Bloodborne. To ograniczenia PlayStation 4 ukształtowały świat gry - zobacz w jaki sposób
Mimo że od premiery Bloodborne minęło niemal dziesięć lat, gra wciąż skrywa sekrety, które rzucają światło na to, jak duży wpływ na projektowanie świata miało ograniczone mocą PlayStation 4.
W sieci pojawił się naprawdę interesujący filmik ujawniający podstawowy design poziomów, który został zmieniony z powodu ograniczeń konsoli. Opublikował go Lance McDonald, znany haker i autor nieoficjalnej łatki uwalniającej 60 FPS-ów w Bloodborne.
W wersji alpha gry, po pokonaniu Father Gascoigne, nasz łowca mógł dotrzeć do Kaplicy Oedon, przechodząc przez nieokreślony obszar, który później został ulepszony o dodatkowe rekwizyty i lepsze oświetlenie.
W finalnej wersji gry, zamiast tego, łowca trafia do Podziemnej Biblioteki przed dotarciem do kaplicy. Zmiany te były podyktowane ograniczeniami PlayStation 4, które nie pozwalały na szybkie przejście przez korytarz do Kaplicy Oedon bez problemów z wydajnością, wizualnych błędów i bardzo wolnego ładowania.
Ciekawostką jest, że w jednej z iteracji lokalizacja zawierała dodatkowe wiadomości ujawniające nowe informacje o fabule gry. Chociaż treść gier często zmienia się w trakcie rozwoju, to nowe odkrycie o Bloodborne jest niezwykle interesujące i skłania do zastanowienia, co jeszcze mogło ulec zmianie, aby dostosować grę do ograniczeń sprzętowych PlayStation 4.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Bloodborne.