To będzie generacja z trybami 30 fps - nawet na PS5 Pro
Remedy przedstawiło kilka dni temu, jakie atrakcje graficzne będą na nas czekać w Alan Wake 2 na PS5 Pro. Temat przeanalizowała redakcja Digital Foundry.
Jak wiemy od kilku dni w Alan Wake 2 pojawi się obok trybu 60 fps również opcja 30 fps na PS5 Pro. W tym module gra faktycznie zadziała na nowej konsoli Sony w 30 klatkach na sekundę, ale za to z pełnymi odbiciami ray tracingu, czego w ogóle nie doświadczymy na PS5 - nawet w trybie Jakości.
"Wersja pecetowa wciąż jest tutaj królem, jeśli posiadacie odpowiednio mocny komputer (…) Byłoby fajnie, gdybyśmy dostali tutaj tryb 40 fps na PS5 Pro, ale taka jest obecnie realnie sytuacja. Nie sądzę, by podział na tryby Jakości i Wydajności został zniesiony w nowych grach. (…) Myślę, że będziemy otrzymywać więcej gier, również na PS5 Pro, z opcją 30 fps" - stwierdza redaktor Digital Foundry.
Generalnie można powiedzieć, że redakcja studzi w swoim materiale oczekiwania wobec PS5 Pro, podkreślając, że tryby 30 fps nigdzie się nie wybierają. Będzie to prawie na pewno mieć związek z ray tracingiem, który jest po prostu wciąż kosztowny sprzętowo.
Niedawno redakcja Digital Foundry stwierdziła, że prawie na pewno GTA 6 zadziała w 30 fps na PS5 Pro, w związku z praktycznie takim samym procesorem konsoli, jak w bazowym modelu PS5.