Fani PlayStation domagają się zwolnienia scenarzystki God of War za grę w Starfielda

Gry
6992V
Alanah Pearce x Starfield
Iza Łęcka | 11.09.2023, 07:01

Twórcy gier systematycznie poznają produkcje konkurencji, by sprawdzać wprowadzane systemy i czerpać z nich inspirację dla swoich następnych projektów, lub po prostu robią to z czystej przyjemności – w końcu też są graczami. Alanah Pearce przekonała się na własnej skórze, że nie wszyscy ludzie, a szczególnie ci dzielący jej pasję, podejdą do sprawy z całkowitym zrozumieniem.

Alanah Pearce dołączyła do Santa Monica Studio w 2020 i pomogła w tworzeniu God of War Ragnarok. Scenarzystka, która od lat jest obecna w branży w branży gier (wcześniej jako dziennikarka), jednocześnie w wolnych chwilach rozwija swój kanał na YouTube, gdzie zgromadziła ponad 600 tysięcy subskrybentów.

Dalsza część tekstu pod wideo

Przedstawicielka Santa Monica Studio posiada również ponad 170 tysięcy obserwujących na Twitchu – właśnie na tej platformie w ostatnich dniach przez wiele godzin dzieliła się rozgrywką w Starfielda. Podejście deweloperki na tyle mocno uderzyło w niektórych graczy, że domagają się jej zwolnienia ze studia PlayStation.

Pearce odniosła się do całego zdarzenia, publikując na swoim kanale stosowny materiał. Wspomniała, że zazwyczaj nie reaguje na podobne zaczepki, jednakże tym razem postanowiła odnieść się do sprawy. Według zagorzałej części graczy PlayStation nie powinna ona grać w tytuły konkurencji, bo to dowód na jej brak profesjonalizmu oraz zaangażowania.

Scenarzystka z zespołu Sony podkreśliła, iż sprawdzanie gier innych zespołów jest jak najbardziej normalną, ważną częścią pracy deweloperów – każdy chce uczyć się od najlepszych. Nawet 10 minut przed nagrywaniem poniższego filmu, Alanah Pearce rozmawiała z Corym Barlogiem i dzielili się swoimi spostrzeżeniami na temat Starfielda. Reżyser i scenarzysta God of War (2018) oraz dyrektor kreatywny i producent God of War Ragnarok opowiedział jej o swoich pozytywnych wrażeniach. Twórczyni zaznaczyła, że nawet Herman Hulst, czyli szef PlayStation Studios, także zapoznawał się ze Starfieldem.

To nie pierwszy raz, gdy Alanah Pearce spotyka się z tego typu hejtem oraz oskarżeniami – podczas premiery Tunic wyłącznie na Xboksach część społeczności oznaczała w mediach społecznościowych Phila Spencera, przez co poczuł się obowiązku, by napisać do scenarzystki PlayStation i ją przeprosić.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Starfield.

Źródło: PSU

Komentarze (306)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper