Steam wprowadza istotne zmiany. Skorzystają przede wszystkim gracze

Gry
2311V
Steam logo
Mateusz Kucharski | 14.08, 12:35

Valve znów wyciąga rękę w kierunku graczy. Firma już we wrześniu wprowadzi zmiany, które ułatwią korzystanie ze sklepu i podejmowanie decyzji o zakupie konkretnych produktów.

Steam nie tylko zyskuje nowe funkcje i możliwości, ale także jest dostosowywany, aby korzystanie z platformy było łatwe i przyjemne. Szczególnie dla graczy. Valve właśnie poinformowało o kolejnych zmianach, które niebawem wejdą w życie. Są one skierowane do deweloperów, ale to gracze finalnie zyskają na nowych zasadach.

Dalsza część tekstu pod wideo

Na początku września firma wprowadzi nowe reguły dotyczące tworzenia opisów gier w sklepie.

Naszym głównym celem dotyczącym stron w sklepie jest umożliwienie producentom podanie informacji o ich grach na sposoby, które pomogą graczom podejmować świadome decyzje zakupowe. Ostatnio zauważyliśmy pewien trend, który nieco utrudnia to, do czego dążymy, ponieważ niektórzy producenci wykorzystują tę przestrzeń do prezentowania informacji lub linków, które (mimo że często są twórcze) odciągają od dowiadywania się o samej grze. Chcemy, by gracze mieli możliwość poznania informacji o waszych grach! I z tego powodu, by poprawić komfort korzystania ze Steam (dla producentów ORAZ graczy), począwszy od września, wprowadzamy nowe zasady.

Steam wymusi na deweloperach tworzenie opisów, które bezpośrednio odnoszą się do konkretnej gry, dzięki czemu znajdą się tam wyłącznie kluczowe treści. Zmiany obejmą cztery sekcje: informacji o grze, krótkiego opisu, ogłoszeń specjalnych oraz nagród.

Żadnych linków do innych stron
 – oznacza to, że nie możecie używać swojej strony w sklepie do zamieszczania linków do innych stron internetowych, włączając w to strony w mediach społecznościowych. W edytorze strony sklepu znajdują się określone pola, byście mogli zamieścić w nich linki do popularnych platform społecznościowych lub swoich własnych witryn internetowych.

Żadnych osadzonych obrazów naśladujących interfejs sklepu lub przyciski Steam
 – nie powinniście mieć obrazów ani animacji, które celowo wyglądają jak interfejs Steam, np. obrazy wyglądające jak przyciski dodania do list życzeń, miniatury gier lub ceny.

Żadnych obrazów, linków ani widżetów prowadzących do innych gier na Steam
 – oznacza to, że nie możecie używać opisu na swojej stronie w sklepie do reklamowania innych produktów na Steam. Jeśli macie powiązane ze sobą produkty, to możecie skonfigurować strony zestawów, serii gier czy producentów.

Z opisów znikną wszystkie linki i grafiki służące do reklamy zewnętrznych stron i profili społecznościowych. Jak podkreśla korporacja, słowny opis nie jest miejscem do reklamowania innych produktów. Pełny komunikat Valve znajdziecie tutaj.

Źródło: Steam

Komentarze (47)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper