Twórcy nowego God of War nie wiedzieli o anulowaniu projektu przez PlayStation? Dziennikarz zaskakuje

Gry
2170V
God of War wkurzony Kratos
Iza Łęcka | Dzisiaj, 12:49

Jeff Grubb po raz kolejny nie omieszkał skomentować głośnej sprawy anulowania dwóch gier-jako-usług przez włodarzy Sony. Nie ma on jednak dobrych wiadomości.

Pod koniec zeszłego tygodnia gruchnęła wiadomość o anulowaniu dwóch jeszcze nieujawnionych projektów PlayStation Studios, za które były odpowiedzialne zespoły Bend Studios oraz Bluepoint. Produkcje miały wpisywać się w obecną strategię japońskiego giganta i były grami live-service – co ciekawe, jedna z nich, rozwijana przez twórców remake'u Demon's Souls, miała czerpać garściami z uniwersum God of War.

Dalsza część tekstu pod wideo

Gracze PlayStation nie będą mogli jednak liczyć na tego typu atrakcje. Podobno po sromotnej porażce Condord Sony przystąpiło do weryfikacji swoich dotychczasowych projektów – szczególnie gier-jako-usług. I choć tą wiadomością podzielił się ostatnio Jeff Grubb, może on mieć sporo racji. W końcu w ostatnich miesiącach PlayStation anulowało aż 9 rozwijanych produkcji.

Znany branżowy dziennikarz podczas najnowszego odcinka podcastu Giant Bomb ujawnił także pewną smutną wiadomość. Podobno zespoły Bluepoint Games oraz Bend Studios przed publikacją artykułu Jasona Schreiera z Bloomberga nie wiedziały, jaki los czeka ich tytuły – o wstrzymaniu rozwoju gier-jako-usług dowiedzieli się „ze wszystkimi”.

Jeżeli to prawda, ekipy staną obecnie przed nie lada wyzwaniem reorganizacji lub zajęcia się całkowicie nowymi produkcjami – o ile te oczywiście otrzymają „zielone światło” od Sony. To jednak będzie wymagało czasu. Z rana informowaliśmy o trudnej sytuacji gier PlayStation Studios rozwijanych na PS5.

Jeff Grubb twierdzi, że pracownicy Bluepoint i Bend Studio dowiedzieli się o anulowaniu gier live-service przez PlayStation w tym samym czasie, co wszyscy inni. Mam nadzieję, że pracownicy mają inne projekty, do których mogą się przenieść.

Wygląda na to, że Sony anulowało połowę swoich gier w fazie rozwoju.... jest to ogromna porażka dla ich wydań first-party.

Źródło: X: dynamic_voltage/ YouTube

Komentarze (77)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper