Cyberpunk 2077 Widmo Wolności (Phantom Liberty) - Ciernie i gwiazdy: Port Kosmiczny, Terminal Tycho, Więzienie
Ciernie i gwiazdy - Cyberpunk 2077 Widmo Wolności.
Jeśli pomogłeś Songbird w poprzedniej misji to po pewnym czasie zadzwoni do Ciebie Reed i powie, że będzie Cię szukał. Potem czekaj na telefon od netrunnerki - w międzyczasie możesz wykonać kontrakty lub inne aktywności poboczne.
Gdy Songbird w końcu zadzwoni, to udaj się do miejsca spotkania. So Mi będzie bardzo ranna. Potem przedstawi nowy plan. Dostaniesz się do portu kosmicznego. Wejdź do środka i pomów ze strażnikiem przy bramce. Musisz wyłączyć niedozwolone wszczepy.
Jeśli powiesz o tym, że strażnicy powinni bać się ludzi, a nie wszczepów, to zostaniesz zabrany do więzienia (opisaliśmy to niżej). Jeśli dezaktywujesz wszczepy, to graj na czas, zadając strażnikowi różne pytania, a dopiero potem popatrz na kamerę.
Niezwracanie na siebie uwagi
Po przejściu przez bramkę bez problemów będziesz krok bliżej terminala Tycho. Teraz rusz w prawo do łazienek.
Tam przy ostatniej kabinie zauważysz otwarty szyb techniczny. Wejdź do niego, potem skorzystaj z drabiny i przejdź obok pociągów. Musisz dobiec do wnęki oznaczonej na mapie.
Po tym znajdziesz się na placu budowy i dalsza część misji rozgrywa się tak samo, jak wtedy, gdy trafisz do celi więziennej.
Cela więzienna
Jeśli trafisz do więzienia, zwracając na siebie uwagę podczas tej misji, to od razu trafisz do Terminala Tycho.
Obejdź z boku strażnika. Niestety, ale nawet jeśli będziesz cichy, to po chwili Songbird będzie zmuszona uciekać - wtedy też weź jakąś broń do ręki (rurkę czy kij bejsbolowy) i atakuj wrogów lub omijaj ich, biegnąc przez plac budowy.
Z niego dostaniesz się do pomieszczenia kontrolnego, gdzie znajdziesz kolejnych 2 oponentów i windę, którą dostaniesz się na dach. Pobiegnij przed siebie, a potem na metalowej kładce zabierz i zrzuć So Mi wąż strażacki. Teraz otrzymasz wyposażenie i będziesz mógł przejść na pas startowy.
Niespodziewanie pojawi się tu Myers z Reedem. Idź za nią przez szyb - potem szybko chwyć się rury i podsłuchuj Myers. Po tym jednak wejdziesz do windy i wrócisz do portu - rusz znowu na plac budowy i wybijaj wrogów, dostając się jednocześnie kolejną windą do nowej hali.
W tym miejscu będzie gonił Cię helikopter. Gdy słyszysz wystrzały, to chowaj się za osłoną. Biegnij obok rolet, przechodź pod nimi lub czekaj, aż Songbird je otworzy. Na peronie z kolei wpadniesz w pułapkę - musisz wybić komandosów, uważając szczególnie na tych z kamuflażem.
Potem wejdź do stacji kontroli lotów. Osłaniaj kobietę, gdy będzie przyzywać pociąg, a gdy przyleci śmigłowiec, wejdź do pomieszczenia i sprawdź, co stało się z So Mi. Sięgniecie po pomoc zza Blackwalla.
Użyj go, a wszyscy wrogowie padną. Potem idź do pociągu, używając swoich nowych zdolności.
Podczas podróży dowiesz się, że zostałeś zdradzony. Możesz teraz wybrać jedno z dostępnych zakończeń w grze:
- Możesz obudzić Songbird i kontynuować jej plan uratowania samej siebie.
- Możesz zadzwonić do Reeda, co sprawi, że finalnie zdradzisz jednak Songbird (patrz niżej - to te same wybory).
W pierwszym wyborze zabierzesz ją do promu. Przed nim znajdziesz Reeda, który rozkaże Ci się nie ruszać. Jeśli położysz kobietę na ziemi, to będziesz mógł z nim porozmawiać, a następnie zdecydować, co chcesz zrobić:
- Możesz przystać na opcję oddania Songbird i zgodzenia się na operację w celu usunięcia wirusa w swojej głowie, który zabija V - odblokuje to nowe zadanie główne;
- Możesz oddać Songbird i uznać, że nie chcesz niczego w zamian - zakończysz wtedy DLC;
- Możesz wyciągnąć broń i zabić Reeda, a następnie włożyć Songbird do promu kosmicznego, aby ją uratować. W tym przypadku nie będzie ci dane spróbować leku, więc zakończysz DLC.
- Możesz też nie reagować na polecenia Reeda, co sprawi, że zostaniesz zastrzelony i będziesz musiał wczytać grę.
W pierwszym przypadku po napisach końcowych rozpoczniesz nową misję poboczną, w której będziesz musiał poczekać na kontakt od Reeda. W drugim przypadku Reed zabierze Songbird, ale nie będziesz kontynuował jego wątku, bo jak uznasz, nie chcesz nic więcej od niego.
Z kolei w trzecim przypadku zabijesz Reeda. Wystarczy, że potem weźmiesz Songbird na ręce i zaniesiesz ją do promu. Zapnij jej pasy, a potem obserwuj, jak będzie lecieć na księżyc.
To zakończy tę misję. Jeśli oddałeś Songbird i postanowisz dać się wyleczyć, odblokujesz zadanie o nazwie Pętla.