Sztuka wyboru w Deus Ex: Human Revolution
Steven Ciciola, osoba odpowiedzialna za projektowanie poziomów w Eidos, opisuje esencję gameplayu i wyzwania napotkane w trakcie developingu nowego Deus Exa. Cały proces produkcyjny odbywał się pod znakiem "wielu możliwych rozwiązań" i "nieliniowości".
Steven Ciciola, osoba odpowiedzialna za projektowanie poziomów w Eidos, opisuje esencję gameplayu i wyzwania napotkane w trakcie developingu nowego Deus Exa. Cały proces produkcyjny odbywał się pod znakiem "wielu możliwych rozwiązań" i "nieliniowości".
Wypowiedzi Cicioli zostały opublikowane na oficjalnym amerykańskim blogu Playstation. Dotyczą one głównie nieliniowego charakteru i możliwości wykorzystania przez graczy ich kreatywności w czasie gry. Wygląda na to, że Human Revolution pozwoli na solidną dozę kombinowania, oferując wiele ścieżek i smaczków. Dokładnie tak jak powinno to wyglądać w miksie gry FPP i RPG, dodatkowo podbijając replayability.
"Na Gamescomie pokazaliśmy posterunek policji i cztery różne drogi by przez niego przebrnąć (walka, hackowanie, stealth i oddziaływanie społeczne). Prawdą jest, iż istnieją więcej niż cztery ścieżki, które pozwalają ukończyć level. Jest ich tak wiele, że nie jestem w stanie wymienić ich wszystkich - istnieją prawdopodobnie takie, o których nawet nie pomyśleliśmy."
Śmiałe słowa. Ciekawe tylko czy teoretyczne multum możliwości nie jest dywersyfikowane tylko przez kosmetyczne zabiegi i nic nie znaczące alternatywy.
"Na pierwszy rzut oka wygląda to na koszmar dla osoby projektującej poziomy. Tak naprawdę wiele możliwości na ukończenie danego levelu ma na celu promowanie różnych styli gry. Musimy być pewni, że zapewniliśmy odpowiednie narzędzia i otoczenie, by gracz mógł po prostu eksplorować, pozwalać pracować swojej wyobraźni i wprowadzać swoje własne, kreatywne rozwiązania."
Jedyną wadą takiego rozwiązania jest to, że większość graczy nie zobaczy ogromu opcji przygotowanego przez Eidos.
"Mamy nadzieję, że wszyscy spróbujecie przebić się przez grę kilka razy, używając różnych styli i podejść, żeby wychwycić każdą możliwość jaką dla was przygotowaliśmy."
Zobaczymy jak to będzie, ale nie liczyłbym na to w dobie graczy, którzy wedle statystyk często nie kończą trybu fabularnego. Pomijając już ten fakt, gra zapowiada się rewelacyjnie - dawno nie było tytułu na serio poruszającego tematykę cyberpunku i transhumanizmu, dodatkowo oferującego takie możliwości!