Gwint Mag Renegat - Rozmieszczenie, Rozkaz, Inspiracja, Zapał, Krwawienie: opis statusów kart
Wyjaśnienie wszystkich najważniejszych, najczęściej spotykanych statusów kart w Gwint Mag Renegat.
Niemalże każda karta w Gwint Mag Renegat wyróżnia się własnymi statusami czy też zdolnościami. Zdarzają się bohaterowie, którzy posiadają wyłącznie siłę lub dodatkowo pancerz bez jakichkolwiek umiejętności, ale to rzadkość. Dlatego też poniżej przedstawiamy najważniejsze terminy z tym związane, wyjaśniając, za co odpowiadają poszczególne efekty na kartach.
- Rozmieszczenie: po położeniu kartu na jakimkolwiek polu aktywuje się opisana umiejętność.
- Pancerz: chroni jednostkę przed stratą zdrowia (więcej informacji o nim znajduje się w tym miejscu).
- Rozkaz: umiejętność, którą ręcznie aktywujemy minimum turę po umieszczeniu karty na polu bitwy.
- Ładunek: ilość jednostek umiejętności, które możemy użyć (jeśli mag leczący sojuszników ma ich cztery, to możesz czterokrotnie zwiększyć moc jednostki o 1 w wybranym przez siebie momencie).
- Inspiracja: umiejętność, która zapewnia dodatkowe bonusy, o ile karta ma większą siłę niż jej bazowa wartość.
- Zapał: umiejętność związana z rozkazem - jeśli jest aktywna, to możesz użyć rozkazu w tej samej turze, co postawisz na arenie kartę.
- Pokrzepienie: zwiększenie siły karty o 1, o ile na arenie zostanie postawiona silniejsza karta.
- Krwawienie: nałożenie statusu, który zabiera co turę jednostkę zdrowia bohatera (nawet wtedy, kiedy karta ma pancerz).
- Witalność: nałożenie statusu, który zwiększa co turę moc danego bohatera.
- Stworzenie: karta z tą zdolnością przyzywa - po rozmieszczeniu - na arenę identycznego bohatera (tworzy więc kopię i nią gra).
- Odporność: umiejętność niepozwalająca wrogowi zaatakować kartę manualnie.
- Zasłona: umiejętność niepozwalająca wrogowi nałożyć na kartę np. efektu krwawienia.
- Wezwanie: po położeniu karty automatycznie na pole bitwy jest przyzywana i kładziona losowa karta z talii.
- Tarcza: blokuje najbliższe uderzenie czy efekt.
- Barykada: dodatkowy bonus (najczęściej zwiększenie zdrowia), jeśli bohater ma aktywny pancerz.
- Formacja: jeśli zagrasz kartą na bliski dystans (wyższe pole), uzyskasz moc "zapał". Jeśli na daleki dystans (niższe pole), to wzmocnisz kartę o jedną wartość.
Przy tym wszystkim musisz pamiętać o pasywnych kartach, czyli takich, które po rozpoczęciu bitwy są automatycznie aktywowane. I to za każdym razem.