Silent Hill 2 to "horror zacięć animacji" na PC i PS5. Kolejna gra w Unreal Engine 5 z problemami
Pisaliśmy już o problematycznej warstwie technicznej Silent Hill 2, która objawia się nawet na najmocniejszych PC. Temat postanowiła podjąć w szczegółach redakcja Digital Foundry.
Digital Foundry pokazuje w swoim materiale wideo poświęconym Silent Hill 2, że grafika w nowej grze studia Bloober Team może wyglądać lepiej na PC, niż na PS5 w trybie priorytetu Jakości (30 fps). Doskonale widać to w 2 minucie nagrania (2:40), gdzie refleksy w wodzie wyglądają prymitywnie na konsoli, a na PC z ray tracingiem to w zasadzie inna klasa oprawy. Cieniowanie prezentuje się też na PC w Ultra znacznie lepiej niż na PS5 i widać to szczególnie dobrze w pomieszczeniach (4:08).
Nie wszystko jest jednak idealne na PC. Tak jak pisaliśmy wcześniej, gra cierpi na "katastrofalne" mikrozacięcia animacji. Według Digital Foundry problem jest związany ze specyfiką Unreal Engine 5, bo to kolejna produkcja, która cierpi na takie krótkotrwałe, ale irytujące gubienie klatek (a w zasadzie na bardzo nierówny frametime).
Sytuacja z zacięciami animacji pokazana jest od w 8:50 nagrania. W 12 minucie możemy natomiast zobaczyć, że problem występuje też na PS5, co jednak trudniej zmierzyć ze względu na włączony V-Sync. Subiektywnie jednak ta wada animacji jest według Digital Foundry ewidentnie zauważalna na konsoli Sony - nawet w trybie 30 fps.
Niestety to już kolejna gra z dokładnie takim problemem, działająca w Unreal Engine 5. Do dzisiaj nie ma konsensusu, co dokładnie powoduje taką sytuację.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Silent Hill 2 (Remake).