Diablo 4 Sezon Konstruktów w szczegółach. Blizzard pokazuje nowości i opublikował ogromną listę zmian
Blizzard na każdym kroku chce przekonać graczy do zapoznania się z nowościami zmierzającymi do Diablo 4. Twórcy przygotowali kolejny zwiastun i tym razem firma skupia się na najważniejszych elementach przygotowanych dla Sezonu Konstruktów.
Twórcy gier z serii Diablo najwidoczniej czują się bardzo pewnie w przypadku zawartości dla 3. sezonu, ponieważ Blizzard od kilku dni prowadzi rozbudowaną kampanię promocyjną nowości. Firma dosłownie na każdym kroku przypomina o zawartości i zachęca graczy do zainteresowania się nadciągającymi nowościami.
23 stycznia o godzinie 19:00 zadebiutuje Sezon Konstruktów, dzięki któremu gracze trafią do zupełnie nowej lokacji. Twórcy przygotowali nową fabularną ścieżkę – tym razem wkroczymy do „zdradzieckiego skarbca”, gdzie demon wykorzystuje specjalną technologię, by zrealizować swoje „okrutne plany”.
Najnowszy zwiastun pokazuje, na co tak naprawdę możemy liczyć w nowym sezonie – zdecydowanie najważniejszą innowacją dla wielu będzie możliwość stworzenia swojego mechanicznego towarzysza. Gracze otrzymają opcję rozwijania postaci.
Sprawdź swoje umiejętności w walce ze zepsutymi tworami Zoltuna Kulla. Sezon Konstruktów rozpocznie się 23 stycznia w #DiabloIV.
Blizzard opublikował również pełną listę zmian i w tym wypadku ponownie nie możemy narzekać na nudę. Firma przygotowała ogromne zestawienie ulepszeń – poniżej znajdziecie kilka najważniejszych szczegółów.
Diablo 4 - aktualizacja 1.3.0
Wszystkie klasy
Nowe przedmioty
Łapawice Bólopijcy – unikatowe rękawice
- Zadanie obrażeń umiejętnością niepodstawową naznacza wroga na 3 sek. Kiedy umiejętność Podstawowa trafia naznaczonego wroga po raz pierwszy, obrażenia od umiejętności Podstawowej przenoszą się na wszystkich naznaczonych wrogów i są zwiększone o 100–200%[x].
Aspekt Przystosowania – funkcjonalność
- W przypadku użycia umiejętności Podstawowej, gdy postać ma mniej niż 50% maksymalnej wartości zasobu, umiejętność ta generuje 3 pkt. podstawowego zasobu (raz na użycie umiejętności).
- W przypadku użycia umiejętności Podstawowej, gdy postać ma 50% maksymalnej wartości podstawowego zasobu lub więcej, umiejętność ta zadaje obrażenia zwiększone o 40–80%.
Aspekt Tarana – defensywa
- Zyskujesz 0,75–1,25 Pancerza, ale twój Odskok ma czas odnowienia zwiększony o 100%.
Aktualizacje dotyczące przedmiotów
Pierścień Bezgwiezdnej Nocy
- Moc unikatowa została zmieniona.
- Do tej pory: Użycie umiejętności Głównej zmniejsza koszt zasobu umiejętności Głównych o 12%. Wartość maksymalna wynosi 40%. Resetuje się po użyciu umiejętności niebędącej umiejętnością Główną.
- Od teraz: Zużywanie zasobów zmniejsza koszt zasobów i zwiększa obrażenia o 10% na 3 sek. Wartość maksymalna wynosi 40%.
- Aspekt ofensywny Wyczekującego
- Premia do obrażeń może teraz zostać wykorzystana przez 5 sek.
Stopione Serce Seliga
- Wszystkie współczynniki zwiększono do dwukrotności podstawowej wartości.
- Obrażenia od umiejętności Głównej zmieniono na szybkość ruchu.
- Obrażenia zadawane w pełni sił zwiększono do trzykrotności podstawowej wartości.
- Zmieniono moc unikatową
- Do tej pory: Zyskujesz 30 pkt. maksymalnej wartości zasobu. Dodatkowo, gdy odnosisz obrażenia, zużywasz 3 pkt. zasobu za każde 1% zdrowia, które zostałoby utracone.
- Od teraz: Zyskujesz 60 pkt. maksymalnej wartości zasobu. 75% otrzymywanych obrażeń zużywa 2 pkt. zasobu za każde 1% zdrowia, które zostałoby utracone.
Przytłoczenie
- Obrażenia od przytłaczających ataków zyskują +1% premii do obrażeń (zamiast +2%) na każdy 1% podstawowego zdrowia w postaci umocnienia.
- Obrażenia od przytłaczających ataków zyskują +1% premii do obrażeń (zamiast +2%) na każdy 1% podstawowego zdrowia stanowiące dodatkowe zdrowie ponad podstawowe zdrowie gracza.
ROZGRYWKA
Aktywności w końcowej fazie gry
- Piekielny Przypływ będzie teraz pojawiał się co godzinę z pięciominutowymi przerwami. Piekielny Przypływ będzie aktywny przez 55 minut każdej godziny.
- Aby gracze mogli bardziej konsekwentnie gromadzić Destylat Strachu, zmieniliśmy sposób otrzymywania Destylatu Strachu z Podziemi Koszmarów.
- Gracze będą zawsze otrzymywać Destylat Strachu po ukończeniu Podziemi Koszmarów co najmniej 30. poziomu.
- Co 10 poziomów po poziomie 30. szansa na otrzymanie kolejnych Destylatów Strachu zostaje zwiększona.
- Ukończenie Podziemi Koszmarów poziomu 90. lub wyższego będzie zawsze gwarantowało 3 Destylaty Strachu.
- Oczyszczona Pieczęć za ukończenie Podziemi Koszmarów będzie teraz zawsze zawierać pieczęć poziomu o 1 wyższego niż poziom ukończonych podziemi.
Przedmioty
- Zwoje ucieczki
- Zwoje będą się pojawiać w skrytce utraconych przedmiotów, jeśli gracz nie zauważy upuszczonego zwoju.
- Zwiększono limit przechowywanych zwojów z 20 do 99.
- Zwoje wyświetlane są teraz jak przedmioty legendarne, aby trudniej było je przeoczyć na ziemi.
- Szansa na znalezienie roztrzaskanych pryzmatów po pokonaniu elitarnego wroga została zmniejszona.
- Pokruszone pryzmaty można teraz znaleźć w skrzyniach wydarzeń legionowych.
- Limit materiałów zwiększono z 99 999 do 999 999.
- Gobliny Skarbnicy pojawiający się podczas walki ze Skąpstwem mogą teraz potencjalnie upuścić takie same przedmioty jak gobliny napotkane w zwykły sposób.
- Cotygodniowe skrytki bossów świata rangi III i IV mogą teraz zawierać przedmioty unikatowe.
- Zmieniono zwiększony limit mocy przedmiotów wypadających z bossów świata.
- Do tej pory: +100 do min., +100 do maks.
- Od teraz: +65 do min., +25 do maks.
Komentarz od twórców: Bossowie świata powinni upuszczać potężne przedmioty dostosowane do poziomu gracza. Dzięki tej zmianie na wysokim poziomie gracze będą otrzymywać przedmioty o maksymalnej mocy z bossów świata wyższych poziomów.
- Zmniejszono zakresy mocy przedmiotów rzadkich i legendarnych upuszczanych przez bossów finałowych, takich jak Varshan i Zir. Moc przedmiotów unikatowych nie uległa zmianie. Przykłady (obecny zakres dla przedmiotów unikatowych dotyczył wcześniej wszystkich przedmiotów):
- Varshan, ranga świata III (poziom 55)
- Zakres mocy przedmiotów unikatowych: 675–750
- Zakres mocy przedmiotów rzadkich/legendarnych: 650–725
- Grigor, ranga świata IV (poziom 75)
- Zakres mocy przedmiotów unikatowych: 850-925
- Zakres mocy przedmiotów rzadkich/legendarnych: 800-875
- Zamrożona Bestia (poziom 85)
- Zakres mocy przedmiotów unikatowych: 900-925
- Zakres mocy przedmiotów rzadkich/legendarnych: 850-925
- Duriel pozostaje bez zmian (zawsze przedmioty o mocy 925)
- Varshan, ranga świata III (poziom 55)
- Skalowanie mocy przedmiotów z Podziemi Koszmarów zmieniono tak, aby na wyższych poziomach podziemi gracze częściej znajdowali przedmioty o większej mocy. Przykłady:
- Potwory poz. 100
- Zakres mocy przedmiotów legendarnych
- Do tej pory: 820–925
- Od teraz: 845–925
- Zakres mocy przedmiotów rzadkich
- Do tej pory: 785–925
- Od teraz: 810–925
- Zakres mocy przedmiotów legendarnych
- Potwory poz. 125
- Zakres mocy przedmiotów legendarnych
- Do tej pory: 845–925
- Od teraz: 910–925
- Zakres mocy przedmiotów rzadkich
- Do tej pory: 810–925
- Od teraz: 885–925
- Zakres mocy przedmiotów legendarnych
- Potwory poz. 100
- Wszystkie potwory powyżej poziomu 144 (Podziemia Koszmarów poz. 90+) upuszczają teraz przedmioty o mocy 925.
Różne
- Licznik mikstur nie będzie już resetowany po śmierci i wskrzeszeniu przez innego gracza.
- Efekt syfonu Wybrańca Nienawiści nie jest już zależny od szczęśliwego trafu.
- Kapliczka Chciwości będzie teraz zapewniać dodatkowe złoto również po zakończeniu efektu. Ilość znalezionego złota jest zależna od liczby wrogów zabitych w czasie, gdy wzmocnienie od kapliczki było aktywne.
- Przedmioty uberunikatowe mogą teraz zostać odblokowane na potrzeby transmogryfikacji.
Interfejs i wrażenia użytkownika
- Dodano nowe ustawienia, które umożliwiają poruszanie się (w tym ruch za pomocą klawiszy W-A-S-D) po świecie wyłącznie za pomocą klawiatury zamiast myszy.
- Premie od określonych stanów, takich jak Berserkowanie, wskazują teraz również, czy powiązana premia do obrażeń działa na zasadzie sumy, czy mnożenia.
- Liczniki czasu wydarzeń są teraz wyświetlane na mapie świata.
- Efekt wizualny wychłodzenia będzie teraz zmieniał swoją intensywność w zależności od tego, jak niewiele wychłodzonej postaci brakuje do zamrożenia.
- Zmieniono domyślne przypisanie przycisków na kontrolerze do działań wierzchowca, aby zapewnić większą intuicyjność.
- W grze za złoto można teraz kupić dodatkową zakładkę skrytki. Maksymalna liczba dostępnych zakładek skrytki wynosi teraz 6.
- Zmieniono ikony Skrzyni Tajemnic Piekielnego Przypływu oraz Skrzyni Żywej Stali, aby bardziej różniły się one wizualnie od ikon innych skrzyń.
- Przycisk na kontrolerze służący do potwierdzania ilości złota w interfejsie wymiany zmieniono na trójkąt Yor na konsoli. Umożliwia to naciśnięcie A lub X na konsoli, aby wywołać wirtualną klawiaturę i ręcznie wprowadzić ilość złota podczas wymiany.
- Wprowadziliśmy nową metodę ponownego przydzielania punktów na drzewku umiejętności.
- Gracze mogą teraz zrefundować całe ścieżki lub grupy umiejętności, widząc podgląd całości.
- Gracze od razu zobaczą, ile punktów umiejętności odzyskają i ile złota będzie to kosztować.
Komentarz od twórców: Nowa opcja ponownego rozdysponowania punktów umożliwia graczom elastyczne refundowanie i ponowne dodawanie punktów umiejętności. Chcieliśmy, aby kupowanie i refundowanie węzłów odbywało się szybciej – to z kolei ma zachęcić graczy do eksperymentowania.
POPRAWKI BŁĘDÓW
Ułatwienia dostępu
- Naprawiono błąd, który powodował, że czytnik ekranu nie odczytywał liczby przedmiotów jednorazowych na kole akcji.
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał wyłączenie napisów dialogów i ksiąg.
- Naprawiono błąd, który powodował błędne działanie czytnika ekranu po kilkukrotnym otwarciu menu usług handlarza.
Rozgrywka
- Naprawiono błąd, który powodował, że ataki gracza mogły zostać stłumione, gdy część ciała postaci gracza znajdowała się poza polem tłumienia.
- Naprawiono błąd, który powodował, że efekty zwiększające maksymalne zdrowie o pewną wartość procentową (np. Eliksir Krzepkości) nie uwzględniały niektórych premii do maksymalnego zdrowia (np. tych wynikających z afiksów przedmiotów).
- Naprawiono błąd, który powodował pojawianie się zbyt dużej liczby sług Zatopionej Wiedźmy.
- Naprawiono błąd, który powodował, że pokonane Echo Lilit mogło zaatakować gracza podczas drugiego etapu spotkania.
- Naprawiono błąd, który powodował, że aspekt Cienisty zapewniał znaczne ilości zasobów w przypadku użycia umiejętności ograniczających kontrolę na wrogich strukturach.
- Naprawiono błąd, który powodował, że różne umiejętności i efekty, np. Pochłaniająca Pożoga, nie uznawały zamroczenia u bossów za ograniczenie kontroli.
- Naprawiono błąd, który powodował, że Rzeźnik nie mógł stać w miejscu, gdy gracz znajdował się w pobliżu olśniewającej skrzyni.
Barbarzyńca
- Naprawiono błąd, który powodował, że legendarny węzeł mistrzostwa Łamanie Kości nie miał wskaźnika wzmocnienia.
- Naprawiono błąd, który powodował, że gwarantowane przytłoczenie wynikające z aspektu Ziemiołamacz mogło wywoływać ataki podstawowe.
- Naprawiono błąd, który powodował, że Szarża używana przez Starożytnych pojawiających się wskutek aspektu Pradawnej Szarży nie powodowała eksplozji wynikających z aspektu Zapaśniczy.
- Naprawiono błąd, który powodował, że Młot Starożytnych zadawał więcej obrażeń, niż powinien, ze względu na uwzględnienie premii wynikającej z ulepszenia Gwałtowny mimo wybrania ulepszenia Wściekły.
Druid
- Naprawiono błąd, który powodował, że w opisie umiejętności Zatrucie Jadem premia do obrażeń była wskazana jako suma, choć w rzeczywistości był to mnożnik.
- Naprawiono błąd, który powodował, że umiejętność Wzmocnione Kruki nie zwiększała szansy na trafienie krytyczne trafionych wrogów.
- Naprawiono błąd, przez który aspekt Upiornowilczy nie wskazywał, że powoduje działanie umiejętności Niedźwiedzi Szał jako umiejętność Wilkołaka.
Nekromanta
- Naprawiono błąd, który powodował, że premia wynikająca z Pierścienia Bezgwiezdnej Nocy mogła zostać usunięta po aktywowaniu aspektu Okrwawionych Kolców.
- Naprawiono błąd, który powodował, że kościani magowie i magowie cienia nie używali Zamieci, gdy aktywny był aspekt Niosący Chłód.
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał aktywację Krwawej Mgły, gdy postać znajdowała się pod wpływem efektu Bomby Dymnej rozbójnika.
- Naprawiono błąd, który powodował, że odpryskowy aspekt był skalowany ponad 2x podczas korzystania z broni dwuręcznej.
Łotr
- Naprawiono błąd, który powodował, że Wola Tybalta zwiększała limit punktów kombinacji.
- Naprawiono błąd, który powodował, że w przypadku korzystania z wirującego aspektu powracające Wirujące Ostrza nakładały pełne nasycenie trucizną, a nie oczekiwaną procentową część obrażeń zgodnie z opisem aspektu.
- Naprawiono błąd, który powodował, że glif mistrzostwa Sidła nie wpływał na Granat Dymny, choć jest to umiejętność pułapki według aspektu Wybuchowa Werwa.
- Naprawiono błąd, który powodował, że wrodzy Zżeracze mogli za pomocą ogłuszającego ataku atakować postać łotra gracza znajdującą się pod wpływem umiejętności Maskowanie.
Czarodziej
- Naprawiono błąd, który powodował, że różne moce i efekty wynikające z odskoku, takie jak unikatowe moce Schedy Esu i Migotliwych Kroków, nie działały prawidłowo w przypadku korzystania z zaklęcia Teleportacja.
- Naprawiono błąd, który powodował, że liczba dodatkowych ładunków odskoku zapewnianych przez Okulus nie ulegała zwiększeniu po ulepszeniu broni u kowala.
- Naprawiono błąd, który powodował, że Piorun Kulisty zadawał o wiele większe obrażenia, niż powinien.
Komentarz od twórców: Piorun Kulisty zadawał nieprawidłowe obrażenia z powodu zastosowania ulepszenia Wzmocniony. Dzięki poprawce obrażenia zadawane przez tę umiejętność będą prawidłowe.
- Naprawiono błąd, przez który legendarny węzeł Statyczny Impuls powodował automatyczne używanie umiejętności, takich jak zaklęcie Seryjne Błyskawice.
- Naprawiono błąd, który powodował, że po wyposażeniu aspektu Zamarzniętej Tundry i użyciu umiejętności Głęboki Mróz Lodowe Kolce natychmiast eksplodowały.
- Naprawiono błąd, który powodował, że wzmocnienie wynikające z aspektu Maga Bitewnego nieoczekiwanie znikało.
- Naprawiono błąd, który powodował, że umiejętność pasywna Ochrona nie uwzględniała premii podczas generowania bariery.
Interfejs i wrażenia użytkownika
- Naprawiono błąd w menu postępów sezonowych, który powodował, że po najechaniu kursorem na aspekty otrzymane za ukończenie rozdziału postępów sezonowych nazwa aspektu nie była wyświetlana.
- Naprawiono błąd, który powodował, że ikona na minimapie wskazująca, że w skrytce znajdują się nowe przedmioty (np. odzyskane utracone przedmioty) była wyświetlana tylko wtedy, gdy gracz znajdował się w pobliżu skrytki.
- Naprawiono nieprawidłowy opis kadzidła Stworzeń Nocy.
- Naprawiono błąd, który powodował, że w oknie szczegółów postaci nie były wyświetlane określone współczynniki dla wszystkich klas (np. obrażenia dwuręcznych broni siecznych nie były wyświetlane w przypadku nekromantów).
- Naprawiono błąd, który powodował, że naciśnięcie przycisku X lub przycisku „Kwadrat” na konsoli oznaczało potwierdzenie odzysku przedmiotu legendarnego lub unikatowego.
- Naprawiono błąd, który powodował nieprawidłową nawigację za pomocą kontrolera w panelu przedmiotów do odkupienia u handlarza.
- Naprawiono różne nieprawidłowości na minimapie.
- Naprawiono różne nieprawidłowości związane z pinezkami mapy i znacznikami zadań.
Zadania i podziemia
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał postępy w Zatopionych Głębinach w przypadku pominięcia drabiny wskutek użycia Teleportacji.
- Naprawiono błąd, który umożliwiał pominięcie Urny Animusa w Bastionie Wiary za pomocą Skoku lub Teleportacji.
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał postępy w Jaskini Udlura, jeśli wszyscy wrogowie zostali zabici przed zniszczeniem drugiej barykady.
- Naprawiono błąd, który powodował, że nie wszyscy wrogowie byli oznaczeni na minimapie podczas wykonywania celu Zgładź wszystkich wrogów w Nostrawskiej Puszczy.
- Naprawiono błąd, który powodował, że pokonali elitarni wrogowie pojawiający się wskutek transformacji początkowo niegroźnych ludzi pojawiali się ponownie.
- Naprawiono błąd, który powodował, że Władca Grobowca w Zmiennym mieście mógł się teleportować poza obszar walki z wrogiem, tym samym powodując rozpoczęcie walki od nowa.
- Naprawiono błąd, który powodował, że w Konklawe nie było Studni Leczenia.
- Naprawiono błąd, który powodował, że afiks Zaprawienie w Boju w podziemiach koszmarów zapewniał redukcję obrażeń nawet wtedy, gdy gracz miał więcej niż 90% zdrowia.
- Naprawiono błąd, który powodował nieprawidłowe przyznanie nagród za zadanie Zapieczętowana Skrytka Pokutnika.
- Naprawiono wiele przypadków, w których niemożliwe było ukończenie zadania Za Garść Owsa.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający aktualizację celu zadania po wejściu do Piwnicy podczas zadania Akty Zadośćuczynienia.
Różne
- Na powodował, że ulepszenie uszkodzonego przedmiotu u kowala powodowało dalsze obniżenie jego trwałości.
- Wprowadzono różne poprawki w zakresie stabilności, wydajności i efektów wizualnych.
Jesteście zainteresowani pełną listą zmian? Wszystkie informacje znajdziecie na stronie Blizzarda.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Diablo IV.