Nie tylko piękna grafika. Twórca Expedition 33 mówi o ekscytujących szczegółach
Clair Obscur: Expedition 33 zapowiada się rewelacyjnie już od pierwszej zapowiedzi, a kolejne materiały utwierdzają graczy w przekonaniu, że warto się zainteresować tym tytułem.
To będzie opowieść o przyjaźni, poświęceniu i stracie. Clair Obscur: Expedition 33 jest debiutanckim projektem od Sandfall Interactive, który został zapowiedziany na czerwcowym pokazie Xboksa.
Jakiś czas temu opublikowany został zwiastun, dzięki któremu mogliśmy ponownie spojrzeć na system walki i poznać członków Ekspedycji 33. Reżyser Clair Obscur udzielił wywiadu dla magazynu Play, w którym opowiedział nieco więcej o mechanice gry.
Guillaume Broche wspomniał, że od dawna chciał zrobić grę turową, ale ten schemat nieco mu się przejadł. Przynajmniej w klasycznym wydaniu. Podczas gry w Sekiro wpadł na pomysł, aby Clair Obscur: Expedition 33 posiadało mechanikę parowania. To właśnie ten element na ożywić rozgrywkę w dziele Sandfall.
Nie jest to oczywiście pierwsze rozwiązanie tego typu, lecz Broche podkreśla, iż na rynku nie ma wielu gier turowych z realistyczną grafiką, które zawierają mechanikę parowania. Clair Obscur: Expedition 33 ma trafić także do graczy, którzy zazwyczaj omijają turówki.
Powiedziałem sobie, że jeśli nikt tego nie zrobi, to ja to zrobię. Starałem się uczynić rozgrywkę bardziej wciągającą dla ludzi, którzy niekoniecznie lubią turowe walki, zachowując przy tym strategiczny rdzeń.
Twórcy zaimplementowali więcej mechanik, które sprawią, że gracz będzie musiał bacznie obserwować to, co dzieje się na ekranie. Odpowiednie reakcje w odpowiednim czasie będą kluczowe.
W Expedition 33 możliwe jest wykonywanie uników, parowanie, a w późniejszej fazie gry także przeskakiwanie nad atakami wroga. Daje to zupełnie inne odczucia w walce turowej, gdy musisz obserwować animacje, zmuszając cię do pozostania superzaangażowanym w bitwę.
Clair Obscur: Expedition 33 opowie o losach tytułowej Ekspedycji 33, która wyrusza na wyprawę celu zniszczenia Malarki - istoty odpowiedzialnej za niekończący się cykl śmierci. Gra trafi na PlayStation 5, Xbox Series X|S, PC i do Game Pass w 2025 roku.