Peril on Gorgon: wywiad z autorami DLC do The Outer World. "Głęboka, niepokojąca historia"
Peril on Gorgon to fabularny dodatek do The Outer Worlds, który po raz pierwszy zaprezentowano na Xbox Games Showcase. Mieliśmy okazję porozmawiać z twórcami o nadchodzącym dodatku, nowościach, problemach z wersją na Switcha i ewentualnych przyszłych rozszerzeniach.
Na nasze pytania odpowiadali Carrie Patel (Game Director) oraz Matt Hansen (Project Art Director).
PPE: Gdzie toczyć się będzie akcja nadchodzącego DLC do The Outer World?
Carrie Patel: Akcja „Peril on Gorgon” toczy się głównie na asteroidzie Gorgon, odległym miejscu w Gromadzie Charybdy. Gorgon była miejscem ośrodka badawczego Spacer’s Choice, ale zanim przybył gracz, wszystkie laboratoria i biura zostały opuszczone, a asteroida została opanowana przez potwory. Jest też mała placówka, w której przemytnicy i złomiarze powiązani z SubLight przeczesują ruiny w poszukiwaniu cennych przedmiotów. Oprócz samego obszaru lądowego, opuszczonych laboratoriów i biur, Gorgon kryje różnorodne unikalne przestrzenie lochów. Zabierzemy też gracza z powrotem do kilku obszarów z podstawowej wersji gry, w których dodaliśmy nowe podpoziomy z nowymi postaciami i zadaniami.
Matt Hansen: Chcieliśmy upewnić się, że Gorgon jest ekscytującym i tajemniczym miejscem do eksploracji, a także wzmocnić poczucie, że gracz odkrywa głęboką i niepokojącą historię asteroidy. Aby pomóc sprzedać fantazję o byciu kimś w rodzaju archeologa Halcyona o mrocznej korporacyjnej przeszłości, wprowadziliśmy pionowość przestrzeni. Na krawędziach kanionów i wzgórz widać w oddali zrujnowane budynki, do których gracz może później uzyskać dostęp, oraz rozległe jaskinie, aby gracze mogli - dosłownie - zagłębić się w sekrety Gorgony.
Na mapie galaktycznej znajdują się planety i księżyce, do których nie możemy się dostać. Czy kiedykolwiek będziemy podróżować do tych miejsc?
Carrie Patel: Asteroid Gordona to nowa lokacja na mapie w Charybdis Cluster, którą gracze z pewnością rozpoznają. Jedna z naszych misji przenosi również graczy na nowy poziom na Olympusie, którego wcześniej nie mogli odwiedzić (oczywiście poza Monarch).
Możecie opisać dodatkowe perki i nowości w systemie Wad (flaws), które pojawiają się w rozszerzeniu. Czy planujecie zaktualizować podstawową wersję gry za darmo w tym aspekcie, czy te nowe opcje postaci zostaną wprowadzone do gry dopiero po zakupie DLC?
Carrie Patel: Podnosimy maksymalny poziom do 33 i wprowadzamy nowe perki, Wady i odblokowywane umiejętności - zostaną one dodane w patchu, który zawiera również pewne ulepszenia w podstawowej wersji gry. Jednak nowe perki, Wady, umiejętności i zwiększenie level-capa będą wymagały DLC - chcieliśmy mieć pewność, że gracze, którzy grają w DLC, dostaną wystarczająco dużo miejsca na ulepszanie swoich postaci i nowe opcje rozwoju i dostosowywania stylu gry.
Matt Hansen: Osobiście nie mogę się doczekać, kiedy gracze poznają nowe umiejętności, które zdobędą dzięki maksymalizacji nowo podniesionych limitów umiejętności. Te „wirtuozowskie” skille odblokowują nowe i ekscytujące sposoby na cieszenie się ulubionym stylem gry, prowadząc do zachwycających, a czasami przezabawnych sytuacji.
Jakie nowe bronie przyniesie graczom DLC?
Carrie Patel: Dodajemy trzy nowe bronie naukowe, kilka nowych unikatowych broni (a także zbroje i modyfikacje) oraz warianty 3 poziomu dla wielu naszych istniejących pukawek. W szczególności broń naukowa daje graczom ekscytujące sposoby kreowania róznych stylów gry. Jeden z nich jest prezentowany dość wyraźnie na zwiastunie!
Co możecie powiedzieć o wersji na Switcha, która niestety miała pewne problemy techniczne w dniu premiery. Planujecie wypuścić dodatek również konsolę Nintendo?
Carrie Patel: Osobiście nie miałam okazji zagrać w wersję na Switcha. „Peril on Gorgon” ukaże się oczywiście na Switchu, ale nie mamy jeszcze daty.
Jaka jest struktura fabuły / zadań w DLC? Czy w rozszerzeniu będą rozgałęzione linie zadań, różne frakcje, czy też nowe lokacje będą opuszczone i wypełnione wrogami?
Carrie Patel: Jednym z podstawowych doświadczeń w The Outer Worlds jest zdolność gracza do prowadzenia reaktywnej historii i elastycznego podejścia do treści, poprzez wybór zarówno tempa ich eksploracji, jak i sposobów osiągania celów misji (poprzez walkę, rozmowę, na przykład skradanie się i kradzież). Podobnie, znaczna część zawartości gry podstawowej jest podzielona na „centra” (Emerald Vale, Roseway, Monarch itp.) z żywymi i unikalnymi obszarami gry oraz bogatymi lokalnymi historiami, które gracz może poznać podczas wykonywania zadań i eksploracji.
Chcieliśmy zaoferować więcej tego doświadczenia z „Peril on Gorgon”. Gracze mogą podejmować ważne decyzje dotyczące fabuły, a także mniejsze decyzje dotyczące stylu gry w całej zawartości DLC, a jest kilka kluczowych miejsc, w których znacznie rozszerzyliśmy nasze zadania, aby uwzględnić możliwe wybory graczy. Chociaż asteroida Gorgon jest wroga, zarówno ona (jak i nowe poziomy, które dodajemy w innych miejscach w grze) zawierają zupełnie nowe, barwne postacie, które gracze mogą spotkać, wykonać dla nich misje, negocjować lub (oczywiście) walczyć w zależności od wyborów.
Czy w rozszerzeniu pojawią się jakieś bardzo trudne potwory lub bossowie w fazie endgame?
Carrie Patel: „Peril on Gorgon” jest zawartością szykowaną dla wyższego poziomu, więc wielu wrogów przyniesie znacznie większe wyzwanie. Gracze, którzy trafia na tych przeciwników dysponując nowymi broniami i umiejętności, będą się dobrze bawić! Oczywiście, podobnie jak w przypadku podstawki, nadal oferujemy wystarczająco dużo innych sposobów radzenia sobie z potyczkami, dzięki czemu gracze nie będą musieli być specjalistami od walki, aby mieć świetną zabawę.
Matt Hansen: Gorgon była ośrodkiem, w którym stosowano wątpliwe praktyki naukowe, które doprowadziły do kilku interesujących - i rzeczywiście niebezpiecznych - mutacji wielu gatunków fauny Halcyona. Gracze mogą więc spodziewać się spotkania z tymi nowymi, trudnymi przeciwnikami podczas eksploracji obiektów i pod-biomów asteroidy Gorgon.
Czy planujecie stworzenie więcej DLC?
Carrie Patel: Trwają prace nad drugim DLC, ale w tej chwili nie możemy podać szczegółów na jego temat.
Dziękujemy za rozmowę.
Galeria
Przeczytaj również
Komentarze (20)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych