Silent Hill 2 Remake wygląda klimatycznie! Porównanie PS5 z PC i znakomite wykorzystanie ray tracingu
Nowy Silent Hill 2 jest nie tylko porównywany ze swoją pierwotną wersją. Pamiętajmy, że horror znalazł się na PS5 i PC – a jak radzi sobie z odbiciami światła? Zobaczmy najnowsze materiały.
Bloober Team ma powody do zadowolenia. Efekty współpracy z Konami przyniosły kapitalne skutki, a najnowszy Silent Hill 2 został znakomicie przyjęty nie tylko przez recenzentów – użytkownicy Steam, którzy mają wcześniejszy dostęp do produkcji, już doceniają deweloperów i wystawili aż 96% pozytywnych opinii!
Pod koniec zeszłego tygodnia pochylaliśmy się nad różnicami pomiędzy oryginalnym horrorem z 2001 roku a najnowszym projektem polskiego studia. Zakres zmian jest imponujący, a trzeba podkreślić, że krakowianie jeszcze dołożyli wiele dodatkowej zawartości. Jak jednak prezentują się poszczególne wersje remake'u?
Silent Hill 2 Remake został zaprezentowany na najnowszym materiale koncentrującym się na pewnych różnicach pomiędzy edycjami na PS5 a PC. Jak dobrze wiemy, na konsoli Sony gracze mogą skorzystać z dwóch trybów – jakości (rozgrywka w 30 klatkach na sekundę) oraz wydajności (60 fps).
Szczególną uwagę powinno jednak zwrócić wykorzystanie ray tracingu zarówno na PlayStation 5, jak i komputerach osobistych. W każdym z trybów na konsoli Sony są wykorzystywane technologia Lumen z Unreal Engine 5 w zakresie odbić i globalnego oświetlenia, co wpływa na jakość oprawy w zakresie oświetlenia ciemnych wnętrz oraz odbić na wodzie – choć trzeba przyznać, że w trybie wydajności horror radzi sobie nieco gorzej ze wskazanymi elementami. Na komputerach osobistych, po uruchomieniu RT, różnice są jeszcze bardziej dostrzegalne.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Silent Hill 2 (Remake).