Black Myth Wukong w analizie grafiki na PS5. Duże różnice w porównaniu z PC
Wydawca Black Myth: Wukong w ogóle nie dostarczył kodów recenzenckich na swój tytuł w wersji na PS5. To podpowiadało, że twórcy gry mogą mieć coś do ukrycia. Sprawdźmy zatem, jak wygląda sytuacja z warstwą techniczną Wukong właśnie na konsoli Sony.
Swoje porównanie graficzne Black Myth Wukong na PS5 z wydaniem na PC opublikowała już redakcja ElAnalistaDeBits. Jak łatwo się było domyślić, po sytuacji z brakiem recenzji edycji na PS5, Wukong wygląda o wiele gorzej na PS5 niż na PC. W wielu ujęciach można pokusić się o stwierdzenie, że lokacje wyglądają, jak z innej gry. Chociażby przez drastyczne obcięcie detali, często do najniższego poziomu z PC, oraz przez brak ray tracingu na konsoli Sony (nawet w trybie Jakości).
Sporym rozczarowaniem jest rozdzielczość natywna na PS5. Gra działa w 60 fps jedynie w trybie wydajności, ale kosztem dramatycznie niskiej rozdzielczości natywnej, która może spadać nawet poniżej 720p (obraz skalowany jest dynamicznie do 1080p). Jedynie w trybie Jakości na PS5 otrzymujemy rozdzielczość w okolicach 1440p, z 30 fps.
O problemie z kiepską optymalizacją Black Myth Wukong pisaliśmy już, kiedy okazało się, że gra w zasadzie została napisana pod GPU NVIDIA (z myślą o Frame Gen i skalowaniu DLSS 3), i że działa słabo na kartach graficznych od AMD (choć i na RTX 4090 pojawiają się poważne problemy).
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Black Myth: Wukong.