The Medium - Druga wizja Tomasza, Rodzinny dom, Bunkier i przepompownia
Po chwyceniu zapalniczki obejrzyj kolejny filmik przerywnikowy, po którym wcielisz się ponownie w eterycznego Tomasza. Idź cały czas do przodu, a obiekty na Twojej drodze przesuwaj w tę stronę, po której widnieje przepaść. Gdy wejdziesz do biura śledczego, podejdź pod biurko i zabierz z niego taśmę, a następnie włóż ją do odtwarzacza, aby wysłuchać przesłuchania Henryka. Następnie przejdź przez drzwi w stronę archiwum, a potem rzeźni.
Gdy znajdziesz się w głównym pomieszczeniu sortowni skręć od razu w prawo, a na końcu pomieszczenia przeciśnij się pomiędzy wiszącą zwierzyną w lewo. Nie przejmuj się słowami ojca Henryka - idź cały do przodu. Gdy dotrzesz do przełącznika kliknij go, aby przejść na drugą stronę pomieszczenia, a potem wdrap się po przeszkodach do góry. Będąc na górnej platformie przejdź po rurce do namiotu Henryka i otwórz skrzynkę - w środku znajdź i zbadaj nóż, co pozwoli Ci zaczerpnąć mocy z świecącego na złoto przedmiotu po lewej stronie. Następnie wróć do zablokowanych przedtem drzwi i otwórz je za pomocą specjalnego uderzenia.
Teraz ciśnij na przód - dotrzesz do biura, za którego oknem nie znajdzie się pokój przesłuchań, a magazyn mięsa. Popatrz na niego zza szyby, a okaże się, że była to jedynie iluzja. Wejdź do pokoju przesłuchań i zabierz z biurka dwa wpisy. Następnie wyjdź z pomieszczenia i podejdź pod biurko. Używając widzenia wyciągnij z szafki taśmę i włóż ją do odtwarzacza. Po wysłuchaniu nagrania ponownie trafisz do archiwum - przejdź przez nie.
W momencie uwiecznionym na powyższej fotce znajdziesz ciekawą notatkę. Po jej zebraniu kontynuuj podróż - na Twojej drodze będą do zebrania dwie kolejne nieobowiązkowe notatki, a gdy potwór wsadzi swoją łapę w korytarz, poczekaj aż ją wyciągnie i podejdź pod przepaść. Przejdź na drugą stronę archiwum za pomocą deski utrzymując przy tym równowagę. Gdy dojdziesz na koniec platformy zacznie atakować Cię potwór - jeśli zauważysz, że rozpoczął już swoją szarżę, przytrzymaj klawisz D odpowiadający za przewrócenie półki na prawą stronę. To zatrzyma oponenta, a Ty będziesz mógł swobodnie zejść na niższym poziom.
Teraz idź cały czas naprzód - gdy wejdziesz na wyższe piętro zrzuć biblioteczki na potwora, którego widzisz po prawej stronie ekranu. Następnie kontynuuj swoją przeprawę - dotrzesz do domu Henryka, w którym wysłuchasz rozmowy detektywa wraz z jego żoną. Gdy będziesz w pokoju dziecka - zbadaj miecz piratów, a potem podejdź pod wózek inwalidzki. Przejdź przez drzwi i udaj się do celi, w której zamknięty jest młody Henryk. Obejrzyj filmik przerywnikowy, który pozwoli wrócić Ci również do teraźniejszości.
Teraz możesz wrócić do swojego rodzinnego domu. W środku znajdziesz trzy zdjęcia w ramce - jedno na kominku, a dwa na ziemi po prawej stronie. Gdy je zbierzesz wejdź do pokoju po prawej na końcu pomieszczenia, aby zebrać notatkę zatroskanego. Teraz przejdź do świata duchów za pomocą lustra - po drugiej stronie znajdziesz motyla za skórą, którą możesz przeciąć brzytwą. Nic więcej teraz tutaj nie zrobisz - wróć do świata rzeczywistego i podejdź pod kominek ustawiając następująco kolejność zebranych zdjęć:
Teraz wróć do świata duchów i zabierz z kominka maskę dziecka. Później wróć do domku dla lalek i wyciągnij z salonu lusterko. Przełóż je do pokoju po prawej, aby dostać się - w świecie duchów - do drugiego pomieszczenia czerwonego domu. Tam - ponownie za skórą - znajdziesz kolejnego motyla. Teraz znowu wróć do domu lalek i ustaw lustro, aby dostać się do trzeciego pomieszczenia. Tam z kolei czeka na Ciebie małych rozmiarów rybka, maska spokoju (znajduje się ona pod poduszką leżącą w łóżku Lilii). Teraz wróć do swojego pokoju i uzupełnij swoją kołyskę o znalezioną zabawkę (rybkę). Zdobędziesz ostatniego motyla - podejdź pod swoje łóżko i uzupełnij następująco miejsca na przedmioty:
Zabierz ostatnią maskę i wróć do pokoju Lilly. Załóż lalkom maski, co sprawi, iż odkryjesz tajemnicę czerwonego domu. Po chwili zaczną atakować Cię owady - szybko obróć się w stronę lustra i wróć do teraźniejszości. Teraz przejdź do piwnicy budynku, która znajdowała się za lustrem. Będąc na dole skręć od razu w lewo, aby dostać się do spiżarni, gdzie znajduje się notatka zatroskanego. Następnie wyjdź z pokoju - przed Tobą znajduje się kolejny wpis. Zabierz go i podejdź pod echo znajdujące się przy dziecięcym buciku. Kolejne echo znajdziesz na końcu pomieszczenia, przy zabrudzonym pluszaku oraz przy półce - tam też leży strzykawka, która jest ostatnim echem w grze.
Po prawej stronie od strzykawki znajduje się kolejna notatka zatroskanego. Teraz możesz udać się do pokoju z lewej strony i przeczytać notatkę i otworzyć szafkę, w której znajdziesz pojemnik na zegarek. Teraz przejdź przez wyrwę w ścianie i wpisz kod: 1966. Jest to data, w którym Tomasz wziął ślub ze swoją żoną, a prezentem na dziesiątą rocznicę (wręczonym w 1976) jest zegarek, który przed chwilą znalazłeś. Przejdź przez korytarze, a gdy zacznie gonić Cię Paszcza - biegnij przed siebie.
Po dotarciu do kolejnego pomieszczenia zabierz notatkę zatroskanego ze skrzynki. Potem skręć w lewo i idź na wprost. Musisz obejść całe podziemne korytarze i wrócić niemalże do punktu wyjścia wyłączając przy tym panel odpowiadający za elektryzowanie podłogi. Gdy to zrobisz trafisz do pomieszczenia, w którym znajdziesz notatkę zatroskanego, a co więcej, będziesz mógł wypompować wodę, aby przejść na niższe poziomy.
Po tym przejdź na East Chember (sekcję po prawej stronie). Przy schodach rozdziel ciało Marianny i zejdź tą ze świata duchów na dół. Tam znajdziesz kociołek z energią, z którego skorzystaj i wróć do ciała. Teraz przejdź do pierwszego pomieszczenia w bunkrze (trafiłeś do niego po zamknięciu drzwi przed paszczą), aby zasilić tamtejszy panel.
Gdy to zrobisz wróć do sterowni. W pierwszej kolejności wylej wodę z east chamber (rozdziel ją po pół dla dwóch bocznych sekcji). Teraz zejdź do East Chamber, czyli miejsca, z którego przed chwilą zaczerpnąłeś energię z kociołka (możesz zrobić to ponownie) przed zejściem do jeszcze niższego poziomu. Tam też znajdziesz zbiornik, który będziesz mógł przestawić po znalezieniu zaworu. Leży ono w zielonej szafce, którą znajdziesz parę kroków dalej. Po zajęciu się zbiornikiem wróć do panelu kontrolnego. Teraz możesz śmiało wlać "jedną partie" wody do zbiornika nr. 2. Następnie osusz sekcję po lewej stronie i idź w jej kierunku.
Tam też przyda Ci się energia, którą zaczerpnąłeś w poprzedniej sekcji. Przejdź przez rój owadów, rozdziel ciało, zabierz energię z kociołka i wejdź w interakcję z zaworem. Teraz wróć do głównego pomieszczenia i wlej do drugiego zbiornika wodę. To, co pozostało, wlej do sekcji z lewej strony. Następnie wróć do sekcji z prawej strony i przejdź przez drzwi, które są położone obok zielonej szafki. Dzięki temu wydostaniesz się z przepompowni.
Ostatnią przeszkodą do opuszczenia bunkra będzie Paszcza. Gdy przejmiesz kontrolę nad Marianną rozdziel szybko ciało i biegnij protagonistą ze świata duchów do pomieszczenia po lewej stronie. Gdy oponent będzie Cię atakował, wciśnij klawisz F, aby powrócić do normalnego ciała. Biegnij wtedy szybko do panelu po lewej stronie od frontowych drzwi, aby załączyć go i porazić Paszczę. Przejdź dalej i skręć w prawo - na końcu pomieszczenia, na półce z lewej strony znajdziesz kolejną notatkę zatroskanego. Teraz możesz podejść pod panel - gdy klikniesz na nim byle który przycisk, jeden z bezpieczników się spali, a Ty będziesz musiał znaleźć nowy.