 5 Pro mówi się coraz więcej. Kiedy poszczególne studia deweloperskie dostarczają gry o mało satysfakcjonującej jakości, podnoszone są głosy na temat możliwości obecnej generacji i potrzebie wypuszczenia na rynek mocniejszych wersji sprzętów. Nie bez znaczenia są także spekulacje dotyczące działań Sony i ostatnie informacje na temat możliwej, bardzo mocnej specyfikacji sprzętu.
Phil Spencer udzielił wywiadu redakcji IGN, w którym odniósł się do kwestii „aktualizacji”, nowego modelu Xboksa Series X|S. Jego zdaniem nie ma najmniejszej potrzeby, by na rynku znalazła się obecnie ulepszona, mocniejsza wersja Xboksa, o której w plotkach mówi się także Xbox Series X Pro.
Microsoft koncentruje się obecnie na zwiększeniu pamięci Xboksa Series S, który jak wskazują liczne doniesienia, stanowi spore wyzwanie dla wielu studiów. Szef Xboksa po prostu chciałby, by zespoły tworzące gry na Xboksy Series X|S dokładnie zapoznały się z technologią i wyciągały jak najwięcej:
Ale nie, tak jak powiedziałem, w moim odczuciu jesteśmy na końcu początku. Myślę więc, że musimy pozwolić deweloperom zadomowić się na tym sprzęcie i wyciągnąć z niego jak najwięcej.
Jednocześnie Spencer podkreślił, że podczas swoich prac przygląda się także PC i porównuje je z konsolami, dochodząc do wniosku, że nie zawsze chodzi o jak najwyższą liczbę fps-ów czy rozdzielczość. Deweloperzy mogą jeszcze wykorzystać całkiem spore możliwości Xboksów:
Ale jeśli chodzi o zwiększoną liczbę klatek na sekundę i zwiększoną rozdzielczość, po prostu patrzę na to, co dzieje się na PC z wysokiej klasy GPU i wysokiej klasy CPU, i nie zawsze chodzi tylko o liczbę pikseli lub rozdzielczość klatek. Myślę, że chodzi o techniki oświetleniowe. Jest wiele rzeczy, które składają się na to, że gra wygląda i dostarcza świetnych wrażeń. A my, jako branża, mamy tu mnóstwo przestrzeni.