DICE: Dlaczego mamy się wstydzić 720p?

Gry
1782V
DICE: Dlaczego mamy się wstydzić 720p?
Bartosz Dawidowski | 20.06.2011, 09:07

Battlefield 3 zadebiutowało na konsolach w dosyć osobliwy sposób - deweloperzy DICE odwiedzili amerykański talk-show Jimmy'ego Fallona i pograli z nim kilka minut na PS3. Opublikowano materiał nie jest najlepszej jakości (trudno rzetelnie ocenić jakość grafiki), jednakże w Sieci zawrzało od komentarzy zawiedzionych graczy...

Battlefield 3 zadebiutowało na konsolach w dosyć osobliwy sposób - deweloperzy DICE odwiedzili amerykański talk-show Jimmy'ego Fallona i pograli z nim kilka minut na PS3. Opublikowano materiał nie jest najlepszej jakości (trudno rzetelnie ocenić jakość grafiki), jednakże w Sieci zawrzało od komentarzy zawiedzionych graczy...xxxxx

Dalsza część tekstu pod wideo

 




Miłośnicy serii po wzmiankowanej prezentacji gameplayu zarzucili Szwedów gradem pytań - m.in. poprzez Twitter. Jeden z graczy zarzucił DICE, że ich nowa strzelanina działać będzie na konsolach "tylko" w rozdzielczości 720p. Odpowiedź Johana Anderssona była szybka:

"Dlaczego mielibyśmy się wstydzić 720p? Wymień jakikolwiek shooter FPP, który działa w 1080, na konsolach? Taka rozdzielczość musiałaby oznaczać znaczne cięcia w elementach gameplayu. Owszem, nasza gra działa w 720p, tak jak 99% gier na konsolowe platformy. Sądzimy, że wielkie mapy, duża ilość graczy, znakomite efekty specjalne, destrukcja otoczenia, pojazdy oraz bogaty gameplay są ważniejsze, niż rozdzielczość 1080p".

Johan Andersson z zespołu DICE podkreślił również, że zarzuty niektórych osób są absurdalne i pozbawione kontaktu z rzeczywistością:

"Niektórzy gracze konsolowi nie mają najmniejszego pojęcia o tym, na czym grają i o tym, do czego zdolne są high-endowe, współczesne pecety".

Można w tym miejscu postawić pytanie czy DICE samo nie nadmuchało tego graficznego rozczarowania konsolowym Battlefield 3? Co prawda Szwedzi od samego początku podkreślali w wywiadach, że tworzą swoja strzelaninę przede wszystkim z myślą o graczach pecetowych, ale zapewniali nas również ustawicznie, że różnice w oprawie wizualnej między PC, a konsolami będą prawie niedostrzegalne. Czy DICE powinno wg Was od samego początku prezentować gameplay Battlefield 3 na konsolach, tak by nie robić pewnej grupie osób apetytu na danie, którego nigdy nie otrzymają? Czy tytuł multiplatformowy powinien być prezentowany przez tak długi czas wyłącznie na najmocniejszym hardwarze?

Źródło: własne

Komentarze (91)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper