Czeka nas granie w 8K? Twórca hitu mówi o dużej różnicy i kolejnej generacji konsol
Technologia PlayStation 5 Pro zmieniła poglądy jednego z twórców No Man's Sky. Martin Griffiths jest zdania, że PS6 może wprowadzić zupełnie nowy standard rozgrywki.
Programista silnika No Man's Sky, Martin Griffiths, podzielił się bardzo ciekawym spostrzeżeniem. Twórca był członkiem zespołu, który odpowiadał za wprowadzenie ulepszeń do gry w wersji na PlayStation 5 Pro. To właśnie technologia zawarta w nowej konsoli Sony sprawiła, że Griffiths zmienił zdanie co do grafiki w 8K.
Gracze muszą dziś iść na duże kompromisy. Obecna generacja zapowiadana była jako ta, która zapewni nam rozgrywkę w rozdzielczości 4K, lecz wiele gier ma z tym poważne problemy. Osiągnięcie wysokich wartości jest bardzo trudne, więc twórcy wykorzystują różne technologie upscalingu. Jedną z nich jest PlayStation Spectral Super Resolution z PS5 Pro. No Man's Sky wykorzystuje PSSR, dzięki czemu gracze mogą cieszyć się rozdziałką 8K. Martin Griffiths twierdzi, że różnica między 8K a 4K jest zauważalna, choć wcześniej miał inne zdanie.
W ciągu ostatnich kilku miesięcy wyrobiłem sobie opinię na temat renderowania 8K. Ciągle powtarzana jest narracja i zbiorowa myśl, że nikt nie jest w stanie odróżnić 4K od 8K lub że potrzebny jest monstrualny telewizor 8K.
Całkowicie zmieniłem swoje spojrzenie na tę kwestię, gdy zaimplementowałem obsługę 8K w No Man's Sky na PS5 Pro. Obiektywnie rzecz biorąc, odkryłem bardzo zauważalny skok pod względem wizualnym. I to „tylko” z PSSR.
Teraz wierzę, że 8K będzie znacznie bardziej popularne w erze PS6, wraz z pojawieniem się treści, które pokazują tę różnicę i spadkiem cen ekranów.
Obecnie na PS5 Pro dostępne jest pięć gier, które wspierają rozdzielczość 8K. Mowa o No Man's Sky, Gran Turismo 7, Callisto Protocol, F1 24 oraz Redacted.