Assassin's Creed Shadows - Wykrycie przez wrogów, alarmy, stan ostrożności
Wykrywanie i stan ostrożności lub zaalarmowania w Assassin's Creed Shadows.
Wrogowie w grze mogą znajdować się w jednym z dwóch stanów ostrożności: neutralnym lub zaalarmowanym. Ich reakcje na obecność bohaterów zależą od poziomu wykrycia i otoczenia.




Stan neutralny
Przeciwnicy są spokojni i wykonują codzienne czynności. W tym stanie można się do nich skutecznie podkraść, zaskoczyć ich lub zwabić w bardziej dogodne miejsce. Bliski kontakt bojowy z Naoe lub Yasuke zmienia stan ostrożności na zaalarmowany, zarówno dla bezpośrednich uczestników starcia, jak i innych wrogów, którzy dołączą do poszukiwań.
Stan zaalarmowania

Wrogowie trzymają broń w ręku i są znacznie bardziej czujni. Reagują szybciej na podejrzane dźwięki i ruchy.
Stan aktywuje się w wyniku bezpośredniego ataku na przeciwnika lub uruchomienia dzwonu alarmowego, który wywołuje alarm w całym regionie i utrudnia skradanie.
Mechanika wykrycia
Proces wykrywania przebiega w kilku etapach:
- Stan uważności – przeciwnik zaczyna zauważać postać (białe wypełnienie paska).
- Stan podejrzeń – wróg staje się bardziej czujny i zaczyna szukać intruza (żółte wypełnienie paska).
- Pełne wykrycie – gdy żółty pasek się wypełni, przeciwnik rozpoczyna atak.
Na szybkość wykrycia wpływają:
- Odległość od wroga.
- Oświetlenie (ciemność sprzyja ukryciu).
- Postawa i szybkość ruchu (powolne skradanie jest mniej wykrywalne).
- Warunki atmosferyczne – mgła, ulewny deszcz czy zamiecie utrudniają przeciwnikom dostrzeżenie bohaterów.
Umiejętne zarządzanie systemem wykrycia pozwala unikać konfrontacji i skutecznie realizować misje w ukryciu.