900p i 30 klatek na sekundę w Dragon Age: Inkwizycja? BioWare zaprzecza
Wielu graczy po wczorajszej transmisji rozgrywki w odniosło wrażenie, że tytuł podąży drogą Assassin’s Creed Unity. Efektem tego było ogromne zamieszanie i burza w mediach społecznościowych.
Pikanterii dodał serwis 1080players, publikując informację, że tytuł będzie działał w 900p oraz 30 klatkach na sekundę na obydwu konsolach. Problem okazał się na tyle duży, że firma musiała się do niego ustosunkować. Efektem tego była wypowiedź producenta, Camerona Lee na forum BioWare:
W życiu nie powiedzieliśmy czegoś takiego. To jakaś wierutna bzdura.
Chwilę później dodał:
Rozumiemy jednak, że wiele osób interesuje ten temat. Niedługo się do niego odniesiemy, a na razie sugerujemy podejść do takich rewelacji z dużym dystansem.
Niestety kolejnych wątpliwości dodał fakt, że BioWare ewidentnie unikało w trakcie transmisji odpowiadania na pytania dotyczące rozdzielczości. Po postawieniu pod ścianą, studio przyznało w końcu, że „w kwestii rozdzielczości celujemy w wykorzystanie wszelkich możliwości technicznych PlayStation".
Na szczęście dziś sprawa znalazła swoje wyjaśnienie za pośrednictwem kanału Twittera, na którym oficjalnie potwierdzono, iż będzie działać w 1080p na PlayStation 4. Ciekawe co z 60 klatkami na sekundę?
Confirmed: #DAI resolution is 1080p on PS4, and 900p on Xbox One. We maximized the current potential of each platform.
— Dragon Age (@dragonage) październik 10, 2014