Nintendo Switch podbija stawkę i dokłada kolejne miliony. Jak Nintendo radzi sobie na koniec generacji?
Wszyscy spoglądają w kierunku Nintendo w oczekiwaniu na zapowiedź następcy Switcha, tymczasem Japończycy dzielą się najnowszym raportem finansowym.
Najbliższe miesiące mogą być znaczące dla japońskiego giganta branży. Choć wielu entuzjastów elektronicznej rozgrywki tylko czeka na ujawnienie całkowicie nowej platformy, w harmonogramie przedsiębiorstwa jest jeszcze kilka gier do sprzedania – a najświeższe wyniki finansowe pokazują, że koniec generacji wcale nie jest najgorszy.
W ciągu ostatnich sześciu miesięcy Nintendo odnotowało zysk operacyjny na poziomie 121,5 mld jenów, natomiast sprzedaż cyfrowa wyniosła 159,9 mld jenów (spadek o 26, 5% rok do roku). Jak wskazują przedstawiciele firmy, całkowita sprzedaż osiągnęła 523,2 mld jenów, przy czym sprzedaż poza Japonią wyniosła 391,0 mld jenów, co stanowi 74,7% całości.
Nintendo Switch sprzedał się już w liczbie ponad 146,04 mln egzemplarzy – w minionym kwartale do ogólnego zestawienia dołożono 2,62 mln zestawów konsol, co stanowi pewien spadek w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku (2,93 mln sprzętów). Tak jak mogliśmy się spodziewać, ponownie największym zainteresowaniem wśród graczy cieszył się Nintendo Switch OLED (48% wyniku), który został dostarczony w liczbie 1,25 mln.
Chociaż sprzedaż sprzętu i oprogramowania Nintendo Switch w pierwszej połowie roku fiskalnego była niższa od naszych początkowych oczekiwań, wiele osób nadal gra na Nintendo Switch nawet w ósmym roku od premiery.
Popularność sprzętu i gier w pierwszej połowie ubiegłego roku podatkowego była w znacznym stopniu napędzana przez premierę gry The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom, dlatego obecnie firma odnotowała spadek o 31,0%, a zainteresowanie produkcjami spadło o 27,6% rok do roku.
Od wczoraj możecie przeczytać na naszym portalu recenzję Mario & Luigi: Brothership, tymczasem skupmy się na rezultatach wygenerowanych przez inne produkcje Nintendo. Jak dotąd w czasie generacji Nintendo Switcha sprzedało się 1,306 mld gier.
Japończycy zaktualizowali wyniki ostatnio debiutujących tytułów. I tak oto Paper Mario Thousand-Year Door, wydany w maju, sprzedał się w liczbie 1,94 miliona sztuk, natomiast debiutujące w czerwcu Luigi's Mansion 2 HD uzyskało rezultat na poziomie 1,57 miliona sztuk. Wrześniowa nowość japońskiego producenta – czyli The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom – wystartowała całkiem dobrze, osiągając sprzedaż na poziomie 2,58 miliona sztuk.
Nintendo Switch – najlepiej sprzedające się gry
- Mario Kart 8 Deluxe – 64,27 mln,
- Animal Crossing: New Horizons – 46,45 mln,
- Super Smash Bros. Ultimate – 35,14 mln,
- Zelda: Breath of the Wild – 32,29 mln,
- Super Mario Odyssey – 28,50 mln,
- Pokémon Sword/ Shield – 26,44 mln,
- Pokémon Scarlet/ Violet – 25,69 mln,
- Zelda: Tears of the Kingdom – 21,04 mln,
- Super Mario Party – 20,98 mln,
- New Super Mario Bros. U DX – 17,77 mln.
Top 10 best selling Switch games!
— Genki✨ (@Genki_JPN) November 5, 2024
1. Mario Kart 8 Deluxe - 64.27M
2. Animal Crossing: New Horizons - 46.45M
3. Super Smash Bros. Ultimate - 35.14M
4. Zelda: Breath of the Wild - 32.29M
5. Super Mario Odyssey - 28.50M
6. Pokémon Sword/ Shield - 26.44M
7. Pokémon Scarlet/ Violet -… pic.twitter.com/YqodHveACZ