Fortnite z nową giwerą i trybem zabawy. Aktualizacja 5.20
Fortnite cały czas się rozwija. Tym razem, w aktualizacji 5.20, jedną z głównych atrakcji jest nowa giwera.
Nowa broń w Fortnite, dodana we właśnie opublikowanej aktualizacji 5.20, to Dubeltówka. Giwera oddające 2 potężne strzały zapewnia "niszczycielską moc", ale tylko na bliskich dystansach.
Kolejna nowość w aktualizacji 5.20 to Stabilna Burza, czyli nowy tryb okresowy Battle Royale. W kampanii Ratowanie Świata zawitał też nowy mityczny Rubieżnik. Do gry wbiły się również Wyzwania Hordobicia, dzięki którym można zgarnąć "tony łupów".
Wszystkie zmiany w aktualizacji 5.20 przedstawiają się następująco:
OGÓLNE
- Czas pozostały w sklepie z przedmiotami i sklepie okolicznościowym jest teraz wyświetlany poprawnie w trybie Battle Royale i kampanii Ratowanie Świata.
- Użycie niektórych obiektów teraz spowoduje przerwanie przeładowania.
Poprawki błędów
- Opcja przywrócenia domyślnych ustawień teraz prawidłowo przywraca domyślne przypisania klawiszy.
- Zmiana opcji sterowania wyświetli prośbę o potwierdzenie, jeśli ma ona zastąpić istniejące przypisanie.
- Odgłos broni automatycznych nie jest już ucinany po naciśnięciu przycisku strzału, a następnie naciśnięciu ponownie i przytrzymaniu go.
- Usunięto błąd powodujący wyświetlenie kilku znaczników wyboru naraz przy sterowaniu kontrolerem.
- Zmniejszono zużycie pamięci przez systemy wyszukiwania odniesień do obiektów wewnętrznych. Zapobiegnie to zawieszeniu się gry z powodu braku pamięci.
- Nazwy urządzeń w językach innych niż angielski będą teraz poprawnie wyświetlane w menu ustawień dźwięku.
- Gracze korzystający z czatu głosowego nie powinni już dołączać do niewłaściwych kanałów po szybkiej zmianie ekip, dołączać do niewłaściwych kanałów głosowych ani tracić możliwości wysyłania i odbioru wiadomości głosowych.
- Stan zablokowania kursora myszy w trybie okna działa teraz poprawnie. Przełączenie przez Alt+Tab przywróci stan zablokowania kursora.
- Opcja „Sprint przerywa przeładowanie” działa teraz prawidłowo również po włączeniu opcji „Domyślny sprint”.
- Usunięto kilka błędów graficznych występujących z powodu interakcji rozdzielczości ekranu, rozdzielczości 3D i ustawień jakości grafiki na ekranie opcji.
- Poprawiono tło przypisanych klawiszy w celu zwiększenia czytelności.
- System ekipy teraz lepiej reaguje na błędy związane z utratą połączenia podczas wysyłania niektórych komunikatów związanych z ekipą, np. wyrzucenia gracza lub mianowania go na dowódcę. Powinno to zredukować problemy związane z zarządzaniem ekipą.
BATTLE ROYALE
TRYB OKRESOWY: STABILNA BURZA
Omówienie
W tym trybie jest tylko jedna burza, nieustannie zbliżająca się do wyspy. Wyprzedźcie ją i zlikwidujcie innych graczy, aby odnieść Królewskie Zwycięstwo!
Więcej informacji o trybie
- Jest jedna burza, która zbliża się przez 15 minut.
- Nie ma tu żadnych stref bezpiecznych. Zwracajcie uwagę na mapę, aby zorientować się, w którą stronę zmierza burza.
- Burza zadaje 10 pkt. obrażeń/sek.
- W tym trybie rejestrowane są statystyki profilu (stosunek zabójstw do zgonów oraz wygrane).
BRONIE I PRZEDMIOTY
- Dodano dubeltówkę.
- Dostępna jest w wariantach epickim i legendarnym.
- Można ją znaleźć w łupach luzem, skrzyniach, zrzutach zaopatrzenia i automatach do sprzedaży przedmiotów.
- Zadaje ogromne obrażenia z bliska, lecz siła ognia szybko spada z odległością.
- Wystrzeliwuje po 10 śrucin jak inne strzelby, ma większy rozrzut, mniejszy modyfikator obrażeń krytycznych (x1,25) i opóźnienie 2 sek. przy zmianie broni.
- Wariant epicki
- Z minimalnej odległości zadaje każdym strzałem do 143 pkt. obrażeń bazowych.
- Wariant legendarny
- Z minimalnej odległości zadaje każdym strzałem do 150 pkt. obrażeń bazowych.
- Zbalansowano automaty do sprzedaży przedmiotów:
- Automaty pojawiają się częściej, kosztują mniej i mają większą szansę pojawienia się z wyższą klasą rzadkości.
- Zwykły automat do sprzedaży przedmiotów
- Zmniejszono szansę pojawienia się z 7,27% do 6,67%.
- Zmniejszono koszt z 100 do 75 jedn. materiałów.
- Niepospolity automat do sprzedaży przedmiotów
- Zwiększono szansę pojawienia się z 14,55% do 20%.
- Zmniejszono koszt z 200 do 150 jedn. materiałów.
- Rzadki automat do sprzedaży przedmiotów
- Zwiększono szansę pojawienia się z 14,55% do 20%.
- Zmniejszono koszt z 300 do 225 jedn. materiałów.
- Epicki automat do sprzedaży przedmiotów
- Zwiększono szansę pojawienia się z 5,45% do 18,67%.
- Zmniejszono koszt z 400 do 300 jedn. materiałów.
- Legendarny automat do sprzedaży przedmiotów
- Zwiększono szansę pojawienia się z 3,64% do 8%.
- Zmniejszono koszt z 500 do 375 jedn. materiałów.
- Zmniejszono szansę na brak automatu w danym miejscu z 54,67% do 26,66%.
- Zmniejszono liczbę znajdowanych naraz zdalnie odpalanych ładunków oraz ich limit w stosie.
- Zmniejszono liczbę znajdowanych naraz ładunków z 4 do 3.
- Zmniejszono limit w stosie z 10 do 6.
- Zwiększono redukcję celności par pistoletów, pistoletów maszynowych oraz sztucerów podczas sprintu lub skoku.
Poprawki błędów
- Usunięto błąd powodujący, że burza w fazie szóstej czasami zadawała o 1 punkt obrażeń za mało.
- Usunięto błędy replikacji podczas używania rakiety kierowanej.
ROZGRYWKA
- Punkt wystrzału z broni teraz dokładniej odpowiada faktycznej pozycji gracza podczas kucania i wstawania.
- Strzelanie podczas wstawania z pozycji kucznej nie powoduje już strzelania z pozycji stojącej przed zakończeniem animacji.
- Kucanie nie przerywa już emotek; teraz podczas wykonywania emotki nie można kucnąć.
Poprawki błędów
- Usunięto efekt zasłaniania ujęcia z kamery lub blokowania celownika na zboczach, zauważalny w niektórych modelach postaci.
- Usunięto błąd sprawiający, że ściany stawały się niewidzialne, gdy zostały zniszczone w kliencie gry, lecz na serwerze wciąż trwały.
- Kamera nie przeskakuje już podczas celowania z niektórych broni w powietrzu.
- Podczas przełączenia na dostępne pułapki nie dochodzi już do przypadkowej zmiany pułapek.
- Usunięto niezamierzone zmiany ujęcia kamery przy włączaniu i wyłączaniu trybu celowania podczas kucania lub wstawania.
- Efekty graficzne podczas uderzenia pojazdu w element scenerii są teraz poprawnie wyświetlane.
- Poprawiono niezawodność odpychania wózków sklepowych lub TWG przy użyciu wyrzutni rakiet.
- Usunięto błąd czasami uniemożliwiający otwarcie lotni po opuszczeniu szczeliny.
- Zmiana broni po wykonaniu emotki spowoduje teraz odtworzenie właściwej animacji zmiany broni.
- Sok Siorb już nie leczy ani nie zapewnia osłon po powaleniu.
- Znaczniki postawione przez graczy na mapie już nie wydają się drgać na minimapie ani w świecie gry.
WYDAJNOŚĆ
- Znacznie zoptymalizowano pracę karty graficznej na konsoli Switch dzięki zaawansowanemu rendererowi. Zwiększy to dynamiczną rozdzielczość o 10% w szczegółowych scenach.
- Zoptymalizowano sposób uszkadzania budynków przez wybuchy w celu zmniejszenia obciążenia dedykowanych serwerów.
- Uszkadzane budowle teraz znacznie wydajniej korzystają z zasobów sieciowych.
- Ślady animacji broni białej teraz znacznie mniej obciążają sieć.
- Zoptymalizowano zużycie zasobów sieciowych przez C4; teraz odgłos uderzenia nie jest odtwarzany u graczy oddalonych ponad pewną odległość, lecz tylko u graczy blisko miejsca trafienia.
DŹWIĘK
- Dodano nowe dźwięki wyposażenia granatów.
- Dodano możliwość użycia klaksonu podczas jazdy TWG.
- Ściszono odgłosy uderzeń podczas zbierania surowców z pojazdów.
- Dodano efekty dźwiękowe do opuszczenia gry przez towarzyszy będących w trybie obserwatora.
- Po anulowaniu wyboru lotni w menu szafki jej odgłosy będą stopniowo cichnąć.
Poprawki błędów
- Odgłos celowania z karabinu szturmowego z lunetą i celownikiem termowizyjnym nie jest już przesunięty na lewo na konsoli Switch.
- Odgłos nadlatującej rakiety będzie teraz poprawnie odtwarzany podczas walki na bliski dystans.
- Zapętlone efekty środowiskowe nie będą już nakładać się na siebie i brzmieć jednocześnie. Powodowało to efekt silnika odrzutowca.
- Kroki graczy poza waszym polem widzenia nie będą już brzmieć nierówno.
- Gracze nie będą już słyszeć „kroków widmo” po likwidacji wroga.
INTERFEJS
- Menu wyzwań można teraz otworzyć podczas gry.
- Dodano również wyzwania dzienne i sugerowane wyzwania do ekranu mapy w grze.
- Poprawiono ekran wyzwań trybu Battle Royale; teraz czas pozostały do odblokowania pakietu pozostałych wyzwań jest wyświetlany w postaci odliczania, jeśli wynosi on mniej niż 13 godzin.
- Oznajmijcie swoje umiejętności w polu powiadomień, wykonując trik terenowym wózkiem golfowym.
Poprawki błędów
- Usunięto błąd powodujący nachodzenie przycisków na górze ekranu wyboru stylów stroju na obszar paska tytułu ruchomego okna.
- Likwidacje w czasie wyzwania Widmowych Wzgórz są teraz poprawnie oznaczone jako wysoki poziom trudności.
- Gracze, którzy odblokowali możliwość wyboru stylów kolorystycznych strojów Karbida i Omegi nie będą już przypadkowo tracić tej możliwości.
- Opcja „Ulubiony (dodaj/usuń)” nie pokazuje się już podczas wyboru stylów.
- Pasek budowania nie pozostaje już aktywny, jeśli był aktywny na wyspie startowej.
- Aktualizacje zadań i podpowiedzi dot. sterowania pojazdami nie zachodzą już na siebie w interfejsie w grze.
- Poprawiono interpunkcję w opisach wyzwań.
- Usunięto błąd powodujący przenikanie obiektów na ekranie zwrotu przedmiotów na systemach o agresywnie ustawionej strefie bezpiecznej.
- Zmiana ustawień podczas lotu busem bojowym nie spowoduje już zbyt wczesnego wyświetlenia pełnego interfejsu.
- W interfejsie teraz podawany jest aktualnie używany pojazd, a nie ten, który był używany poprzednio.
GRAFIKA I ANIMACJA
- Zaktualizowano wpływ oświetlenia na modele postaci.
- Dodano animacje wyposażenia i trzymania wszystkich granatów.
Poprawki błędów
- Poprawiono rozmiar piłki futbolowej w emotce żonglowania.
- Wychylenie się podczas jazdy terenowym wózkiem golfowym nie powoduje już przerwania emotki.
- Modele graczy nie będą już wyglądać na przekręcone podczas sterowania rakietą kierowaną.
SYSTEM POWTÓREK
Poprawki błędów
- Kamery nie będą się już blokować w niewłaściwej pozycji podczas śledzenia busa bojowego.
- Szybkie przeskakiwanie przez powtórkę nie powoduje już zawieszania się gry na konsolach i urządzeniach mobilnych.
- Licznik pozostałych graczy w trybie ustawki 50 na 50 graczy jest teraz prawidłowo wyświetlany również podczas oglądania powtórek.
- Przełączanie liczby obrażeń podczas powtórki działa już prawidłowo.
- Liczby obrażeń podczas ostatniej likwidacji są teraz prawidłowo wyświetlane w czasie oglądania powtórki.
- Lista graczy na ekranie mapy teraz działa prawidłowo również przy sterowaniu kontrolerem.
- Paski zdrowia i osłony na liście graczy na ekranie mapy są teraz wyświetlane prawidłowo.
WERSJA NA URZĄDZENIA MOBILNE
- Do mieszanych trybów strzelania dodano ekran wyboru trybu własnego.
- Dodano ustawienie FPS (liczby klatek/sek.) w wersji na urządzenia mobilne.
- Dodano kolejny przycisk paska szybkiego dostępu do zmieniacza układu interfejsu.
- Dodano komunikaty o likwidacji w wersji na urządzenia mobilne.
- Oddzielone przyciski paska szybkiego dostępu są teraz lepiej widoczne w zmieniaczu układu interfejsu.
- Naciśnięcie zbieraka spowoduje zmianę między zbierakiem i ostatnio wyposażonym przedmiotem.
Poprawki błędów
- Ukończone lub nieaktualne zadania są teraz usuwane z listy wyświetlanej podczas przeglądania zadań.
- Nie można już budować ramp tak, aby przenikały przez inne rampy.
- Nie dochodzi już do strzałów podczas używania obiektów.
- Poprawiono niekonsekwentne działanie obsługi trybu oszczędzania energii w urządzeniach mobilnych.
RATOWANIE ŚWIATA
MISJE I SYSTEMY
- Przedstawiamy wyzwania tygodniowe Hordobicia:
- W każdym tygodniu wydarzenia Wyjazd w Trasę pojawi się nowe wyzwanie tygodniowe w strefie Hordobicia.
- Strefy te zawierają specjalnie przygotowane wyzwania, które wymagają dobrego opanowania gry z racji różnych modyfikatorów oraz innego składu fal.
- Pierwsze wyzwanie tygodniowe Hordobicia: Minibossowie
- Nagrody za pierwsze wyzwanie tygodniowe Hordobicia to:
- Za pierwsze ukończenie: wybór jednej z trzech legendarnych broni skałkowych.
- Za powtórzenie zadania: 75 talonów z trasy.
- Na osłodzenie niewygód, jakich doświadczyliście w związku z jubilamami, dajemy wam za darmo po 3 jubilamy.
- Znajdziecie je w zakładce łupów!
- Po ukończeniu piątej misji obrony burzowej tarczy w Deskogrodzie pojawi się nowy wątek zadań pobocznych.
- Misje zniszczenia obozów kończą się teraz w momencie pokonania wszystkich obozów lub upłynięcia czasu misji.
- Gracze mogą teraz ukończyć misję walki z burzą kategorii 2., 3. lub 4., aby zaliczyć zadanie „Dostanie porządny wycisk”.
- Odkrycie bunkrów na obszarze pustynnym liczy się teraz do postępów w zadaniu Samowite Podziemia.
- Dodano panel misji do misji walki z burzą, dostarczenia bomby, naprawy schronu, ewakuacji schronu i wystrzelenia rakiety.
- Teraz każde zwiększenie poziomu trudności lub rozpoczęcie misji będzie wymagać głosowania.
- Głosowanie w sprawie rozpoczęcia misji jest wymagane tylko do czasu upłynięcia czasu przygotowania (obecnie wynosi on 10 minut).
Poprawki błędów
- Usunięto błąd uniemożliwiający ponowne dołączenie do sesji po zawieszeniu się gry.
- Usunięto błąd uniemożliwiający prawidłową aktywację okobota w misjach naprawy schronu.
- Misje obrony burzowej tarczy w Twine Peaks będą teraz generować Fragmenty Rubieżnika podczas obrony.
- Usunięto błąd uniemożliwiający niektórym graczom ukończenie zadań Fundatora.
BOHATEROWIE
- W sklepie okolicznościowym pojawia się mityczny Rubieżnik – Zmierzch Bogów.
- Dostępny od 9 sierpnia, godz. 2:00 czasu polskiego.
- Zawiera nową podklasę – Mrocznego Wikinga.
- Nowa zdolność: Uderzenie Sejsmiczne: Uderza w ziemię, powodując wstrząs odrzucający wrogów średniej wielkości i zadający obrażenia od energii celom w linii o długości 2 pól.
- Nowe profity:
- Uskok: Skraca czas odnowienia Uderzenia Sejsmicznego o 6 sek.
- Długotrwałe Uderzenie: Zmniejsza koszt energii Uderzenia Sejsmicznego o 15.
- Zwrot do Nadawcy: Uderzenie Sejsmiczne powraca do pierwotnego miejsca uderzenia.
Poprawki błędów
- Usunięto błąd sprawiający, że profit Okrzyku Bojowego, Potężny Ryk, nie brał pod uwagę sojuszników zasłoniętych przez przeszkody terenowe.
- Usunięto błąd powodujący ślizganie się stóp gracza po włączeniu Naparzania.
- Usunięto błąd sprawiający, że rzadki Centurion Jastrząb nie otrzymywał kolejnej gwiazdki podczas ewolucji.
- Opis Maksymalnego Przeładowania pokazuje teraz prawidłową wartość obrażeń.
- Usunięto błąd powodujący blokowanie graczy po przerwaniu Naładowanej Pięści.
- Usunięto błąd sprawiający, że efekt graficzny Skrytobójstwa utrzymywał się po aktywacji.
- Poprawiono formatowanie opisu profitu Wachlarz Shurikenów w zakładce zdolności.
BRONIE I PRZEDMIOTY
- Celownik podczas celowania ze strzelby łamanej teraz bardziej przypomina celownik podczas strzelania z biodra.
- Zmniejszono celowniki następujących strzelb, aby lepiej odzwierciedlały ich zasięg:
- Nadlufka
- Szelest
- Bandyta
- Samotnik
Poprawki błędów
- Poprawiono następujące bronie, aby działały poprawnie z profitem bohatera Oprogramowanie:
- Zamknij rurę!
- Gazrurka zbieracza
- Twardziel nasadowy
- Klucz nasadowy
- Poprawiono niezawodność Ciosu z Doskoku Wal d’Mara; teraz poprawnie zadaje on obrażenia i wyświetla efekty.
- Poprawiono błędne (za niskie) statystyki epickiego Haczyka.
- Usunięto błąd sprawiający, że efekty trafienia ze strzelby helowej pojawiały się w powietrzu w pobliżu obozów.
- Herold Wolności (i jego warianty o innych klasach rzadkości) nie może już wylosować profitów zwiększających pojemność magazynka lub szybkostrzelność, gdyż ta broń mieści tylko jeden nabój.
ROZGRYWKA
- Dostosowano wszystkie kamery w celu lepszego ujednolicenia między celowaniem i strzelaniem z biodra.
- Gracze poszukujący postojów ciężarówek na Drodze 99 będą je częściej znajdować.
Poprawki błędów
- Elementy terenu nie będą już generowane tuż przy sobie na obszarach pustynnych lub Drodze 99. Zapobiegnie to powstawaniu śmiercionośnych jam, z których gracze nie mogą się wydostać.
- Różne misje, które nie powinny występować w pustynnym zapadlisku, nie będą już się tam pojawiać.
- Usunięto kilka błędów animacji w panelu aktywacji misji.
- Usunięto błąd sprawiający, że tor w misji dostarczenia bomby na Drodze 99 był za krótki.
- Poprawiono kilka jam na pustyni i Drodze 99, z których ciężko się było wydostać.
- Gracz, który jako czwarty dołączy do misji budowy fortu, nie pojawia się już pod powierzchnią terenu.
- Super-osłaniacz teraz prawidłowo nalicza obrażenia od tych, którzy nie mają uprawnień do budowania/zadawania obrażeń podczas obrony burzowej tarczy.
- Usunięto błąd powodujący pojawianie się wielu rewolwerowców.
- Usunięto błąd uniemożliwiający graczom ponowne dołączenie po wymuszonym zamknięciu gry.
INTERFEJS
- Dodano możliwość przypisania klawisza „J” do poruszania się.
- Dodano nowy komunikat w sytuacji, gdy gracz nie ma żadnych materiałów budowlanych przy aktywnej automatycznej zmianie materiałów.
- Dodano menu kontekstowe do przycisków kart na ekranie kolekcji.
Poprawki błędów
- Strefy burzy żywiołów teraz zaznaczają odpowiedni żywioł w oknie alarmu.
- Usunięto błąd sprawiający, że wiele przedmiotów z sekcji pozostawało zaznaczonych w Księdze Kolekcji.
- Usunięto błąd powodujący przełączenie w tryb budowania, gdy gracz szybko zamknął i otworzył ponownie ekran czatu przy sterowaniu kontrolerem.
- Usunięto błąd powodujący wyświetlenie wielu stron nagród w Księdze Kolekcji.
- Usunięto błąd powodujący podświetlenie na ułamek sekundy dolnej opcji na liście przeróbek podczas wyboru przeróbki przy użyciu kontrolera.
- Usunięto błąd powodujący nieprawidłowy wybór ewolucji po ponownym otwarciu ekranu potwierdzenia ewolucji.
- Usunięto błąd uniemożliwiający odtworzenie listy twórców do końca.
- Usunięto błąd powodujący odtwarzanie niespodziewanych efektów dźwiękowych w panelu aktywacji misji przy sterowaniu klawiaturą i myszką.
- Podczas zakupu kilku darmowych lam gra nie będzie już pokazywać 0 V-dolców, jeśli gracz faktycznie ma ich więcej.
- Usunięto błąd powodujący, że powiadomienie o głosowaniu czasem pokazywało nieprawidłowe informacje.
- Usunięto błąd sprawiający, że opcja aktywacji misji czasami pokazywała nieprawidłowy okres czasu.
- Usunięto błąd powodujący znikanie kursora myszy po kliknięciu na pewne elementy widżetu aktywacji misji.
WYDAJNOŚĆ
- Poprawiono renderowanie niewielkich obiektów świata gry na bardzo dużej odległości.
DŹWIĘK
Poprawki błędów
- Usunięto błąd czasami powodujący przerwanie muzyki w menu.
- Usunięto błąd sprawiający, że odgłosy ogniska czasami nakładały się na siebie nawzajem.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Fortnite.