GTA 6 ma zapewnić zupełnie nową jakość. Rockstar wprowadzi masę innowacji
Nadal nie wiemy, kiedy doświadczone studio zaoferuje swoim sympatykom najnowszą część Grand Theft Auto. Najnowsze doniesienia wskazują jednak, że deweloperzy stawiają na zupełnie nową jakość. Ulepszona technologia miałaby sprawić, że GTA 6 zachwyci odbiorców.
Prace nad GTA 6 zostały oficjalnie potwierdzone w lutym ubiegłego roku, jednakże od tego czasu musimy uzbroić się w cierpliwość, czekając na następne materiały. Plotki wskazują, że tytuł powstaje na ulepszonej wersji silnika RAGE (Rockstar Advanced Game Engine), a dziennikarze serwisu Rockstar Mag dotarli do informacji dotyczących usprawnień, które zapewni nowa technologia.
Redakcja uważa, że różnica w grafice pomiędzy Red Dead Redemption 2 a Grand Theft Auto 6 będzie znacznie większa niż ta, której doświadczyliśmy między GTA 5 i RDR 2. Tym razem zespół miał się skupić na kilku ważnych kwestiach:
- fizyce gry (fizyczna symulacja wody w czasie rzeczywistym, lepsze odkształcenia pojazdów itp.).
- bardziej realistycznym zarządzaniem czasem (rano, dzień, wieczór i noc)
- jakości renderowania (tekstury, oświetlenie, chmury wolumetryczne itp.)
- sztucznej inteligencji (interakcje z NPC, reakcja policji itp.)
Rockstar na potrzeby GTA 6 najprawdopodobniej opracowało „rewolucyjny system uzyskiwania fizycznie symulowanej wody w czasie rzeczywistym” – dotychczas tego typu technologię wykorzystywano w filmach, bądź też aplikacjach 3D.
Firma miała utworzyć specjalny, składający się z 20 inżynierów, dział „RAGE Technology Group”, którego zadaniem było opracowanie zupełnie nowej jakości w zakresie symulacji.
Po miesiącach badań, eksperymentów i optymalizacji inżynierowie z kalifornijskiego studia dokonali fizycznej symulacji wody w grze wideo z otwartym światem w czasie rzeczywistym.
Rockstar Mag wskazuje, że woda może odegrać ważną rolę w najnowszym Grand Theft Auto, dlatego też deweloperzy tak bardzo skoncentrowali się na jej prezentacji i uzyskaniu nowej jakości. Animacja 3D z 2016 roku miałaby pokazywać jakość wody, którą zobaczymy w GTA 6:
Fizyka pojazdów jest kolejnym elementem, którego nie ominą ulepszenia – studio miałoby zapewnić „bardziej precyzyjne deformacje, a co za tym idzie, bardziej realistyczne wypadki”. Teraz personalizacja pojazdu miałaby wpływać także na wrażenia podczas jazdy:
Na przykład zamontowanie spojlera w pojeździe może okazać się przydatne podczas prowadzenia pojazdu w trakcie porywistych burz. Równowaga między realizmem a trybem zręcznościowym będzie zarządzana w taki sposób, aby zachować wrażenia z jazdy podobne do tych z GTA 5, więc nie martw się o ten kluczowy element gry.
GTA 6, jak wskazują dziennikarze, będzie „pierwszą grą z serii Grand Theft Auto, która będzie zawierać fizycznie symulowane światło”. Już w Red Dead Redemption 2 wykorzystano tę technologię, lecz specjaliści ją ulepszyli, by zaoferować „bardziej realistyczne renderowanie tekstur w odniesieniu do światła, zapewniając bardziej wciągające wrażenia zarówno w dzień, jak i w nocy”.
GTA 6 ma także otrzymać „prawdziwy system pogodowy”, którego wpływ nie tylko zobaczymy, ale odczujemy w trakcie rozgrywki.
Porywy wiatru będą niszczyć roślinność i tworzyć fale, które zakłócają spokój i ciszę plaży. Deszcz i wiatr będą miały wpływ na jazdę z dużą prędkością. Wschody i zachody słońca będą bardziej realistyczne niż kiedykolwiek, a noce bardziej niepokojące…