Peril on Gorgon: wywiad z autorami DLC do The Outer World. "Głęboka, niepokojąca historia"

Peril on Gorgon: wywiad z autorami DLC do The Outer World. "Głęboka, niepokojąca historia"

Roger Żochowski | 24.07.2020, 07:00

Peril on Gorgon to fabularny dodatek do The Outer Worlds, który po raz pierwszy zaprezentowano na Xbox Games Showcase. Mieliśmy okazję porozmawiać z twórcami o nadchodzącym dodatku, nowościach, problemach z wersją na Switcha i ewentualnych przyszłych rozszerzeniach. 

Na nasze pytania odpowiadali Carrie Patel (Game Director) oraz Matt Hansen (Project Art Director). 

Dalsza część tekstu pod wideo

PPE: Gdzie toczyć się będzie akcja nadchodzącego DLC do The Outer World?

Carrie Patel: Akcja „Peril on Gorgon” toczy się głównie na asteroidzie Gorgon, odległym miejscu w Gromadzie Charybdy. Gorgon była miejscem ośrodka badawczego Spacer’s Choice, ale zanim przybył gracz, wszystkie laboratoria i biura zostały opuszczone, a asteroida została opanowana przez potwory. Jest też mała placówka, w której przemytnicy i złomiarze powiązani z SubLight przeczesują ruiny w poszukiwaniu cennych przedmiotów. Oprócz samego obszaru lądowego, opuszczonych laboratoriów i biur, Gorgon kryje różnorodne unikalne przestrzenie lochów. Zabierzemy też gracza z powrotem do kilku obszarów z podstawowej wersji gry, w których dodaliśmy nowe podpoziomy z nowymi postaciami i zadaniami.

Matt Hansen: Chcieliśmy upewnić się, że Gorgon jest ekscytującym i tajemniczym miejscem do eksploracji, a także wzmocnić poczucie, że gracz odkrywa głęboką i niepokojącą historię asteroidy. Aby pomóc sprzedać fantazję o byciu kimś w rodzaju archeologa Halcyona o mrocznej korporacyjnej przeszłości, wprowadziliśmy pionowość przestrzeni. Na krawędziach kanionów i wzgórz widać w oddali zrujnowane budynki, do których gracz może później uzyskać dostęp, oraz rozległe jaskinie, aby gracze mogli - dosłownie - zagłębić się w sekrety Gorgony.

Peril on Gorgon: wywiad z autorami DLC do The Outer World. "Głęboka, niepokojąca historia"

Na mapie galaktycznej znajdują się planety i księżyce, do których nie możemy się dostać. Czy kiedykolwiek będziemy podróżować do tych miejsc?

Carrie Patel: Asteroid Gordona to nowa lokacja na mapie w Charybdis Cluster, którą gracze z pewnością rozpoznają. Jedna z naszych misji przenosi również graczy na nowy poziom na Olympusie, którego wcześniej nie mogli odwiedzić (oczywiście poza Monarch).

Możecie opisać dodatkowe perki i nowości w systemie Wad (flaws), które pojawiają się w rozszerzeniu. Czy planujecie zaktualizować podstawową wersję gry za darmo w tym aspekcie, czy te nowe opcje postaci zostaną wprowadzone do gry dopiero po zakupie DLC?

Carrie Patel: Podnosimy maksymalny poziom do 33 i wprowadzamy nowe perki, Wady i odblokowywane umiejętności - zostaną one dodane w patchu, który zawiera również pewne ulepszenia w podstawowej wersji gry. Jednak nowe perki, Wady, umiejętności i zwiększenie level-capa będą wymagały DLC - chcieliśmy mieć pewność, że gracze, którzy grają w DLC, dostaną wystarczająco dużo miejsca na ulepszanie swoich postaci i nowe opcje rozwoju i dostosowywania stylu gry.

Matt Hansen: Osobiście nie mogę się doczekać, kiedy gracze poznają nowe umiejętności, które zdobędą dzięki maksymalizacji nowo podniesionych limitów umiejętności. Te „wirtuozowskie” skille odblokowują nowe i ekscytujące sposoby na cieszenie się ulubionym stylem gry, prowadząc do zachwycających, a czasami przezabawnych sytuacji.

Peril on Gorgon: wywiad z autorami DLC do The Outer World. "Głęboka, niepokojąca historia"

Jakie nowe bronie przyniesie graczom DLC?

Carrie Patel: Dodajemy trzy nowe bronie naukowe, kilka nowych unikatowych broni (a także zbroje i modyfikacje) oraz warianty 3 poziomu dla wielu naszych istniejących pukawek. W szczególności broń naukowa daje graczom ekscytujące sposoby kreowania róznych stylów gry. Jeden z nich jest prezentowany dość wyraźnie na zwiastunie!

Co możecie powiedzieć o wersji na Switcha, która niestety miała pewne problemy techniczne w dniu premiery. Planujecie wypuścić dodatek również konsolę Nintendo?

Carrie Patel: Osobiście nie miałam okazji zagrać w wersję na Switcha. „Peril on Gorgon” ukaże się oczywiście na Switchu, ale nie mamy jeszcze daty.

Peril on Gorgon: wywiad z autorami DLC do The Outer World. "Głęboka, niepokojąca historia"

Jaka jest struktura fabuły / zadań w DLC? Czy w rozszerzeniu będą rozgałęzione linie zadań, różne frakcje, czy też nowe lokacje będą opuszczone i wypełnione wrogami?

Carrie Patel: Jednym z podstawowych doświadczeń w The Outer Worlds jest zdolność gracza do prowadzenia reaktywnej historii i elastycznego podejścia do treści, poprzez wybór zarówno tempa ich eksploracji, jak i sposobów osiągania celów misji (poprzez walkę, rozmowę, na przykład skradanie się i kradzież). Podobnie, znaczna część zawartości gry podstawowej jest podzielona na „centra” (Emerald Vale, Roseway, Monarch itp.) z żywymi i unikalnymi obszarami gry oraz bogatymi lokalnymi historiami, które gracz może poznać podczas wykonywania zadań i eksploracji.

Chcieliśmy zaoferować więcej tego doświadczenia z „Peril on Gorgon”. Gracze mogą podejmować ważne decyzje dotyczące fabuły, a także mniejsze decyzje dotyczące stylu gry w całej zawartości DLC, a jest kilka kluczowych miejsc, w których znacznie rozszerzyliśmy nasze zadania, aby uwzględnić możliwe wybory graczy. Chociaż asteroida Gorgon jest wroga, zarówno ona (jak i nowe poziomy, które dodajemy w innych miejscach w grze) zawierają zupełnie nowe, barwne postacie, które gracze mogą spotkać, wykonać dla nich misje, negocjować lub (oczywiście) walczyć w zależności od wyborów.

Czy w rozszerzeniu pojawią się jakieś bardzo trudne potwory lub bossowie w fazie endgame?

Carrie Patel: „Peril on Gorgon” jest zawartością szykowaną dla wyższego poziomu, więc wielu wrogów przyniesie znacznie większe wyzwanie. Gracze, którzy trafia na tych przeciwników dysponując nowymi broniami i umiejętności, będą się dobrze bawić! Oczywiście, podobnie jak w przypadku podstawki, nadal oferujemy wystarczająco dużo innych sposobów radzenia sobie z potyczkami, dzięki czemu gracze nie będą musieli być specjalistami od walki, aby mieć świetną zabawę.

Matt Hansen: Gorgon była ośrodkiem, w którym stosowano wątpliwe praktyki naukowe, które doprowadziły do ​​kilku interesujących - i rzeczywiście niebezpiecznych - mutacji wielu gatunków fauny Halcyona. Gracze mogą więc spodziewać się spotkania z tymi nowymi, trudnymi przeciwnikami podczas eksploracji obiektów i pod-biomów asteroidy Gorgon.

Czy planujecie stworzenie więcej DLC?

Carrie Patel: Trwają prace nad drugim DLC, ale w tej chwili nie możemy podać szczegółów na jego temat.

Dziękujemy za rozmowę. 

Roger Żochowski Strona autora
Przygodę z grami zaczynał w osiedlowym salonie, bijąc rekordy w Moon Patrol, ale miłością do konsol zaraziły go Rambo, Ruskie jajka, Pegasus, MegaDrive i PlayStation. O grach pisze od 2003 roku, o filmach i serialach od 2010. Redaktor naczelny PPE.pl i PSX Extreme. Prywatnie tata dwójki szkrabów, miłośnik górskich wspinaczek, powieści Murakamiego, filmów Denisa Villeneuve'a, piłki nożnej, azjatyckiej kinematografii, jRPG, wyścigów i horrorów. Final Fantasy VII to jego gra życia, a Blade Runner - film wszechczasów. 
cropper