Ghost of Tsushima Wyspa Iki (Iki Island) - Mityczna opowieść: Legenda czarnorękiego Riku
Po rozmowie z Fune na mapie pojawi się znacznik informujący o nowej mitycznej opowieści. Posłuchaj osoby opowiadającej o legendach co będzie jednoznaczne z tym, że rozpoczniesz kolejne zadanie. Opuść obóz, a następnie udaj się do znacznika znajdującego się na wschodzie wyspy. Na wzgórzu spotkasz oddział Mongołów przetrzymujący pewnego zakładnika, który wie sporo o Twoim celu. Uwolnij go, a następnie wydobądź od niego przydatne informacje. Prześpij się do zmierzchu i udaj się na brzeg, aby rozpocząć poszukiwania.
Przedrzyj się przez pierwszy most, a gdy będziesz na drugim (prowadzącym na północ), wskocz do wody - powinna ona świecić się z pomocą niebieskich światełek. Jeśli nie będziesz ich widział to wiedz, że musisz po prostu udać się na północ terenu objętego na mapie. Podczas pływania będą towarzyszyć Ci małpy - gdy tylko zauważysz jaskinię, wejdź do niej.
Zbierz ze stojaków płonące strzały i podpalaj znicze, aby zapewnić sobie światło. Nie bój się marnować tego rodzaju strzał, ponieważ zapasy możesz uzupełnić niemalże na każdym kroku. Nie ma tutaj nic skomplikowanego - jedynie gdy dotrzesz do drugiego posągu możesz się zgubić, więc pamiętaj o tym, że droga prowadząca do zbroi znajduje się po lewej strony od posągu, za którym leży skrzynka z żelazem.
W dalszej części jaskini znajdziesz arenę, na której będziesz musiał zmierzyć się z czarnorękim Riku. W trakcie walki skorzystaj z postawy kamienia i zwróć uwagę na to, że w pierwszej fazie pojedynki (tak do zniknięcia 1/3 HP wroga) oponent uderza lekkimi atakami, które możesz sparować, a następnie wyprowadzić kontrę. Do tego czasu próbuj unikać wszystkich obrażeń i nie zużywać hartu ducha, ponieważ ten przyda się w drugiej i trzeciej części walki, gdzie wróg będzie korzystał z silnych ataków. Jednym z nich jest chowanie szabli za lewe udo - gdy to robi, pamiętaj, że zaraz wyprowadzi atak nie do zablokowania - wtedy wykonuj uniki.
Po walce przeszukaj wroga i opuść jaskinię. Gdy tylko to zrobisz zostaniesz zaatakowany przez łupieżców, którzy będą chcieli zabrać Twoją zdobycz. W tym momencie będziesz mógł przetestować możliwości zbroi Surigami - jest ona świetnym wyborem dla kogoś, kto potrafi wykonywać uniki i perfekcyjne parowanie. Pamiętaj, że korzystając z nią Jin nie będzie potrafił wykonywać zwykłych parowań.
Po drugiej walce zadanie dobiegnie końca.