Bronie
Na premierę Apex Legends w grze dostępnych było 19 broni. Dzielą się one na kilka kategorii: pistolety, karabiny szturmowe, karabiny maszynowe, lekkie karabiny maszynowe, strzelby i karabiny snajperskie. Niektóre z nich posiadają więcej niż jeden tryb strzału (jest to generalnie pojedynczy wystrzał, krótkie serie lub automat), wszystkie można zmodyfikować za pomocą dodatków znajdowanych podczas zmagań (mogących np. zwiększyć ilość amunicji w magazynku lub zmniejszające rozrzut pocisków). Standardowo na wyposażeniu można posiadać dwie bronie.
Uwaga: W nawiasach podajemy standardowe obrażenia zadawane po trafieniu w korpus (B), głowę (H) i dostępne dla danego gnata dodatki (ich pełna lista w kolejnym rozdziale).
Pistolety:
- Mozambique Shotgun (B: 45 HP, H: 66 HP). Jedna ze słabszych, jeśli nie najsłabsza broń w grze. Przyzwoita celność na krótkich dystansach, ale słaba siła ognia i tylko trzy pociski w magazynku. (Dodatki: Celownik, Magazynek)
- RE-45 Auto (B: 11 HP, H: 16 HP). Najszybciej strzelający pistolet (pełny automat), 10 nabojów w magazynku, niewielka siła ognia. (Dodatki: Celownik, Magazynek, Lufa).
- P2020 (B: 12 HP, H: 18 HP). Niewielka siła ognia, ale dobra celność. (Dodatki: Celownik, Magazynek)
- Wingman (B: 45 HP, H: 90 HP). Zdecydowanie najlepszy pistolet w grze. Najpoważniejszy minus to zaledwie sześć nabojów w magazynku. (Dodatki: Celownik, Magazynek, Ulepszenia)
Karabiny szturmowe:
- R-301 Carbine (B: 14 HP, H: 28 HP). Niezła szybkostrzelność i celność, słaba siła ognia. Dobry na krótki i średni dystans. (Dodatki: Lufa, Magazynek, Celownik, Kolba)
- Hemlok Burst AR (B: 18 HP, H: 34 HP). Spory odrzut, dlatego jest to karabin dobrze sprawdzający się przede wszystkim na krótki i średni dystans (Dodatki: Lufa, Celownik, Magazynek, Kolba).
- VK-47 Flatline (B: 16 HP, H: 32 HP). Przyzwoita szybkostrzelność, magazynek i obrażenia, ale przydatny głównie w bliskich odległościach. (Dodatki: Celownik, Magazynek, Kolba)
Pistolety maszynowe:
- R-99 (B: 12 HP, H: 18 HP). Broń szybkostrzelna, słaba celność, słaba siła ognia. Używanie R-99 zalecane jest w walkach na krótszy dystans. (Dodatki: Lufa, Celownik, Magazynek, Kolba)
- Alternator SMG (B: 13 HP, H: 19 HP). Zaledwie 16 nabojów w magazynku, dobra celność, trudny do kontrolowania, niewielka siła ognia (Dodatki: Lufa, Celownik, Magazynek, Kolba)
- Prowler Burst PDW (B: 14 HP jeden pocisk, H: 19 HP). Szybkostrzelność i siła ogna na wysokim poziomie, ale broń w dużym stopniu zależy od znajdowanych dodatków, zwłaszcza „Przełącznik ognia”, który pozwala zmienić tryb strzału na automatyczny. Celna seria kasuje wówczas ponad 100 HP (Dodatki: Celownik, Magazynek, Kolba, Ulepszenia)
Lekkie karabiny maszynowe:
- M600 Spitfire (B: 20 HP, H: 40 HP). Spory magazynek (35 nabojów) i siła ognia, wolno się przeładowuje. (Dodatki: Lufa, Celownik, Magazynek, Kolba)
- Devotion LMG (B: 17 HP, H: 34 HP). Karabin strzelający pociskami energetycznymi. Jest unikalną cechą jest to, że szybkostrzelność rośnie w zależności od tego, jak długo trzymamy wciśnięty spust. Mieści dużo (44) nabojów w magazynku. (Dodatki: Lufa, Celownik, Magazynek, Kolba)
Strzelby:
- Peacekeeper (B: 110 HP, H: 165 HP). Duża siła ognia, ale niska szybkostrzelność. (Dodatki: Celownik, Magazynek, Ulepszenia)
- EVA-8 Auto (B: 63 HP, H: 90 HP). Szybka strzelba bardzo dobrze spisująca się w starciach na krótsze odległości (o wiele mniej przydatna w innych sytuacjach). (Dodatki: Celownik, Magazynek)
- Mastiff Shotgun (B: 144 HP, H: 288 HP). Jedna z najlepszych broni w grze, a przez to rzadko spotykana (tylko zrzuty). Jej amunicji nie da się uzupełnić. Dobrze się sprawdza nawet na większe odległości. (Dodatki: Nie korzysta)
Karabiny snajperskie:
- G7 Scout (B: 30 HP, H: 60 HP). Dobry niezależnie od odległości, ale jego wadą jest niewielka ilość amunicji w magazynku. (Dodatki: Lufa, Celownik, Magazynek, Kolba)
- Longbow DMR (B: 55 HP, H: 110 HP). Niska szybkostrzelność, niewielka ilość amunicji w magazynku, spora siła ognia (jeden headshot może powalić przeciwnika). (Dodatki: Lufa, Celownik, Magazynek, Kolba)
- Triple Take (B: 69 HP, H: 138 HP). Broń strzelająca pociskami energetycznymi. Dobrze sprawdza w starciach na krótszy i średni dystans, słabo na dłuższy. (Dodatki: Celownik, Kolba, Magazynek, Ulepszenia)
- Kraber .50-Cal Sniper (B: 125 HP, H: 250 HP). Śmiercionośna, ale i rzadka broń, której amunicji nie da się uzupełnić. Dobry strzał jest w stanie powalić przeciwnika. (Dodatki: Nie korzysta)
Do rzucania:
- Gwiazda energetyczna. Przyczepia się do celu i po chwili wybucha.
- Granat odłamkowy. Ładunek wybuchowy. Rzuć, by podpalić lont.
- Granat termitowy. Tworzy szeroką ścianę ognia.
Uwaga: Po premierze gry udostępniane były nowe bronie, jak np. strzelający energetycznymi pociskami karabin Havoc.