Assassin's Creed Shadows zredefiniuje parkour. Ubisoft chce wznieść kultową mechanikę na nowy poziom
Assassin's Creed Shadows zapowiada się na wyjątkową odsłonę ważnej dla Ubisoftu serii. Wygląda na to, że deweloperzy chcą odświeżyć charakterystyczną mechanikę.
Za nieco ponad miesiąc, bo 14 lutego, na PlayStation 5, Xboksach Series X|S i PC ukaże się Assassin's Creed Shadows, który przeniesie akcję do Japonii i pozwoli wcielić się w dwójkę odmiennych bohaterów. Już w zeszłym roku twórcy ujawnili, że mechaniki skradania i walki zostały rozbudowane o nowe elementy, by gra jako Naoe i Yasuke wyraźnie się różniła. Jednak twórcy na tym nie poprzestali.
Ubisoft opublikował artykuł, w którym ujawnił zmiany mające na celu ulepszenie parkouru. Pierwszą będzie można znaleźć już podczas zapoznawania się z ustawieniami sterowania. Otóż twórcy zdecydowali się zamienić ze sobą przyciski odpowiedzialne za kucanie i wykonywanie uników.
Zdaniem zastępcy reżysera gry, Simona Lemay-Comtois, zmiana mapowania ma być podyktowana wprowadzeniem do gry opcji leżenia i połączeniem uników z parkourem.
W Assassin's Creed Shadows uniki zostały połączone z mechaniką parkouru, co odblokowuje całą masę nowych ruchów. To nowe mapowanie odłącza również zmianę postawy (np. stanie, kucanie, leżenie) od parkouru, dzięki czemu możesz używać dowolnych pozycji bez przypadkowego zejścia z dachu, gdy nie chcesz.
Jednakże możliwość wykonywania zwodów w pozycji leżącej będzie dostępne jedynie dla shinobi Naoe.
Zarówno Yasuke, jak i Naoe mogą wykonywać uniki kierunkowe, poruszając się w pozycji kucającej, szybciej pokonując większy teren i unikając potencjalnych ataków. Jednak tylko Naoe ma dostęp do uników kierunkowych w pozycji leżącej, co pozwala jej toczyć się do przodu, z boku na bok lub ślizgać się do tyłu, zwiększając jej zdolności unikowe. Być może widzieliście przebłysk tego w naszym poście na temat skradania się, w którym Naoe dokonał zabójstwa po tym, jak wytoczył się z krzaków za pomocą uniku kierunkowego w pozycji leżącej.
Twórcy Assassin's Creed Shadows potwierdzili również, że powróci możliwość wspięcia się na najbardziej odległy punkt za sprawą przytrzymania przycisku kierunkowego w górę. Z racji postury, wspinanie czy skakanie jako Naoe lub Yasuke będzie wyglądało nieco inaczej, lecz dla obu bohaterów nie będzie to najbezpieczniejsze rozwiązanie, gdyż generuje sporo hałasu. Dlatego gracze otrzymają pewną pomoc w postaci manewru lądowania, który łagodzi uderzenie i redukuje hałas podczas twardszego lądowania. Jednak to nie jedyny sposób, by wrócić na ziemie, ponieważ będzie można zeskoczyć i popisać się imponującymi akrobacjami lub po cichu zejść w dół. Za obie możliwości odpowiada ten sam przycisk służący przede wszystkim do wykonywania uników.
Co ciekawe, obie postacie będą mogły zmieniać postawy w trakcie biegu, lecz będą posiadać pewne unikalne zdolności. Otóż Naoe będzie mogła wykonywać zwody i serię szybkich akrobacji podczas sprintu, natomiast Yasuke będzie mógł automatycznie przebijać się przez wszystkie zniszczalne obiekty. Jednak oprócz fizycznych umiejętności, w grze nie zabraknie linki z hakiem, którą będzie dysponować Naoe. Pozwoli on jej wspiąć się na dowolną poziomą półkę czy linę, biegać po ścianach czy zaczepić o różne uchwyty umożliwiające szybkie przemieszczenie się, zeskok z wysokiej konstrukcji lub wykonanie zamachu.