FIFA 19 – FIFA Ultimate Team: Zgranie/Chemia - jak obliczyć?
FIFA Ultimate Team w FIFA 19 została znacząco rozbudowana przez przedstawienie wszystkich zmian w statystykach piłkarzy wywołanych przez chemię/zgranie. Teraz po dodaniu zawodnika do składu wystarczy kliknąć prawy analog, by następnie przejść do zakładki „Atrybuty” i móc sprawdzić dokładne informacje dotyczące zawodnika.
To właśnie w tym miejscu sprawdzimy konkretne dane dotyczące tempa, strzałów, podań, dryblingu, obrony, fizyczności u graczy z pola oraz parowania, łapania, wykopów, refleksu, szybkości i ustawienia się w przypadku bramkarzy. Twórcy pozwalają teraz sprawdzić, jak skład i indywidualne zgranie zawodnika dla wybranego stylu gry wpływają na rozgrywkę.
EA Sports przedstawiło każdy styl gry przez indywidualny symbol, który jest wyświetlany bezpośrednio pod wizerunkiem piłkarza.
FIFA 19 – Zgranie/Chemia – jak obliczyć?
W FIFA 19 przed każdym meczem zostają zastosowane skutki zgrania, które są obliczane w oparciu o kombinację zgrania zespołu i indywidualnego zgrania zawodnika, a modyfikowane atrybuty zależą od zastosowanego stylu rozgrywki.
- W przypadku zawodników z wyjściowego składu wpływ w 25% zależy od zgrania zespołu i w 75% od zgrania indywidualnego.
- Zawodnicy wchodzący z ławki mają zawsze zgranie indywidualne o wartości 5. Dlatego ich zgranie wynikowe wynosi 25% zgrania zespołu plus 75% zgrania indywidualnego o wartości 5.
W rezultacie nawet zmiennicy mogą korzystać ze zgrania całego zespołu (statystka przydzielona piłkarzom z pierwszego składu), ale wprowadzeni zawodnicy nie odczuwają korzyści ze zgrania indywidualnego.
FIFA 19 – Jak obliczać wpływ zgrania/chemii na atrybuty piłkarza*?
( zgranie zespołu x 0,25 ) + ( ( zgranie indywidualne x 10 ) x 0,75 )
- Jeśli otrzymany wynik jest wyższy niż 50, atrybuty zawodnika, na które wpływa wybrany styl gry, zaczynają rosnąć do maksymalnej wartości. Żaden atrybut nie może przekroczyć 99 punktów.
- Jeśli otrzymamy wynik równy 50, nie wpłynie na bazowe atrybuty, których dotyczy wybrany styl gry.
- Jeśli otrzymamy wynik niższy niż 50, atrybuty zostaną obniżone (aczkolwiek nigdy nie spadną poniżej jednego punktu).
Piłkarz w wyjściowej jedenastce przy 100 punktach zgrania zespołu i 10 punktach zgrania indywidualnego:
( zgranie zespołu x 0,25 ) + ( ( zgranie indywidualne x 10 ) x 0,75 )
= ( 100 x 0,25 ) + ( ( 10 x 10 ) x 0,75 )
= 25 + 75
= 100
Oto jak obliczane są zmiany poszczególnych atrybutów:
100 – 50 = 50
50 / 50 = 1
1 x ( maks. wartość premii ) = zmiana atrybutu
Piłkarz rezerwowy przy 100 punktach zgrania zespołu (i 5 punktach zgrania indywidualnego):
( zgranie zespołu x 0,25 ) + ( ( zgranie indywidualne x 10 ) x 0,75 )
( 100 x 0,25 ) + ( ( 5 x 10 ) x 0,75 )
= 25 + 37,5
= 62,5
Oto jak obliczane są zmiany poszczególnych atrybutów:
62,5 – 50 = 12,5
12,5 / 50 = 0,25
0,25 x ( maks. wartość premii ) = zmiana atrybutu
*W niektórych rzadkich przypadkach mogą wystąpić pewne drobne wahania dokładnej wartości premii do atrybutów. Wynika to z różnic w sposobie dokonywania obliczeń na liczbach zmiennoprzecinkowych przez procesory poszczególnych platform (przed zastosowaniem zgrania).
FIFA 19 – Jaki wpływ ma styl gry na atrybuty?
EA Sports przygotowało dokładną tabelę przedstawiającą maksymalną wartość atrybutów zawodnika o zgraniu 100/10, które mogą wzrosnąć względem poszczególnych stylów gry. Wszystkie szczegóły znajdziecie poniżej:
(kliknij = powiększ)
Sytuacja wygląda następująco: jeśli zawodnik o 10 punktach zgrania indywidualnego i 100 punktach zgrania zespołu dostanie styl Snajper, to część jego atrybutów dotyczących strzelania otrzyma różne premie: 5 punktów do Ustawiania się, 15 do Wykończenia, 10 do Wolejów i 15 do Rzutów karnych. Należy jednak pamiętać, że nie każdy atrybut jest zwiększany – Siła strzału i Strzały z daleka pozostaną bez zmian.