Kilka słów o walce, broniach i craftingu
Podstawowymi broniami w Far Cry Primal są łuki, maczugi oraz włócznie. Już na samym początku historii trzeba zaprzyjaźnić się z tym orężem, bowiem przez całą grę będziemy z niego korzystać. Każdy z elementów ekwipunku można rozwijać, a autorzy zadbali o kilka rodzajów poszczególnego przedmiotu (łuk -> długi łuk -> podwójny łuk). W tym miejscu niezbędne są oczywiście surowce, więc ponownie pojawia się temat odpowiedniego zadbania o umiejętności zbieractwa.
Starcia zawsze są intensywne i dobrze jest od samego początku opanować menu wyboru broni. Klikając L1 / LB otrzymujemy dostęp do miejsca, gdzie możemy wytwarzać bronie, przygotowywać amunicję oraz podpalać przedmioty. Ten ostatni element przydaje się w ośnieżonych lokacjach oraz przy walce z dużą liczbą przeciwników.
W trakcie walki niemal od początku możemy korzystać ze zwierząt - poskromienie mocnej bestii jest niezbędne do eliminowania większych grup przeciwników. Przykładowo niedźwiedź dzięki mocnej skórze może przyjąć sporo ciosów, gdy my stojąc z oddali ostrzeliwujemy każdego przeciwnika. Dobre korzystanie z łuku jest receptą na sukces i bez wątpienia należy zawsze celować w głowy rywali. Zasada „one shot one kill” działa przez bardzo długi czas, ponieważ dopiero po dłuższym czasie rozgrywki pojawiają się odpicowani rywale z kościanymi hełmami. Od czasu do czasu dobrze jest również zadbać o pszczele bomby, które idealnie nadają się do walki z opancerzonymi przeciwnikami oraz wielką zwierzyną. Podczas pojedynków dobrze planujcie ataki i za wszelka cenę wskrzeszajcie swojego pupila.
W grze możemy nie tylko tworzyć bronie oraz amunicję, ale również konstruować potrzebne elementy ekwipunku zwiększające liczbę noszonych przedmiotów:
- Kołczan (więcej strzał)
- Torba na mięso (więcej przynęt, więcej kawałków mięsa, więcej tłuszczu zwierzęcego)
- Nosidło na maczugi (więcej maczug każdego rodzaju)
- Nosidło na włócznie (więcej włóczni)
- Sakwa (więcej zasobów broni i jedzenia)
- Nosidło łowcy (więcej pułapek i bomb)
- Pas na noże (więcej noży)
- Nosidło na bomby (więcej bomb)
Z doświadczenia wiem, że najlepiej zainwestować w kołczan, ponieważ strzały zawsze się przydadzą, jednak torba, sakwa, pas, czy też nosidła nie są już tak niezbędne. Dostępne surowce można lepiej zainwestować.
Jedzenie to podstawa przetrwania
Takkar może od pewnego momentu wykorzystywać zdobyte surowce, by przygotowywać pożywniejsze jedzenie. Jest to ważny element, dzięki któremu bohater może szybciej się uzdrowić lub otrzymać dodatkowe, od czasu do czas niezbędne, statusy. Tak prezentują się szczegóły potraw:
- Prymitywne leczenie - leczy 1 pasek zdrowia
- Można usprawnić za pomocą umiejętności, by leczyć 2 lub 3 paski zdrowia - Podstawowe leczenie - leczy 2 paski zdrowia
- Koszt: 1x mięso - Proste leczenie - leczy 3 paski zdrowia
- Koszt: 1x mięso, 1x zielony liść - Maksymalne zdrowie - leczy 6 pasków zdrowia
- Koszt: 1x mięso, 2x zielony liść - Przyspieszenie - leczy 2 paski zdrowia, przyspiesza bieg o 33% oraz pozwala szybciej pływać i dłużej nurkować
- Koszt: 2x mięso, 1x niebieski liść - Dyskretny zapach - leczy 2 paski zdrowia, zwierzętom jest trudniej wykryć twoją obecność
- Koszt: 2x mięso, 1x fioletowy liść - Ogniotrwałość - leczy 2 paski zdrowia, zmniejsza obrażenia od ognia o 30%
- Koszt: 2x mięso, 1x południowy purpurowy liść - Odtrutka - leczy 2 paski zdrowia, likwiduje wszystkie uszkodzenia i efekty działania trucizny
- Koszt: 1x mięso, 1x rzadki północny żółty liść - Maksymalna premiera - leczy 6 pasków zdrowia, zapewnia efekt Dyskretnego Zapachu, Ogniotrwałości i Przyspieszenia
- Koszt: 4x mięso, 2x czerwony liść, 4x korzeń rzadkiej rośliny
Menu potraw włączamy za pomocą kliknięcia na prawą strzałkę kierunkową. Każde jedzenie możemy ustawić jako szybką regenerację, a następnie wystarczy kliknąć trójkąt / Y, by móc z niego skorzystać.