Nurburgring vs Hypercars.
Witam wszystkich miłośników motoryzacji.
Od najmłodszych lat fascynują mnie samochody,zwłaszcza te naj..najpierw zakochalem sie w Ferrari i z dziecinną zajadłoscią kłóciłem się z kolegą który śmiał twierdzić że Porsche 959 jest "lepsiejsze" od "mojego: Ferrari F40 :P
Następnie pamiętam że ujrzałem w jakiejś gazecie zdjęcie Corvette ZR1 i była to miłość od pierwszego wejrzenia która trwa do dziś :)
Nurburgring,The Ring,znany kierowca F1 Jackie Stewart nazwał go Zielonym Piekłem-to tor znany chyba wszystkim miłośnikom szybkich aut.
Dla przypomnienia-umiejscowiony w Niemczech w miejscowości Nurburg,aktualnie najczęściej używana jest skrócona,bezpieczniejsza wersja toru która stworzona została w latach osiemdziesiątych,ale nas interesuje znacznie starsza,dłuższa i przede wszystkim trudniejsza wersja toru znana jako Nordschleife-powstała w latach 20-ych wokół średniowiecznego zamku w miejscowości Nurburg w górach Eifel.
Dziś producenci superaut testują tam swoje auta ponieważ Nordschleife posiada olbrzymią liczbę zakrętów i jest dziś uważany za jeden z najbardziej niebezpiecznych i wymagających torów na świecie.Trasa liczy 20.8km a z połączonym torem F1 24.4km.
Producenci superaut lubią się chwalić w jakim czasie ich samochód pokonał Nurburgring,sam zacząłem się tym interesować po przeczytaniu jak w 1996r Nissan Skyline pokonał Nurburgring w czasie 7:59 czyli poniżej 8 minut,dziś superauta, a może już hiperauta próbują zejść poniżej 7minut i mówimy tu o seryjnie produkowanych samochodach jadących na oponach które nie są a przynajmniej nie powinny być torowymi superslickami.
Dla przykładu Dodge Viper ACR pokonał to w czasie 7:12:13 i utrzymuje się do dziś w czołówce aut które pokonały Zielone Piekło,ale ostatnio jeden z przedstawicieli nowej generacji hiperaut zrobił to w czasie 6:57 -mowa o Porsche 918 Spyder i powiem szczerze że Porsche postawiło wysoko poprzeczkę swoim rywalom chociaż hiperfury o których myślę są teoretycznie silniejsze.A oto konkurencja która powinna teraz odpowiedzieć majstrom z Porsche:
Ferrari LaFerrari
Silnik 6.3 V12 DOHC 789KM+163KM silnik elektryczny czyli 952KM !!!
Waga około 1300kg
Osiagi:
0-100 poniżej 3 sekund
Vmax 394 km/h(tak przynajmniej twierdzi wikipedia :)
Następny rywal:
McLaren P1
Silnik 3.8 V8 twin turbo 727KM +176KM co daje 903KM
Waga 1395kg
Osiagi:
0-100 poniżej 3 sekund
vmax to 384 km/h
Plotka głosi że McLaren pokonał tor Nurburgring w czasie 7:4 sekundy ale producenci nie byli zadowolni,ponieważ deklarowali że P1 bedzie pierwszym seryjnie produkowanym autem które pokona Ring poniżej 7 minut,druga plotka głosi że przy następnym podejściu ustanowili czas 6:47 s ale nie są to oficjalnie potwierdzone dane.
Koenigsegg Agera R-szwedzkie hiperauto
Silnik 5.0 l V8 twinturbo 1140KM
Waga 1495kg
Osiagi:
0-100 2.9s
vmax 416 km/h
Pagani Huayra
Silnik AMG Mercedesa 6.0 l V12 twinturbo 730KM
Waga 1350kg
Osiagi:
0-100 3.3s
vmax 378 km/h
Teoretycznie najsłabsza ale jak na razie niepokonana na innym słynnym torze a mianowicie Top Gear:)
A to Porsche 918 Spyder
Silnik 4.6 l V8 540KM + dwa silniki elektryczne po 115KM czyli łącznie 770KM
Chociaż gdzieś czytałem że inżynierowie Porsche zwiększyli moc do 887KM..
Waga około 1700kg czyli lekka nadwaga:)
Osiagi:
0-100 2.5sekundy
vmax około 350km
I teraz zasadnicze pytanie które nurtuje nie tylko mnie-który z wyżej wymienionych hipersuper aut według Was będzie najszybsze na Nurburgringu :P ?
Jestem ciekaw Waszych opini,ja trzymam kciuki za Pagani Huayra... :)