PS6 i nowy Xbox z największym skokiem jakości pomiędzy generacjami? PS5 i XSX|S „zostały przecenione”
Sony i Microsoft dostarczą najbardziej rozwiniętą generację konsol w historii? Spece z Digital Foundry zwracają uwagę na istotny aspekt prac nad PlayStation 6 i następnym Xboksem.
W ostatnich miesiącach nie milkną plotki oraz spekulacje dotyczące mocniejszego PlayStation 5 – możliwej premiery, wyglądu czy ceny – nie jest jednak żadną niespodzianką fakt, że inżynierowie Sony na pewno już pracują nad kolejną generacją.
PS6 mogłoby się pojawić na rynku za dobrych kilka lat, lecz opracowanie nowej platformy wymaga jeszcze prac. Swego czasu Digital Foundry mówiło, że konsola nie otrzyma znacznie więcej pamięci RAM, gdyż byłoby to podejście zdecydowanie niekorzystne ekonomiczne. Zamiast tego Sony (wspólnie z Microsoftem pracującym nad nowym Xboksem) miałoby przyjąć „bardziej holistyczne podejście” i wykorzystać szereg nowoczesnych technologii. Ostatnio dziennikarze powrócili do tego tematu...
PS6 i nowy Xbox miałyby odznaczać się największym skokiem możliwości pomiędzy generacjami w historii. Zarówno Sony, jak i Microsoft mieliby czerpać garściami z potencjału uczenia maszynowego. W najnowszym podcaście Digital Foundry wskazuje, że „uczenie maszynowe prawdopodobnie odegra znaczącą rolę” w przytoczonym przejściu pomiędzy generacjami.
Specjaliści z Wielkiej Brytanii podkreślają, że możliwości uczenia maszynowego obecnie zostały „zaledwie muśnięte”, a badanych jest wiele opcji kolejnych zastosowań – chociażby w zakresie poprawy jakości tekstur oraz materiałów czy geometrii. Dzięki temu nowa generacja Japończyków i Amerykanów miałaby być „prawdziwymi maszynami o rozdzielczości 4K i 60 FPS”.
Według Digital Foundry PS5 i Xbox Series X zostały całkowicie „przecenione”, a przez niewystarczającą przepustowość GPU osiągnięcie oczekiwanej jakości rozgrywki jest bardzo utrudnione. Co więcej, producenci mieli nie do końca wykorzystać promowane przed premierami sprzętów funkcje, głównie ze względu na wysoki koszt ich implementacji.