Ratchet&Clank Rift Apart działa bezbłędnie na Apple M3. Wszystko dzięki nowym narzędziom i MacOS Sequoia
Ratchet&Clank: Rift Apart do dzisiaj pozostaje jedną z najładniejszych gier na konsolach i PC. Jest przy tym dość wymagająca, bo wspiera ray-tracing i robi z niego dobry użytek. Dzięki nowym narzędziom od Apple, a także systemowi MacOS Sequoia, udało się przenieść ten tytuł na MacBooka z procesorem Apple M3.
Wyniki tych działań są znakomite. Wczoraj informowałem, że Game Porting Toolkit 2 wspiera kluczowe instrukcje AVX2, które znacznie podnoszą wydajność i bardzo pomogą przy konwertowaniu gier z Windowsa. Teraz jeden z użytkowników sprzętów od Apple udowodnił, że można uruchomić ten tytuł na maksymalnych ustawieniach jakości obrazu w rozdzielczości 1080p i osiągnąć ponad 100 klatek na sekundę. Uwzględniając śledzenie promieni.
This game plays flawlessly on Mac! With Game Porting Toolkit 2, you can now play new Windows games including Ratchet & Clank: Rift Apart—all thanks to the AVX2 support in macOS Sequoia. What other games should I test? Tutorial here: https://t.co/8tFNmwZUr1 pic.twitter.com/LVAjV5dL0t
— Andrew Tsai (@Andytizer) June 12, 2024
Komputer, na którym włączono grę, nie jest "normalny", bo zawiera aż 36 GB pamięci RAM, a widać, że gra pobiera aż 15 GB, z czego samo GPU ok. 11 GB. Co istotne, ponieważ komputery Apple mają współdzieloną pamięć, można ją podzielić wedle potrzeb. To eliminuje wąskie gardło z "klasycznych PC", gdzie niektóre GPU są zablokowane z 8 GB pamięci VRAM, co powoduje niekiedy spore komplikacje.
Nie zmienia to faktu, że wydajność procesora Apple M3 Max jest doprawdy imponująca. Firma zrobiła też świetną robotę z tymi narzędziami. W krótkim czasie jedna osoba zdołała włączyć potężną grę na swoim laptopie. Ciekawe, co będzie za kilka tygodni. Może Mac rzeczywiście stanie się godną, gamingową platformą.