Call of Duty: Black Ops 6 zawładnęło Xbox Live! Znakomity rezultat na PS5 i pierwsze dane ze sprzedaży
Premiera Call of Duty: Black Ops 6 w Xbox Game Pass sprawiła, że posiadacze Xboksów ochoczo wskoczyli na serwery nowej gry Microsoftu. Dane ze Stanów Zjednoczonych dają do myślenia.
Call of Duty: Black Ops 6 zostało udostępnione w zeszłym tygodniu, tymczasem Microsoft jak dotąd nie zdecydował się na zaprezentowanie konkretnych danych dotyczących sprzedaży. Pojawiają się jednak kolejne informacje, które pozwalają założyć, że tytuł rozgrzał serwery do czerwoności.
Najnowsza strzelanka Activision jako pierwsza odsłona wielomilionowej serii już od debiutu wzmocniła katalog Xbox Game Pass. Co ciekawe, w usłudze nadal znajdziemy większości wcześniejszych pozycji stworzonych przez Blizzarda i Activision, jednakże już w trakcie procesu z FTC Phil Spencer zapowiedział udostępnienie nowych odsłon Call of Duty w abonamencie i po przejęciu przedsiębiorstwa dopiął swego.
Call of Duty: Black Ops 6 według danych Circany dosłownie rozgrzało graczy. Blisko 50% wszystkich użytkowników na Xboksach Series X|S w Stanach Zjednoczonych w zeszłym tygodniu grało w najnowszy shooter.
Bardzo dobry rezultat gra musiała osiągnąć na PlayStation. Zespół Circana potwierdza, że ponad 33% wszystkich aktywnych graczy na PlayStation 5 zagrało w zeszłym tygodniu w Call of Duty. To znaczący wzrost (+30%) w porównaniu z poprzednim tygodniem.
Dzięki premierze Black Ops 6 prawie 50% wszystkich aktywnych graczy Xbox Series w USA grało w Call of Duty w zeszłym tygodniu, dwukrotnie więcej niż tydzień wcześniej. Z kolei na PS5, ponad 33% wszystkich aktywnych graczy w USA grało w Call of Duty w zeszłym tygodniu, co oznacza wzrost o 30% tydzień do tygodnia.
With launch of Black Ops 6, nearly 50% of all active Xbox Series players in the US played Call of Duty last week, double the week before. And on PS5, over 33% of all active US PS5 players played Call of Duty last week, up 30% week over week.
— CharlieIntel (@charlieINTEL) October 28, 2024
(Source: Circana/Analyst) pic.twitter.com/jad1XACaDP
Christopher Dring, redaktor naczelny GamesIndustry.biz, podzielił się pierwszymi statystykami sprzedaży Call of Duty: Black Ops 6 z Wielkiej Brytanii. W dniu premiery nowa odsłona sprzedała się o 10% gorzej w fizycznej dystrybucji niż Modern Warfare 3. Powód jest jeden – spadek zainteresowania na Xboksach, którego gracze najpewniej skorzystali z oferty Game Passa.
Ok, sprzedaż fizyczna w Wielkiej Brytanii dla Call of Duty: Black Ops 6 (GfK) jest już dostępna. Sprzedaż premierowa jest o 10% niższa w porównaniu z Modern Warfare 3. Jest to niemal w całości spowodowane spadkiem sprzedaży na Xbox, co było nieuniknione w przypadku Game Pass. Sprzedaż PS5 pozostaje stabilna rok do roku. Wkrótce pojawią się dane dotyczące cyfrowej dystrybucji.
Ok, UK physical sales are in for Call of Duty: Black Ops 6 (GfK). Launch sales are 10% lower compared with Modern Warfare 3. This is almost entirely due to a drop in sales on Xbox, which was inevitable with Game Pass. PS5 sales remain steady year-on-year. Digital data to come
— Christopher Dring (@Chris_Dring) October 29, 2024
Pewnie tylko kwestią czasu jest moment, gdy poznamy dokładne wyniki sprzedaży, nie ulega jednak wątpliwości, że intensywna kampania promocyjna się opłaciła – Call of Duty: Black Ops 6 zostało dostrzeżone przez wielu entuzjastów gatunku na PlayStation 5 i Xboksach Series X|S.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Call of Duty: Black Ops 6.