Zwierzęta są Twoją najmocniejszą bronią
Każdy z dostępnych w grze pupili charakteryzuje się siłą, szybkością, skradaniem oraz specyficznymi umiejętnościami. Zdolności znacząco wyróżniają zwierzynę i zachęcają do posiadania pod swoją opieką nawet słabszych okazów. Takkar może dowolnie przywoływać swoich przyjaciół, ale jednocześnie możemy posiadać pod opieką tylko jedną bestię.
Produkcja zachęca do częstego żonglowania zwierzyną, ponieważ nawet słabszy osobnik może nam zaoferować sporą pomoc dzięki swojej zdolności. Nie stawiajcie tylko na najmocniejsze osobniki – te oczywiście przydadzą się w walce, ale również nauczcie się wykorzystywać całą faunę Oros. Każde zwierzę ma mocne oraz słabe strony i tylko od dobrego łowcy zależy w jaki sposób je wykorzysta.
W grze znajdziecie:
SIŁA | SZYBKOŚĆ | SKRADANIE | UMIEJĘTNOŚĆ | |
Cyjon | 1/5 | 2/5 | 4/5 | Oskórowuje truchła i zbiera dla ciebie zasoby po zabiciu ofiary. Odkrywa i przekazuje ci pobliskie zasoby, gdy stoisz bezczynnie. |
Rzadki Cyjon | 2/5 | 2/5 | 4/5 | |
Wilk | 1/5 | 3/5 | 3/5 | Warczy, aby ostrzec przed pobliskimi wrogami i drapieżnikami. Odkrywa w menu mapy 350 stóp terenu wokół ciebie. Odkrywa więcej terenu na minimapie. |
Biały Wilk | 2/5 | 3/5 | 3/5 | |
Rzadki wilk prążkowany | 3/5 | 3/5 | 3/5 | Warczy, aby ostrzec przed pobliskimi wrogami i drapieżnikami. Odkrywa w menu mapy 350 stóp terenu wokół ciebie. Odkrywa więcej terenu na minimapie. Odporny na ogień |
Jaguar | 2/5 | 4/5 | 5/5 | Atakuje niczego niespodziewające się cele i nie alarmuje przy tym pobliskich wrogów. |
Rzadki czarny jaguar | 3/5 | 4/5 | 5/5 | Atakuje niczego niespodziewające się cele i nie alarmuje przy tym pobliskich wrogów. Odporny na ogień. |
Lampart | 3/5 | 4/5 | 4/5 | Oznacza zwierzęta znajdujące się w niedalekiej odległości. |
Lew jaskiniowy | 3/5 | 3/5 | 3/5 | Oznacza wrogów znajdujących się w niedalekiej odległości. |
Rzadki czarny lew | 4/5 | 3/5 | 3/5 | Oznacza wrogów znajdujących się w niedalekiej odległości. Odporny na ogień. |
Borsuk | 3/5 | 1/5 | 3/5 | Nieustraszone zwierzę, które po śmierci może raz wrócić do życia i budzi przerażenie fauny Oros. Jest odporny na działania trucizn. |
Niedźwiedź brunatny | 4/5 | 3/5 | 2/5 | W walce skupia na sobie uwagę wrogów. Odkrywa i przekazuje ci pobliskie zasoby, gdy stoisz bezczynnie. Można jeździć na tym zwierzęciu. |
Tygrys szablozębny | 4/5 | 5/5 | 3/5 | Najszybszy drapieżnik Oros. Można jeździć na tym zwierzęciu. |
Niedźwiedź jaskiniowy | 5/5 | 3/5 | 1/5 | W walce przyciąga ataki wrogów. |
Niedźwiedź wielka szrama | 5/5 | 3/5 | 3/5 | W walce przyciąga ataki wrogów. |
Szabloząb krwawy pazur | 5/5 | 5/5 | 3/5 | Najszybszy drapieżnik Oros. Można jeździć na tym zwierzęciu. |
Wilk czerwony śnieg | 4/5 | 3/5 | 4/5 | Warczy, aby ostrzec przed pobliskimi wrogami i drapieżnikami. Odkrywa w menu mapy 350 stóp terenu wokół ciebie. Odkrywa więcej terenu na minimapie. |
Najpotężniejszych zwierząt (Niedźwiedź wielka szrama, Szabloząb krwawy pazur, Wilk czerwony śnieg) nie możemy zdobyć w standardowy sposób. Na początku musimy je odnaleźć, następnie stoczyć z nimi pojedynek i dopiero po zwycięstwie stajemy się ich właścicielami. W trakcie pojedynków istnieje możliwość rozlokowania pułapek, jednak nie musimy specjalnie martwić się o śmierć, ponieważ rany zadane wielkim przeciwnikom zostaną zapamiętane.
Każde z polowań jest oznaczone na mapie (po przejściu odpowiedniego momentu w fabule), a tych wydarzeń nie można ominąć. Zachęcam od razu po pojawieniu się misji wyruszyć na spotkanie z „Krwawym Pazurem”, ponieważ jego siła bardzo się przydaje podczas ostatnich zadań.