Tomb Raider IV-VI Remastered da drugie życie niedocenianej grze. Twórcy chcą wydobyć pełny potencjał

Gry
2991V
Tomb Raider: The Angel of Darkness remaster
Grzegorz Cyga | 16.01, 22:00
PS5 XSX|S NS PC PS4 XONE

Tomb Raider: The Angel of Darkness nie jest grą, która spotkała się z pozytywnym odbiorem. Jednak to się może wkrótce zmienić za sprawą nadchodzącej zremasterowanej wersji.

14 lutego do sprzedaży trafi kolejna kolekcja odświeżonych gier z Larą Croft, Tomb Raider IV-VI Remastered. Podobnie jak w przypadku oryginalnej trylogii, Aspyr Media nie ograniczyło się jedynie do podbicia rozdzielczości tekstur. Szczególną uwagę poświęcono Tomb Raider: The Angel of Darkness, który w oryginalnej wersji nie prezentował się tak, jak chcieliby tego twórcy.

Dalsza część tekstu pod wideo

Aspyr Media ujawniło dziś, że dzięki pracy nad kolejnymi remasterami, studio dołożyło starań, aby wydobyć pełny potencjał z The Angel of Darkness. Pierwszym wyróżnionym przez nich usprawnieniem jest uwspółcześnione sterowanie. 

Podobnie jak w przypadku poprzednich gier Remastered, gracze mogą wybierać między sterowaniem czołgiem a nowoczesnym sterowaniem w Angel of Darkness. Gorąco zachęcamy jednak graczy do korzystania z nowoczesnego sterowania (najlepiej za pomocą gamepada), ponieważ twórcy tchnęli w nie nowe życie. Dzięki nowoczesnym elementom sterującym Lara jest zauważalnie bardziej responsywna i intuicyjna w obsłudze.

Kamerę można w pełni obrócić o 360 stopni, a Lara może skakać w kierunku, w którym skierowana jest kamera, bez konieczności dostosowywania swojego kierunku przed skokiem. Lara może teraz nie tylko strzelać w powietrzu i wykonywać kolejne skoki, ale także strzelać zza rogów w trybie ukrycia.

Największą nowością odświeżonej wersji są jednak elementy, które zostały usunięte z pierwowzoru, choć miały się w nim znaleźć. Wśród nich jest możliwość korzystania z ostrza Kurtisa Trenta. 

Tomb Raider IV-VI Remastered przywraca Kurtisowi możliwość władania Chirugai w grze. Podczas gdy Kurtis woli używać swojego wykonanego na zamówienie pistoletu Boran X, Chirugai okazuje się nieoceniony, gdy kończą mu się naboje.

Kurtis może teraz również projektować psychiczną tarczę wokół swojego ciała, co może być bardzo przydatne w walce z bossem.

Może teraz biegać sprintem jak Lara i strzelać zza rogów w trybie skradania się.

Co ciekawe, deweloperzy zdecydowali się również przywrócić wycięte kwestie dialogowe z Kurtisem, dzięki czemu gracze będą mogli lepiej zrozumieć historię, jej kontekst, a także otrzymać wskazówki. Co istotne, również notatnik Wernera von Croya doczekał się usprawnienia. 

Notatnik Wernera Von Croya, który jest łatwy do przeoczenia w oryginalnej grze, otwiera się teraz automatycznie, gdy Lara po raz pierwszy budzi się w opuszczonym wagonie kolejowym. Zawierający kluczowe informacje fabularne i łamigłówki, notatnik został zaktualizowany o nowe wpisy, które są dodawane w miarę postępów w grze.

Deweloperzy również przyjrzeli się lokacjom, dzięki czemu obszar treningowy znajdujący się w paryskich zaułkach został odblokowany. 

W oryginalnym Angel of Darkness poziom Parisian Backstreets skrywał niedokończony obszar treningowy, na którym gracze mogli nauczyć się umiejętności czołgania się komandosów, której nie uczono nigdzie indziej. Gracze mogli jednak uzyskać dostęp do tego obszaru, aby go zbadać za pomocą różnych narzędzi. Tomb Raider IV-VI Remastered w pełni przywraca ten obszar treningowy, pozwalając graczom wybrać, czy chcą podążyć tą trasą, czy tą z oryginalnej gry.

Z kolei w lombardzie Daniela Renessa będzie można nie tylko sprzedawać znalezione po drodze kosztowności, ale też kupić broń i akcesoria do niej, takie jak tłumik czy laserowy celownik, a u zielarza z Willowtree będzie można kupić apteczki czy antidotum na trucizny. Oprócz tego deweloperzy przywrócili również niektóre przedmioty jak np. laska Von Croya, która skrywa sekret odblokowywany tylko w ekwipunku. 

Źródło: Aspyr Media

Komentarze (14)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper