KARCZMA - Legendy branży - Chris Metzen - krótka historia ojca Orków, Protossów i Pana Terroru

Witam Wszystkich w drugiej serii Legend branży. Tym razem postaram sie przybliżyć Wam trzech zachodnich twórców i nie tylko.
Tym krótkim wstepem zapraszam do lektury.
Christopher Vincent Metzen (ur. 22 listopada 1973) – amerykański projektant gier, artysta, aktor głosowy i autor fikcyjnych światów i skryptów dla trzech głównych serii Blizzard Entertainment, które zebrały uznanie graczy i dziennikarzy branżowych, oczywiście mowa tutaj o Warcraft, Diablo i StarCraft. Metzen opublikował jedną z swoich prac pod pseudonimem "Thundergod". Jego głównym zadaniem w Blizzard Entertainment miała być praca jako animator i grafik, ale jak się wkrótce dowiecie Metzen miał inne talenty. Jego pierwszą gra, którą stworzył dla firmy było - Justice League Task Force.
Metzen jest obecnie Senior Vice President of Story i Franchise Development w Blizzard Entertainment, obecnie wspiera projekty firmy poprzez użyczanie swojego głosu postacią z trzech głównych serii Blizzarda oraz jest autorem – projektantem postaci z tych gier. Poza pracą w Blizzardzie, Metzen jest autorem powieści graficznej opartej na futurystycznej wersji drugiej wojny secesyjnej.
Metzen jest też współautorem "digital-only" mini serii komiksów o Transformersach pt. "Transformers: Autocracy" (25 lipca 2012 r.) wraz z Flint Dille i Livio Ramondelli. Ten sam zespoł odpowiadał za "Transformers: Monstrosity" (marzec 2013 r.).
KARIERA:
Metzen rozpoczął swoją karierę i tutaj Was za skoczę, jako piłkarz. Tak piłkarz, który biega po boisku i kopie gałę, ale na nasze szczęście nie poszedł dalej w tym kierunku. Po testach sportowych, które podobno przebiegły pozytywnie, Metzen stwierdził, ze woli iść w kierunku sztuki i grafiki, a nie piłki nożnej. Zgłosił się do Blizzard Entertainment (za rekomendacją znajomego, który widział jego dzieła), które w tamtym okresie znane było pod inna nazwą - Silicon & Synapse. Szybko został zatrudniony przez firmę, choć myślał, że firma jest studiem graficznym, a nie deweloperem gier video. W tym momencie mogę już napisać, że tak narodziła się kolejna Legenda Branży, dzięki której, mogliśmy i możemy zagrać w jedną z najlepszych strategi i gier MMORPGie.
Pierwszą grą przy której pracował Metzen, jest Justice League Task Force, odpowiadał w niej za koncepcje graficzną i animacje postaci. Mniej więcej w tym samym czasie (1994 r.) Metzen pracował, a dokładniej szkicował rysunki, ilustracje, tworzył pierwsze rysy gry, którą jest Warcraft: Orcs and Humans. Po sukcesie pierwszej części Warcrafta, późniejsze tytuły, czerpały w dużej mierze z twórczości Metzena i z jego pomysłów (ilustracje i koncepty artystyczne). Przy pracy nad drugą częścią Warcrafta - Warcraft II: Tides of Darkness (1995 r.), Metzen miał już większą swobodę w tworzeniu gry. Dzięki temu dało mu to, możliwość wykreowania swojego świata fantasy, scenariusza i wyglądu postaci, a nawet samych misji.
W 1996 roku , Blizzard Entertainment postanowiło stworzyć po Warcrafcie kolejną grę, padło oczywiście na Diablo. Uniwersum Diablo, stworzył nie kto inny, jak Metzen wraz ze swoim kolegą programistą Billem Roperem. Ale Metzen postawił wtedy jeden warunek, że chce użyczyć swojego głosu w grze którą tworzy. Blizzard chyba nie miało innego wyjścia i zgodzili się na takie rozwiązanie. Oczywiście Diablo to nie jedyna gra Blizzarda w której możemy usłyszeć Metzena. W 1998 roku Metzenowi powierzono stworzenie nowego uniwersum. Miała to byc strategia science fiction. Wraz z James Phinney stworzyli nowe uniwersum, fabułę, scenariusz, a Metzen użyczył znowu swojego głosu bohaterom gry. Tak tą strategia jest oczywiście StarCraft. W 1999 roku Metzen wraz z Samem Moorem napisali opowiadanie z uniwersum StarCrafta pt. Revelations. Opowiadanie zostało opublikowane przez Amazing Stories, a okładkę tego numeru stworzył Samwise Didier. W 2000 roku Metzen opracował historię/fabułę, scenariusz i grafikę do Diablo II. Natomiast 2001 r. opublikował powieść z uniwersum Warcrafta pt. Of Blood and Honor.
Kolejny tytuł przy którym pracował Metzen pochodzi z uniwersum Warcrafta, a jest to trzecia część serii - Warcraft III: Reign of Chaos, która zmieniła diametralnie swoje założenia. Z typowej strategii przeobraziła sie w strategie z elementami RPGie (nie pasuje mi tutaj określenie MMORPGie i strategi RPGie). Od roku 2002 Metzen jest lub „był” (był – doszły mnie słuchy, że po Diablo III już nim nie jest, ale może to być zwykły fejk) dyrektorem kreatywnym przy kolejnych grach Blizzarda. Kolejną grą przy której pracował Matzen jest World of Warcraft (moim zdaniem Warcraft przestał być Warcraftem w tej wersji) z 2004 roku, jest to MMORPGie. Metzen stworzył skrypty, grafikę i znowu użyczył głosu. Ale podobno stwierdził, że WoW nie czerpie z jego twórczości, tyle co pierwsze części serii.
W 2005 roku Metzen ogłosił, że pracuje nad powieścią graficzną, która nie jest związana z grami Blizzarda. Powieść nosiła tytuł Soldier: 76 i opowiadała o fikcyjnej drugiej wojnie domowej w USA, która odbyła się 2010 roku. Wzrost terroryzmu w kraju i na świecie, zwiększenie władzy urzędu federalnego. Metzen napisał scenariusz tej powieści, a brazylijski artysta Max Velati stworzył ilustracje do niej. Mam nadzieje, że nic nie pokręciłem, bo osobiście nie mogłem nic znaleźć o tej powieści, w czasie pisania Legend branży i też nie jestem pewny czy się ukazała.
Chris Metzen jest też współtwórcą, obok Flinta Dille i Livio Ramondelli serii 12-stu komiksów z uniwersum Transformers pt. Transformers: Autocracy, które zostały opublikowane przez IDW Publishing w 2012 roku. Seria ta skupia się nad wydarzeniami, które działy się jeden dzień przed wielką wojną na Cybertronie. Poznajemy w niej Megatron Origin (Decepticons) i Orion Pax (Autobot) dowódców swoich frakcji. Oczywiście Decepticony są tymi złymi i to przez nich Cybertron upadł, tak mniej więcej można opisać fabułę. Transformers: Monstrocity jest kolejną serią komiksów o robotach przy której pracował Metzen. Natomiast w Starcraft II: Wings of Liberty użyczył głosu Marine, Battlecruiser. Ostatnią grą przy której pracował Metzen jest Diablo III w której odpowiadał za materiały do scenariusza i historie. Tutaj też mam małą ciekawostkę, ale jak zwykle nie wiadomo ile w niej jest prawdy, a ile ściemniania fanów. Podobno Metzen współpracuje przy tworzeniu scenariusza do filmu Warcraft.
ŻYCIE PRYWATNE, INSPIRACJA:
Metzen mówi o sobie, że jest
comic book geek
sam zaczął tworzyć komiksy w wieku dwunastu lat, a rysować zaczął w wieku sześciu lat. Powiedział kiedyś też, że średnio raz w tygodniu wydaje 35 dolarów na komiksy. Jest też wielkim fanem Dungeons & Dragons. Kiedyś też stwierdził, że duża inspiracją dla niego są Dragonlance, Star Wars oraz twórczość Walt Simonson i Keith Parkinson, która miała duży wpływ na jego dzieła i gry oraz na to, jak widzi fantastykę i science fiction. Powiedział też
heavily influenced by Walt Simonson's and Jim Lee's pencilling styles for form
a preferuje
costuming, themes and general feel of Larry Elmore and Keith Parkinson's fantasy paintings
Oprócz samej sztuki i gier, lubi bardzo muzykę popową, rockową, nocne życie oraz jazdę na rowerze. W dniu 21 kwietnia 2013 r., ożenił się ze swoją wieloletnią dziewczyną Kat Hunter, która jest managerem projektów na licencji Blizzard Entertainment. Mają dwójkę dzieci (córka Sofia ur. 2003, syn Lucas ur. 2008). Dzięki panu Metzenowi mogłem zagrać w jedne z najlepszych serii gier na PC (w niektórych wypadkach PSX), a teraz mogę grać, z dwoma kumplami w Diablo III na PS3, które przeważnie kończą się wielkim kacem .
DUBBING W GRACH:
Diablo – Skeleton King
StarCraft – Marine, Battlecruiser, Ghost
Warcraft III: Reign of Chaos – Thrall
Warcraft III: The Frozen Throne – Thrall, Vol'jin, Rexxar
World of Warcraft – Thrall, Vol'jin, Orcs, Nefarian, Ragnaros, Hakkar the Soulflayer
World of Warcraft: The Burning Crusade – Thrall, Vol'jin
World of Warcraft: Wrath of the Lich King – Thrall, Vol'jin, Varian Wrynn, Deathbringer Saurfang/Dranosh Saurfang
StarCraft II: Wings of Liberty – Marine, Battlecruiser
World of Warcraft: Cataclysm – Thrall, Vol'jin, Varian Wrynn, Nefarian, Ragnaros, Hakkar the Soulflayer
World of Warcraft: Mists of Pandaria – King Varian Wrynn, Thrall, Nalak the Storm Lord, War-God Jalak
TWÓRCZOŚĆ:
Rok | Tytuł | Platforma |
1994 | Warcraft: Orcs and Humans | PC, Macintosh |
Justice League Task Force | MegaDrive/Genesis, SNES | |
1995 | Warcraft II: Tides of Darkness |
PC, Macintosh, PlayStation Sega Saturn |
1996 | Diablo | PC, Macintosh, PlayStation |
WarCraft II: Beyond the Dark Portal | PC, Macintosh, PlayStation, Sega Saturn | |
1998 | StarCraft | Nintendo 64, Macintosh, PC |
StarCraft: Brood War | Nintendo 64, Macintosh, PC | |
2000 | Diablo II | PC, Macintosh |
2002 | Warcraft III: Reign of Chaos | PC, Macintosh |
2003 | Warcraft III: The Frozen Throne | PC, Macintosh |
2004 | World of Warcraft | PC, Macintosh |
2007 | World of Warcraft: The Burning Crusade | PC, Macintosh |
2008 | World of Warcraft: Wrath of the Lich King | PC, Macintosh |
2010 | World of Warcraft: Cataclysm | PC, Macintosh |
StarCraft II: Wings of Liberty | PC, Macintosh | |
2012 | Diablo III | PC, Macintosh, PlayStation 3, Xbox360 |
Diablo 3: Wrath | Animacja 2D | |
2013 | StarCraft II: Heart of the Swarm | PC, Macintosh |
2014 | Diablo III: Reaper of Souls | PC, Macintosh, PlayStation 4 |
2016 | Warcraft | Film |
Źródło:
http://en.wikipedia.org/wiki/Chris_Metzen
http://www.filmweb.pl/person/Chris+Metzen-358775
http://www.imdb.com/name/nm1068321/
Na tym koniec Legend branży o Chrisie Metzenie. Mam nadzieje, że druga seria o zachodnich Legendach spodoba się Wam jak pierwsza.
Pograłbym w StarCrafta lub Warcrafta, ale niestety w moim Vaio nie ma napędu :(
Dodatkowo zapraszam do małej galerii z rysunkami Chrisa Metzena.